Flyttar nu i maj till nybyggda huset. Vi har ett sovrum med dörr/fönster parti som är från golvet och upp ca 2.40 meter. det är 3,20 meter brett.
Problemet är hur vi gör med mörkläggningen där. Finns det någon vänlig som kan hjälpa lösa detta problem.´?? skulle verkligen uppskattas !
Vi har självklart tittat runt en del men inte hittat någon bra lösning i denna djungel.

//Sabina

vilken svenska, menar såklart om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa oss lösa detta problem.

Finns det ingen som vet ?

Jag har sytt längder som jag fodrat med mörkläggningsgardin. Mörkläggningstyg finns att köpa på de flesta tygaffärer och kostar ca 80-100 kr/m.

Till vårt sovrum funderar jag på att skenor i taket med sk "hotellösning", dvs dubbla gardiner. Den yttre (närmast fönstret) är en mörkläggningsgardin som man drar för på kvällen, och den inre (närmast rummet) hänger där permanent och ramar in lite snyggt.

Varför inte köra med mörkläggande lammell gardin,eller en tunn mörkläggande plissé i fönster bågen,vi har båda det funkar kanon.......

Har funderat på hotellösningen och det lutar nog åt det. tack för era tips !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.