Inredning
improwise: Håller helt med, det är precis som med sådana här sängar man kan fälla upp, bäddsoffor eller persienner....man orkar normalt sett inte göra något med dem och då har man, i ditt fall, istället 2 öppna dörrar och en TV som hänger i rummet. Men det är så klart personligt, tittar man på TV en gång i veckan så visst....
Hejduk..tig: Hej! Jag vet inte vilket pris som gör dig urfattig, så jag tipsar om några siter som du kanske redan känner till. Jag antar att du redan kollat in Aspen Carpet Designs. De tog fram sin version av mattan efter förfrågningar från kunder som sett filmen. Du kan även spana in The Maharaja Tent Company, som gör mattor på beställning, men troligtvis har de just blåvitrandiga på lager.
AstaS: Rent arbetsmässigt tycker jag att det är super om man har en häll och sedan ugn i arbetshöjd. I vårt nya kök kommer vi dock att ha en spis helt enkelt av utrymmesskäl. Ville vi inte ta en massa skåputrymme (som vi vill ha till annat) och då var det bara hel spis som gällde. Vi ville dessutom ha två ugnar och då var pga platsbrist detta absolut bäst för oss. Själv hade jag nog inte
mandus: Jag gillar Danskolja: http://www.slojd-detaljer.se/pslweb/product.aspx?productid=1627
ewswede: Hm det låter som ett bra förslag, blir nog till att förkorta den här också. Fast jag skulle helst vilja ha den lite kortare ock lite högre. Får man bara plats med ett par skor i varje fack, det blir ju inte myckey om man tar bort 2 fack. Annars kan det ju inet vara så svårt att göra en skoshylla i MDF, sen målar man den bara i någon fin färg.
ewswede: Hejsan, Som sagt var vi har en låg loftsäng, jag tror att madrassen är ca 1m över golvet. Vi skulle vilja höja den så att den kommer i alla fall 1.60m över golvet. Har du några försalg på hur man gör det? Sängen är i trä och benen ar ca 5cmx5cm. Problemet är kortsidorna var helt färdig byggda när vi fick sängen och det är i dom som benen sitter fast, annars kunde vi ju bara ta
Kunigunda: Vi har en liten klädkammare med skjutdörrar. Den är i princip klar men inte inredd... Nu funderar vi på ELFA, IKEA - eller vad ska man välja? ELFA hade ett erbjudande om att rita en skiss så jag har skickat in våra mått men inte fått svar än. Är deras inredningar bäst/värda sitt pris?
FlitigaLisa: Den tapeten beställer du billigast från Storbrittanien! Ca halva priset inkl frakt. Just den tapeten du söker beställde jag i svart från http://www.sandersonfabrics.co.uk/ och hade den hemma på ca 4 dagar om jag minns rätt. Deras hemsida är lite rörig dock men sök på tapetens namn Eltham vine så hittar du den. Priset i Sverige var 2005 ca 950 kr/rulle så £ 25,61 är ett bra pris.
Linska: Lustigt...var ute på blocket för att leta reda på en lampa och hittade denna annons, har minne som en elefant så jag kom direkt ihåg denna tråd... http://www.blocket.se/vi/19634113.htm?ca=3_s Bara 350kr! Hoppas att du ser detta inlägg!
Binesh: Gammalt tråd men om ni ska köpa från utomlands så kolla att det är rätt produkt, för Sverige har lite hårdare krav än t.ex. Tyskland, här måste det vara petsäkra uttag. Lite annorlunda modellbeteckning, bara ni har koll på det så...
jenfor: [citat] He he... Ja, speciellt i dagsläget då man behöver få fart på konsumtionen världen över. Vinkonsumtion kan väl inte vara undantaget?...
malmborg: lägg en hörnlist ca en halv meter från balken och lägg en raggar slang i den Vet ja. justera vinkeln/storleken på listen så att slangen inte går se någonstans nerifrån... ett annat alternativ för att slippa se något på innetaket är stjärnhimmel med fiber optik borra1,5mm hål ca 5-10 cm från balken och led ut fiberoptiken i de hålen dock har jag inte sett kit med mycket långre
Linska: [citat] Nehej, Bolialänken fungerade inte... Gå in på Bolia-Vardagsrum-Soffbord. Där finns flera bord i akryl.
P-J: Jag gillar oljat, och ek är ett fint och tåligt material om det sköts rätt och ganska förlåtande och lättfixat om man har otur. Viktigare än vad som är trendigt just nu tycker jag är att man får ihop en bra helhet på sina möbler tillsammans med övriga huset. Hellre en genomgående gedigen klassisk stil med bra material än sporadiskt trendig.
improwise: Har själv valt IKEAs köksskåp för detta då de, åtminstone då, var stabilare än PAX och kunde skuvas upp på väggen. Dessa är dock bara 37 cm djupa som Linska skriver och för klädhängare är det ganska besvärligt...
Linska: Har du övervägt en Lamino? Kanske inte jätteorginellt, men de är ju så fantastiskt sköna! Dessutom funkar den väldigt bra ihop med dina möbler. http://www.stalands.se/fatoljer/lamino-__1103 En annan sak jag tycker du ska tänka på är att du inte ska ta en för nätt fåtölj då balansen blir lite ojämn tillsammans med soffan och fotpallen. Risken är att den ser "pecklig" ut. Andra
7310070025302: Via Google (bildsök "röd vattenkanna"): http://www.classicum.se/shop_produkter.asp?id=116
Overlander: Tack för svar! Dom rosa/ceris döskallarna var EXAKT vad hon ville ha! Eftersom det bara är en fond vägg som ska dekoreras så verkar det vara precis det jag letar efter. Nu ska jag bara ta reda på vad de kostar.
J.A: ...eller någon som har en trappa och kan tänka sig att mäta åt mig? När har en inomhustrappa med "vanlig" lutning/steghöjd blivit tillräckligt hög så man kan gå under den? Är det efter 3 meter? 2,5 meter?
improwise: Har en hall där jag tänkte sätta upp grunda garderober, 37 cm djupa, och där jag vill ha kläder som hänger på klädhängare. Djupet gör så klart att kläderna måste hänga på bredden isf djupet, men vad finns det för bra lösningar för detta? Utdragbara klädstänger tänker säkert någon nu, men problemet är att de jag testat är av minst sagt usel kvalite, och även om man bara
Lotta2008: Mitt nya fina betongbord fick vinfläckar på sig. De verkar svåra att få bort. Skulle bli hur glad som helst om någon kan hjälpa mig hur man kan göra? /Lotta
pinebar: Jag skulle kunna tänka mig att du kan åstadkomma något sådant genom att använda en färgspruta och med väggfärgen göra den suddiga övergång som du vill ha. Möjligen måste du spackla bort kanten på tapeten också för att det ska bli riktigt bra. Kul och annorlunda idé! :)
Immobil: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/60421-fejkade-takbjaelkar.html
popsta: Hallå...Vi har precis slipat och målat om vår gamla furutrapp. Den är numera vitlackad. Vi visste inte riktigt hur vi ska göra med trappstegen, men enades om att klä dem med nålfiltsmatta. Trappen är en öppen trapp utan sättsteg Läget som sådant är att det är svårt att skära tt bra bitar som täcker trappstegen. Fråga?!? Ska man klä runt trappsteget, alltså lägga lite matta
Linska: Jag gillar Mio´s Pluto. Du kan ju kolla in det om du ändå ska på Mio. http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Soffbord/Soffbord/?p=1
Anonymiserad 5589: Vi har ett svartlaserat massivt ekbord inköpt från MIO. På bordskivan har det bildas lite slitningar/sprickor, små ca 1cm långa sprickliknande märken. Har ni tips på hur vi kan få bort detta, eller är det bara att gilla läget? Jag tror själv att det orsakats pga vatten men vet inte..... Tack på förhand
ktm250: [citat] Det här kanske kan vara nåt. Har inte testat själv iofs. https://www.smartasaker.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=780
y98matan: Du verkar kunna detta med vattenglas, Gaia (intressant, vår förra hund hade samma namn). Jag har fått för mig att jag vill måla vår mexitegelvilla vit med sk silikatfärg. Kollade pris hos den lokala krämaren och färgen var inte billig. Då blir man ju nyfiken på om det skulle gå att blanda själv, det verkar ju varit en vanlig färg tidigare. Har försökt surfa fram recept men inte