Självklart kan du blanda!
jag hade samma fundering som du när jag skulle välja nya dörrtrycken till vårt gamla hus. Jag har valt kromfärgade trycken med svart handtagsdel. Jag har mässinglampor, skåp med mässingsbeslag, toarullshållare i mässing och det ser helt okey ut..
Däremot är det snyggare, tycker jag, att ha lika dörrtrycken i hela huset. Ytterdörren kan förstås ha ett annat.