Hej hej. Sen två år tillbaks har jag försökt hitta en schysst blå/vit dhurriematta (ser ut som röllakan fast är gjord i Indien då ). Storlek minst 2.50x3.00 meter. Gärna större. Jag blev besatt av mattan i Somethings gotta give-filmen som jag såg för hundra år sedan. Härom dagen såg jag filmen på tv igen och nu tänkte jag ta upp letandet igen. Jag har gått igenom alla möjliga och omöjliga sidor men inte hittat någon snygg och prisvärd. Någon som har något tips? Min sista utväg är att beställa just den från USA (där den är köpt för filmen) men risken att jag blir precis urfattig är då överhängande och vårt hus som vi snart börjar bygga blir ett minne blott :D .

Här kan ni se hur mattan ser ut (det är den stora jag vill åt):
http://www.architecturaldigest.com/homes/spaces/2007/07/somethingsgottagive_article

Tusen tack på förhand,
LN1

Redigerat:
Hej!

Jag vet inte vilket pris som gör dig urfattig, så jag tipsar om några siter som du kanske redan känner till.
Jag antar att du redan kollat in Aspen Carpet Designs. De tog fram sin version av mattan efter förfrågningar från kunder som sett filmen.
Du kan även spana in The Maharaja Tent Company, som gör mattor på beställning, men troligtvis har de just blåvitrandiga på lager. Prisuppgifter på förfrågan.
Kanske att Dash & Albert har nåt liknande också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.