Zelda
Zelda: Tack så mycket för svaren! Precis vad jag letat efter. :) /Zelda
4 svar · 15,6k läst
·
HM
HM: Myresjöhus samarbetar med Whyte + Lilja så vi har träffat dem två gånger och fått hjälp med tillval och material till vårt hus. Vi tyckte att de var jättebra! Mycket inspirerande och toppen för oss med en tredje professionell part eftersom vi har svårt att komma överens när det gäller inredning... :-) De har inrett Myresjöhus visningshus i Vallentuna. Jag har inte varit där, men
2 svar · 2,8k läst
Harrieth
Harrieth: Jag tror att en glidskena i taket blir bäst. Fingerkrokar finns i flera modeller och med olika antal fingrar. Väljer du fyrfingerkrok till veckbandet så orkar det med draperiet. Har du dessutom modellen med kroken på mitten så döljs skenan. Väljer du en så lång stång till så tunga draperier måste du ha minst ett stöd i form av ex en kjedja mellan tak och stång. Annars tror jag att
4 svar · 8,6k läst
S
ST1: Det borde ju funka. Problemet är bara att bänkskivor i regel är mycket tjockare och tyngre än bordsskivor, men så länge du väljer ben därefter ser jag inga hinder. Kommer nog bli jättesnyggt med egendesignat bord!
1 svar · 2,8k läst
Ullis_67
Ullis_67: Strax före jul (2006) var jag hos min frissa och klippte mig, satt där och bläddrade i en tidning, enligt frissan"Sköna Hem". Där det stod att man kunde göra egna tavlor med hjälp av en canvasduk och krackeleringsfärg. Frågan är om ni har kvar tidningen och/eller kommer ihåg artikeln, eftersom jag undrar vilken "sorts färg" som användes innan krackeleringsfärgen?
0 svar · 1,8k läst
B
baratette: Dekora har ett liknande kakel, titta på sid 19 i deras kökskatalog. Dekora kakel och klinker
6 svar · 3,7k läst
·
J
JK: vad har ni för tips angående inredning till ett grovkök? Skulle bland annat vilja ha tvätmaskin och torktumlare lite "upphöjda" med utdragbara lådor undertill.
0 svar · 2,6k läst
K
Knaparn: Prata med dom på ikeavaruhuset. Jag hade en kompis som skulle köpa köksluckor när det visade sig att dom hon ville ha hade utgått. Hon frågade efter dom ändå och det gick bra att beställa. Dom har visst ofta restlager.
2 svar · 1,5k läst
P
Pesco: Japp, jag googlade också, men tydligen sämre. Ska gömma länken så att maken inte ser priset. Kan va värt att ha det drällfritt!
2 svar · 1,7k läst
M
Mb_Star: troligtvis i usa.... För när jag var där sålde dom "TruckNuts" det är själva pungen på bilden. det skulle man sätta under dragkroken på bilen... varför? fråga mej inte. den fanns även som nyckelring. googla på den så ser ni.
7 svar · 6,0k läst
E
Eliin: Vi är på jakt efter spiraltrappa och har blivit tipsade om att man kan köpa billiga snygga i Polen. Någon som gjort detta eller vet något om det och om det finns någon sida på nätet att kolla på??? vi håller på och ska inreda vår etagevåning och behöver då en spiraltrappa samt räcke som ska vara ner mot kök och vardagsrum på nedervåning då det blir öppet till nock där.
0 svar · 6,3k läst
L
lgf02001: Tusen tack!
3 svar · 5,2k läst
bonnier
bonnier: Har grannen TV:n mot din vägg? Har du hyfsad kontakt med henne kanske du skulle kunna be henne möblera om lite så att TV:n hamnar i en annan del av hennes rum. Stort jobb för henne kanske men du kan ju alltid erbjuda din hjälp. Annars var ju hörlurar en bra ide, eller för den del ett par högtalare som gör att ljudet kommer närmare henne så att hon inte behöver skruva upp ljudet så
6 svar · 3,6k läst
F
fredrik.an: Jag spryar en del med helt vanlig, hederlig sprayburk. Dock inte så stora saker men senast jag sprayade var det galjar. Det fungerar kanon och blir riktigt bra, det är dock en del teknik och övande och ha inte brottom med täckandet utan spraya lite men många gånger. Sen när du är klar tar tu bort sakerna från rummet. Låter du de stå kvar blir det lätt dam och skit som flyger runt i
1 svar · 10,1k läst
S
Snigel: Tack för svaren! Jag får beväpna maken med varmluftspistol eftersom jag själv är gravid och bör väl inte andas in sånt där då kan tänkas. Det blir roligt för honom. :-D För övrigt tänkte jag måla allt utom planstegen vitt och betsa planstegen....frågan är bara i vilken nyans? Golvet på ovanvåningen är valnöt och nere är det ek....så vad ska trappan vara?
4 svar · 5,0k läst
P
pixel: Det kommer att bli bra. Jag håller på att lägga svart klinker intill. Därefter skall jag försöka posta en bild.
5 svar · 3,2k läst
·
Harrieth
Harrieth: varsågod! Allltid lika roligt att kunna hjälpa till //H
5 svar · 3,2k läst
meya
meya: Här kommer en länk... :: Bluebox.se - Handla Bam Bam – Dörrknackare ::
11 svar · 13,9k läst
·
F
fialottabus: Hej! Vi är nog många som växt upp i snarlika rum ... jag håller med föregående talare, de möbler ni köper nu kommer hon antagligen att ta med sig när hon flyttar hemifrån och det kan ju vara bra att tänka på. Min favoritmöblering var med sängen längs kortväggen under fönstret, det ger en mer fyrkantig yta i resten av rummet. Mitt rum var nog litet bredare för jag fick precis in
5 svar · 5,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Nisses i Västerås. på webben: © NisseS Webbutik, [2006] Asko kör både kampanjpriser och outlet: Asko Inredningsvaruhuset
3 svar · 23,6k läst
·
C
chessen: Dom på Hemtex var inte så mörka som jag ville ha,men tack iaf :-)
10 svar · 10,4k läst
morsan
morsan: Det tar lite tid att komma in i allt det nya :)
7 svar · 3,4k läst
wahlström
wahlström: Rackarns snygga tapeter ni valt (är såå svag för döskalletapeten...)!! Jättefint i övrigt också, gratulerar.
3 svar · 2,8k läst
wahlström
wahlström: Ja, ha ha, grymt dålig bild, har hittat bilderna på hemnet, och har varit inne i huset och sett taket (huset finns i stan där jag bor), och det är rackarns snyggt!! (så vill du se bättre bild kan jag tipsa dig om var du ska leta... ;) )
14 svar · 9,9k läst
·
L
lila: Ikeas "Antonius"system funkar hur bra som helst och till en bråkdel elfas och lumis priser...och visst finns det stora variationsmöjligheter. Gå in på Ikeas hemsida, klicka vidare till förvaring/inspiration/antonius...kommer inte riktigt ihåg, men det fanns massor av bilder som "sätter igång kreativiteten"! Jag ska själv köpa detta när vårt hus blir färdigt...
2 svar · 6,1k läst
·
saraparara
saraparara: [citat] Du kan ju klä om den!
10 svar · 8,0k läst
·
Kesella
Kesella: De flesta som säljer Eco-tapeter har förmodligen inte dessa på lager utan beställer då de får in en beställning. Jag skulle nog ringa till Eco och fråga om de känner till någon ÅF som har deras tapeter lagerförda.
1 svar · 5,7k läst
·
klister
klister: Jag får prova det. Mina stolar är 30 år gamla och dom som sitter har spruckit sönder de sista två åren. Hittar jag fötterna så blir det ny lack också.
3 svar · 8,3k läst
wahlström
wahlström: Ja posta gärna en bild på slutresultatet! :)
5 svar · 3,3k läst
wahlström
wahlström: Pesco - *slår mig för pannan* När jag tittade på birgis rullisar så förstår jag ju vad du menar!!
9 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.