Inredning
kloka_elin: [quote="Linska, post: 461556"] Du kan ju även skicka efter hos Nevotex [QUOTE] Om man är tapetserare, ja. Så det får väl bli att prata med en sådan. /Elin
lastkaj: [citat] Precis - det finns specialbeslag för just detta ändamål.
Hejduk..tig: dotpointer, vad kul att det gått bra. Och inte visste jag att Gardinia salufördes av coop.
smil: [citat] Bilden är lånad från snickarlaget.se Kährs har trappnoslist som klickas i sponten på golvet, mycket praktiskt. Den passar även RAW-golv som säljs på Beijer (eftersom det tillverkas av Kährs). Billigt och bra. Låter som en snygg trappa det där!
morsan: Sök på världstidsur så hittar du :) Ex Klockor Jacob Jensen Modernt Världstidsur världstidur Verkar mest vara firmor som säljer kontorstillbehör som har dem, och de flesta har samma klockor :o Oups, skyltar skrev du. Det borde du väl kunna hitta hos någon firma som gör namnskyltar?
Hejduk..tig: Har du varit och kollat på Theofils beslag? Kanske koka ihop något eget med glidskenor för lådor?
Hejduk..tig: På onsdag (30/5) så har SysterLycklig kvällsöppet med 15% på hela sortiment. Kanske passa på att fynda från deras bäddsortiment från Skärvik, Himla och Empire? Skärvik Himla Empire
jessica: Prova Kemisk Bensin. Det brukar funka på dom flesta fläckarna och lämna dessutom inte några ringar efter det. Lycka till!
brorzan: Den här lösningen kanske vore något? Flex systemet # bror
stinaw: mysinge är lite vek i konstruktionen enlig mitt tycke. vi har gått i soffköpartankar nu när vi precis har flyttat in i vårt nya hus med ett jätte tvrum. om man ska handla soffa på ikea har jag som råd att titta på modellen Kramfors. Den är robustare men behöver dock en del fluffiga kuddar! finns med schäslong, den är stor och inte så dyr. runt 8500.. finns i mörkgrått! vi hittade
stinaw: hej! du kanske redan har bestämt dej, men här kommer ändå ett litet tips. En vännina till mej bor i ett hus med massor med små trevliga lösningar på både det ena och det andra. hon har en trapp till övervåningen och ist för spalje eller liknande så finns det hyllor i ett osymetriskt mönster. fyrkantiga och rektangulära hål i hyllan, tänk ikeas ekpedit men osymeterisk. oj vad
HusSara: [citat] Jag har precis köpt en Dux Johan från Svenssons. Den är otroligt skön att sitta i, rena terapin för ryggen. Svanken får precis det stöd den behöver så att nacken och axlarna slappnar av naturligt. Även min mamma - som har svåra problem med sin rygg - älskar den. Tycker att soffan är värd varenda krona. Tycker också att det blir naturligare att sitta tre i soffan med tre
Toven: Hej! Undrar om någon har bilder att visa på er hall. Är ute efter tips på sittbänk med kuddar men som ev samtidigt kan fungera som skoställ, klädhängare, garderober. Helst i skärgårdssti/New England/lantlig-stil.
fredd4n: Nu har jag inte jättekoll på kaminer, men denna såg jag i en annons häromdagen och det ser ut som den går att titta på från vilket håll man nu känner för. Eldabutiken
P-plats: Vi har en sån här skylt och det dröjde inte länge innan den såg ut som f_n... Aluminiumet oxiderar och blir vitt! Dock sitter vår skylt ute...
Hejduk..tig: Här på en Gabbeh-matta [bild]
GustavL: Tack för alla svar, det blir defenitivt dom ifrån clas-ohlson, då detta finns nära i täby centrum. Detta blir finfint, nu får jag till skåpet precis som jag vill ha det :) Skall mäta täckbitar på sidorna ikväll och eventuellt få dom tillkapade i veckan, får vi se hur det blir.
lillalillajag: tipsar om att gå till en tapetshop och ställa samma fråga istället...du behöver inte skämmas över att du tycker den e för dyr men frågar du där får du bättre svar:-) Lycka till!
KurreBurre: Mmm, vi fick tipset om vikdörrar på Optimera när vi där o kikade. Men det e inte riktigt vår stil. Men tack ändå för tipset!
Aji: Skulle vilja få tips på färdiga överkast eller tyg som tål kattklor. Har överkast för att inte få så mycket katthår i sängen, men då överkastet vi har idag är ganska glest vävt så fastnar katterna ganska lätt i det, med följden att överkastet ser minst sagt tråkigt ut. Så jag vill gärna få tips om ni har sett/köpt slitstarka överkast någonstans, eller om någon har tips
Lindgrenski: Du kan nog få hundra olika svar från folk beroende hur de väljer att tolka Feng Shui. På Bullshit (på TV6) så tog de ju hjälp av tre olika experter att möblera och inreda en lägenhet, det fanns knappt en enda likhet mellan de olika "experternas" val...
Peppes_Bodega: Jag har också sett en sån och gillar den starkt!Har bara hittat en pläd i liknande modell av Pia Wallén. Kanske har gjort mattor också? Lycka till med sökandet! Pia Wallén
zplinter: Jag skulle vilja ha tag på 4-k fönster som man kan fälla in i en innerdörr, jag vet att lundbergs har runda fönster men just 4-k verkar vara svårt att få tag på så jag vore väldigt tacksam om det finns någon som har ett bra tips på vart man kan hitta sådana. Dom behöver inte vara så stora helst runt 15x15cm och med frostat glas.
¤ akila ¤: Tror oxå på draperi med skena eller vajer. Det ger ett mer dämpat ljud då tyg sväljer ljud bättre än glas, plexi etc. Ytterligare ett + för draperi är kostnaden och enkelheten i att byta färg/mönster.
pinebar: Jag hade en porslinsblomma i ett söderfönster. Den växte massor men blev lite gulblekt på de blad som var närmast fönstret. Är det ett sovrum kanske du inte ska ha en sån, för den doftar jättemycket på natten när den blommar.
62_an: Skulle vilja ha en liten "väggbyrå"/hylla i hallen för nycklar mm - typ IKEA:s "Moppe", men i ek. Alt. med små dörrar istf lådor. Typ 1dm djup och någon dm i höjd/bredd. Nån som har nåt tips? Eller är man hänvisad till den egna snickarverkstan?
ByggPutte: Ska den in i befintlig vägg och åka inne i väggen måste ju reglarna ändras i väggen. Mvh Putte