S
Soulstar: Hej! Jag har precis köp en vacker fåtölj som verkar vara av hög kvalitet. Stommen är av läder, trä och canavas. Den är ställbar i olika lägen. Till fåtöljen hör också en nackkudde och en kudde till ryggen. Lädret är helt men missfärgat av flera års användning, jag har tänkt att låta renovera det. Stommen är däremot som ny. Är det någon som vet något om denna? Jag tror
0 svar · 1,3k läst
·
B
Bråkis: Vår sängavel på en 160-säng blev riktigt smidigt löst av ikeas "skumgummi"-madrass för barnsängar. De finns i strl 160x70 cm. Så den är stärkt i längsled med en liten trälist och sitter fast på väggen med magneter. Enkelt att byta utseende genom att bara klä madrassen i olika tyg. Ser bra ut och enkelt och billigt.
10 svar · 68,0k läst
G
gaia: köp mattan först och anpassa väggfärgen sen ... det är hopplöst att göra tvärtom :). Färgen heter säkert något konstigt och är dessutom svår att gissa av en bild - kolla med färgkarta i en färgbutik så kommer du någorlunda rätt om du redan har din matta gaia
1 svar · 2,2k läst
·
AstaS
AstaS: Nu vet jag inte om det här går, men det finns PAX-skåp på IKEA som är ca 70 cm höga. Finns i olika bredd bla. 100cm. Kanske två 100 cm PAX-skåp ovanpå varandra och i dem utdragbara skohyllor, man får in 16 par tror jag på varje sådan hylla. Lågskor då. Det går väl bara in en sådan hylla i varje skåp förmodar jag men det är ändå 32 par skor. Och så kan man lägga plast i
1 svar · 2,4k läst
morsan
morsan: [citat] Ett snabbt Googlande visar att Elfa har iaf 2 modeller på 2,7, Continental och Trend.
5 svar · 2,2k läst
J
JohanKBA: [citat] Tack + Det ser ut att vara så, men jag förstår inte riktigt hur det skall fungera eftersom det inte verkar finnas något spår i den profilen... vilket antagligen säger mer om mig än om profilen :) /JohanKBA
2 svar · 2,6k läst
W
warwick: det låter trevligt =)
11 svar · 5,6k läst
·
gryden
gryden: IKEA håller på att bygga ett nytt varuhus i Uppsala, är det någon här på forumet som vet hur IKEA gör när de "byter" varuhus, rear de ut de gamla demomontrarna eller flyttar de med dem till det nya varuhuset? Jag är i färd att renovera mitt kök, tänkte därför om man kanske kan få tag på billiga stommar med mera om man har tur.
0 svar · 2,6k läst
F
f91jsw: Går ej att dimra. Liliput+ serien är optimerad för att vara liten för att passa i armaturer med snålt utrymme så man har fått göra avkall på en del annat. De tänder långsamt så det inte heller bra om man behöver mycket ljus snabbt. Men vad är poängen att dimra PH5? De ger ju inte direkt överdrivet mycket ljus även med värsta lampan.
10 svar · 21,1k läst
R
reffotsirk: Ser bra ut... vågat. Bilden är fin också.... är lite ambivalent i valet av färg på luckor. Vit är väldigt snyggt också, särskilt som den här tjejen som målat svart mellan luckorna på stommarna. [bild] [bild]
2 svar · 2,1k läst
M
malinahlen: Ett av tricken med Åbo, för att få det att se lite lägre ut, är att skivan är kompletterad med en list under. Det får ju även skivan att se tjockare och mer rejäl ut. Det går nog jättebra att köpa ett Åbo, dela det på längden och helt enkelt ta bort ett par decimeter av mitten. Åbo är delbar på längden, finns extraskivor som man kan spänna fast. Lösningen är jättefinurlig,
6 svar · 12,7k läst
K
konichiwa girl: EB: Japp, min mormors bror har gjort en del möbler som varit vitmålade sedan tjugotalet. Det var ungefär då vitt slog igenom som snickerifärg och i kombinationen "rött hus, vita knutar".
135 svar · 21,6k läst
K
Kjell_G: OK, bra utnyttjat, spottar är inte helt felt - tycker jag numera:) Kjell G
6 svar · 4,5k läst
·
fresve
fresve: Jag läste nog inte så noga vad du eftersträvade.. Vi har oxå trångt, och dörrar på båda kortändarna, så jag var tvungen o hitta ett alternativt sätt att hänga tvätten. Det blev en vägg/taklösning, som vi kan gå under. Kanske inte så snyggt, men skulle kunna gå o göra mycket snyggare. Vi bryr oss inte så mycket, bara tvättstuga som synes.
7 svar · 12,3k läst
·
L
Linnex: [citat] Blöter du skivan är chansen nog störst att pappen går sönder när den sträcks vid böjningen och skivan går av.
6 svar · 1,5k läst
A
adwance: Kameran har gått sönder så jag kan inta ta några kort, men jag mätte och rören bygger ungefär ut 2,5 - 3 cm från väggen. Ska det gå att kunna ordna tro?
3 svar · 3,5k läst
F
fredrik4219: Tack för svaret, låter som överkomligt, jag börjar i den ändan. Lär nog få in lite tips under arbetets gång här på forumet. Lär ha räddat fritiden ett tag framöver.
4 svar · 1,5k läst
Sne4
Sne4: @TorpSara: Någon brytning åt grått, med en varm ton i låter inte så dumt. -Känns på något sätt att det finns risk att trappan blir lite åt gråa hållet efter några dagar utan moppning och med barn som gör sitt bästa att hålla mamma&pappa sysselsatta. @Sophie: Vitt är absolut inte uteslutet i taken - till slut blir det nog det också, men det är lite svårt att ångra sig - så
6 svar · 3,6k läst
·
P
pid: Någon som vet var man kan få tag i denna underbara tapet?
0 svar · 1,1k läst
·
R
reineboy: Jag kör nog på att leta upp vittmålad masonit som jag figursågar för varje sockel. Provade med omålad och det såg helt ok ut.
8 svar · 2,8k läst
·
V
vill_villa: Hej, tack för tips. Vi har botaniserat lite och kommit en bit på väg. Har en katalog som är favoriten och den kommer nog att få "jobba" i kök-vardagsrum-hall, så passar tapeterna ihop där även om de ej är samma. Sen är det lite enklare att välja de andra rummen ur andra kataloger, så att de bryter av lite mer. Än är vi inte i hamn, men snart...
2 svar · 2,2k läst
sobel_12
sobel_12: Hejduk..tig ---> Vem vet!?! Jag blir inte klok på detta alltså! :P Det är nog så att den ser mer grön ut i tidningen är vad den faktiskt är.. hehe.. skumt! Jaja, den är inte längre aktuell om den är så grå :P
6 svar · 1,3k läst
·
Cricce
Cricce: Ett till tips... tejpa fast oh-filmen på projektorn under arbetets gång, kan vara självklart förståss, men bra att påpeka ;)
3 svar · 1,9k läst
K
kalle_ada: Tack!
2 svar · 3,7k läst
Sophie
Sophie: Vi klädde både väggar och tak i vår förra hall med pärlspont och det ger faktiskt inget konstigt intryck. Det passar väldigt bra ihop. Nu hade vi sekelskiftesstil på huset och då stämmer ju pärlspont överlag väldigt bra in . Vi målade väggarna grå (vitt och grön umbra blandat) och taket vitt.
1 svar · 906 läst
Misse
Misse: Tack för svar! De benen vi hade beställt såg ut som ett uppochnedvänt "L" från sidan. Funderar på om "205 Möbelben med ställbar fot" från Theofils skulle kunna vara ett alternativ? IKEA har inte det vi söker men jag skall titta på Clas Ohlsons sortiment också.
2 svar · 13,8k läst
B
Bube: eller så kan ni använda lim som man fäster på ovansidan av taket ;)
9 svar · 20,3k läst
B
BooMa: Perfekt! Tack snälla för uppslagen!
5 svar · 18,2k läst
·
Anders_Roslagen
Anders_Roslagen: Hehe, de onda små rackarna...
13 svar · 19,5k läst
C
Cactus: Ingen? =(
1 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.