Inredning
Jesca_j: Det finns jättemånga trådar där exakt dessa frågor diskuteras, använd sökfunktionen så hittar du nog det du söker. :)
Hattifnatta: Hos Bitc Möbler AB har vi köpt ekmöbler till bra pris. Lycka till.
CaMunthe: Hej, Jag håller med om att inte sova precis under ett fönster. Fönstret, liksom dörren släpper in energi i ditt rum. Den bollas mellan "öppningarna" och för att få en lugn nattsömn så bör du inte ligga i detta "energidrag". Det är bra att få in energi i ett rum, men inte direkt på dig när du sover. Det gäller också det kalldrag som oftast finns rakt under ditt fönster. Praktiskt
hjalmarborgen: Så bra, jag var lite orolig för att man skulle skruva ngt ovanifrån eller underifrån som man ej kom åt om de monteras stående. Då så är det dags att bestämma antal & åka & shoppa. :-)
TorpAnders: Vi har en klassisk smal hög trapp upp från köket till hallen i vårt torp. Köket är nyrenoverat i en relativt enkel "gammelstil" med linblomsgröna luckor och vanilj samt vitt/grönt i övrigt. Furugolv och vedspis med kåpa osv... Trappen har stående panel som helst ska vara kvar, och trappstegen ska slipas, oljas eller såpas. Vad gör man med panelen, förslag på färgsättning och trix
Karolina: Det finns också badrumsskåp med belysning både ovanifrån och under. Det är ju rätt bra när man står framför spegeln.
crashtestdummy: brl.se har flera fästen, inte i svart, men med deras priser på fästen har man råd att lacka om dem.
Pesco: Nimhed, vi lade rutigt golv på lilltoan och ska nu lägga i badrummet. Svartvitt är ganska stor kontrast, kan bli rörigt. Kolla alternativ som svart-grått (på vår toa), grått-brunt, vitt-grått, créme-brunt... Vi lade en ram av den mörka färgen, för att lugna intrycket. Kolla gärna byggfabriken, finns butik i sthlm, malmö och på internet. Där finns fina golvexempel och köksexempel.
ClaJe: Ja för katten, precis den är det! Men jag trodde inte att det var en handdukstork, attans! Jag vill ha exakt den fast utan el, går det tro..eller måste jag egentillverka den? :-) [citat]
Cockaby: Ikeas Bestå säger jag!! Vi var i samma funderingar, ville ha något långt vitt längs med ena vardagsrumsväggen. ville ha något lite mer speciellt än Ikea så vi tittade inte där från början. Eftersom vi strax innan byggt om köket så gick funderingarna kring att ta några köksstommar och sätta skiva på (vilket ärligt talat inte är särskilt svårt ens för någon med tummen mitt i
ClaJe: Karolina: Nåt åt de hållet men den jag sett såg mer genuin ut..och den vart betydligt mindre och hade annan färgsättning runtom. Den får absolut inte dominera utan ska bara vara en charmig detalj. fler tips? trojlee: Jag såg någonstans en prisuppgift om ungefär 600-800 kr lite beroende på hur stor skylt samt antalet bokstäver.
Karolina: Ville bara tacka den som tog upp ämnet och den som svarade. Har sökt efter stora siffror tidigare utan att lyckas. Nu var jag på Bruka på lunchrasten och shoppade deras. Är så glad och nöjd och längtar hem för att få sätta upp dem.
coss: Hej bra idé med pappret!!! vi kör också med galleriskena, inköpt hos Metallramar i stockholm på sveavägen. Dock tyckte jag deras vajrar var lite för mjäkiga så jag köpte på bauhaus eller båtaffär, kommer inte ihåg... NIplarna till dessa köpte jag för minst halva priset hos cyckelaffären. Vi är mkt nöjda med skenorna och det ser riktigt profsigt ut, när bägge två hemma har
liniz79: Jag ska köpa en magnetanslagstavla på IKEA som jag sen ska klä med tyg eller fondtapeten som vi har i köket.
Fasting65: Eftersom vi även behöver ett bord till köket så ligger nu Ava som god kandidat dit i "värsta fall". Jag har verkligen snöat in på att ha ett flexibelt bord med ilägg/utdrag till vardagsrummet/matrummet. Det är så många bord som strukits på vägen när de inte levt upp till det grundkravet.
Hejduk..tig: Trippo såg jättetrevlig ut och passar in i den stil jag valt i badrummet. Tack för tipset! Det stod även att den går att ha i badrum och det var ju en förutsättning. Ska se om jag kan hitta några lådor med lock som skulle kunna passa den grundare varianten (18cm) av Trippo.
Christel Mansson: Hej Calle! Det kan vara en bra placering, och som du skriver med en hög smal förvaring bredvid. Om det får plats kan man ha en spegel på en sidovägg, och/eller en liten spegel på vridbar arm bredvid fönstret. jag tycker det kan vara fint att klä en hel vägg med en stor spegel, om det inte är för nära vattenstänk. Då blir det ljust och man kan spegla sig var man än står.
Christel Mansson: Hej! Utan att göra större efterforskningar kan jag tipsa dig att gå in på offecct.se. De har en byggbar soffa, bänk variant som jag tycker är snygg och går att få på många sätt. Den heter Orbit. Du kan ju ställa två st bänkar i vinkel eller välja en med litet ryggstöd. Den är nätt och fin i formen. Textil är valbart. När det gäller den italienska dagbädden, kan jag tipsa dig
fredrik.an: [citat] I mitt föräldrarhem har vi en av tyen Aqua-spin från OBH fast större och inte den formen. Sen är den köpt i Ungern också.. Är det varmt som det är nu försvinner ju vattnet ganska fort. Så man får fylla på då och då, fast det är ju inte så jobbigt. Men det är ju en nackfel ;)
frazze65: Det står inte var du bor, men i Stockholmsområdet kan jag rekommendera Pille Repmakarn på Skeppsholmen. Du kan få stålvajer om du vill... :)
jass: Här kan du kolla: vimsadekor.se Finns både färdiga, och man kan få egna ord och texter.
skogstomten: Glömde säga att vi betalade strax under 600kr för våra luckor.
Katinjka: [citat] Jag ramar ofta in och brukar köpa ramar som jag själv sätter ihop. Dem köper jag på en affär som säljer konstnärs material. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad affären heter, men kan ta reda på det, om det är av intresset, det ligger nära mig. En trä ram i den storlek kostar ca 150 kr där.
pethans: Tack för svar. Jag har hög himling, dvs lutning i tak. Inte så högt på den ene sidan, men jättehögt på den andra. Dörarna är rätt så dekorativa.
andersmc: 1,5 x stångens bredd om den ska bli så där "gammaldags" veckad. Nu är det mycket panelgardiner, och de är ju helt släta.
FlitigaLisa: Det har jag testat... det funkade inte! /FlitigaLisa
FlitigaLisa: Varför lägga pengar på dyra skenor när IKEA har? Deras är både för tak eller vägg och har en eller tre spår... /FlitigaLisa