O
ossie_k: cederträ är den rätta benämningen.
6 svar · 2,3k läst
·
A
anna_jimmy: tack så mycket! då ska jag kolla med dem.
2 svar · 2,1k läst
·
fresve
fresve: Vår fyller 18.. ;)
8 svar · 4,3k läst
fresve
8 svar · 4,3k läst
S
Stigvig: Ok, dom ser onekligen snygga ut. Får ta mig en titt på dom i verkligheten och se vad ögat då säger. =) Tack för hjälpen. Finns tips för billigare alternativ så uppskattas även det. 600 är nog precis på gränsen. Det är en lägenhet som jag nog inte kommer bo i jättelänge så vill inte få upp kostnaden för mycket.
4 svar · 2,4k läst
sobel_12
sobel_12: Var kan jag hitta shyssta hallmöbler (hatt- & skohylla) i massiv valnöt till en godtagbar peng? kollade Mio och EM´s hemsidor och där kostar t ex. "Sund" möblerna 4300kr! :( Men jag kanske måste punga ut den summa om jag vill ha den stilen och den kvalitén????
0 svar · 1,4k läst
J
JockeR: IKEA har ju en del olika bordsben att välja på. Sen har jag sett att Coops Byggavdelning har en del lösa bordsben man kan köpa ( i alla fall i Uppsala).
3 svar · 9,7k läst
D
DJ: Hej Jag använde en vanlig "ljussnabel" som jag fäste med vanliga TC klammer. Man ser ju inte direkt hur det ser ut på insidan räcket. Denna lösning blir välligt billig, slingan kostar 69SEK men den drar i och för sig nästan 100W så på sikt kankse man tjänar in en LED slinga Emil
18 svar · 39,4k läst
·
snickarboden
snickarboden: Att försöka få till den lystern som efterfrågas på en så stor yta med sprutmålning är inte speciellt lätt. Minsta dammkorn syns och måste poleras bort. Det lär inte bli billigt. Ett alternativ är färgade glas, Lacobel. Bättre lyster går inte att hitta och troligen en billigare lösning än att sprutlackera mdf. /Kent
4 svar · 7,5k läst
L
lapower: Jag håller på med precis samma sak dock har jag släta MDF-skivor som ska lackas i högblank svart. Så länge du ser till att MDF:en du köper är rak från början och sedan inte ställer den lutad mot något i ett varmt fuktigt rum så kommer den att hålla sig rak.
2 svar · 2,1k läst
C
CCR: Gå till en större matthandlare, dom brukar ha mattor som kan beställas i vilken storlek/form man vill ha. Betällde själv en rund med en diameter på 4m vilket var omöjligt att hitta annars.
1 svar · 1,3k läst
C
Chanil: Det har jag inte, det skall jag göra. Tack för tipset:)
2 svar · 889 läst
P
pumpe3: kanon snyggt!
9 svar · 8,1k läst
M
Modig: Av vad jag kunde se på bilden så var det lite femtiotalskänsla i kulör/struktur på tyget på den gröna sängstommen. Kanske skulle du kunna hålla ögonen öppna efter sängbord i femtiotalsstil? Någon variant i trä (mellanbrunt, kanske?) tror jag hur som helst skulle kunna bli snyggt. När det gäller tapeter så bör du börja med att fråga hyresvärden vad du har att välja mellan.
4 svar · 1,4k läst
Vispen74
Vispen74: Hej! Är det någon som har erfarenheter av Maxtrappor? http://www.maxtrappor.se/
0 svar · 2,3k läst
nattugglan11
nattugglan11: Söker också sådana lampor, ser att tråden är mkt gamal nu men men :-D NK i sthlm har en butik som säljer sådana som jag vill ha, lite kraftigare stativlampor med chrome detaljer o trä, med stora lampskärmar, sååå snygga! :-D Men dyra, ligger på 4500-5500kr. Någon som vet var man kan finna dessa billligare?
5 svar · 3,9k läst
·
R
Ring: Målad masonite kan vara ett alternativ. Mina köksväggar var klädda med detta när jag köpte mitt hus och et såg inte så tokigt ut. I annat fall kan man ju måla med lämplig lackfärg el. dyl.direkt på väggen.
4 svar · 3,0k läst
K
Kika72: Hur svårt är det att bygga en öppen spis? Har någin gjort det och hur gjorde ni? Tid, kostnad mm? Har ni bilder är jag väldigt tacksam. Vi vill gärna ha något liknande en murspis. Mest ekonomsikt värmemässigt är förstås stängd eller kassett men jag är otroligt svag för en öppen låga och strålningsmysvärmen så jag vet inte vad som passar oss bäst. Jag är också nyfiken på
0 svar · 1,2k läst
R
richardaxelsson: Ok tack för snabba svar.. Förstår och ska laboreralite så får vi se hur de blir.. annars får det bli klossar i hörnen...
5 svar · 17,3k läst
·
T
tjaboo: Hej, har en garderob som knappt används så tänkte ställa in en förvaringshylla i den. Garderoben är 80cm bred med en mindre garderob på höger sida. Golvet i garderoben har stöd undertill på vänster sida, vet inte om det har stöd på högersidan men tror det. Förvaringshyllan kommer byggas av ett par överblivna spånskivor, 2st skivor på 119x32x1.6cm och 2st skivor på 72x32x1.6cm.
0 svar · 1,6k läst
E
Ekry: Kan det vara Cascosinol som har härdare i pulverform och är brunt i färgen tror att det får användas endast yrkesmässigt använder det själv till att limma ytterdörrar o dyl. Finns på www.theofils.se
2 svar · 2,7k läst
O
oden22: foton?
1 svar · 1,2k läst
O
1 svar · 1,2k läst
J
jepperdy: Jag tycker du skall prova en snygg lysrörsarmatur! De bygger väldigt lite från tak, de blir inte lika varma, drar mindre el samt att du kan välja olika "värme" på ljuset. Kallvitt, varmvitt osv. All form av halogen tycker jag du skall skippa, speciellt om det är ett mindre utrymme pga värmen. Kolla in http://www.belid.se
1 svar · 6,3k läst
L
Linnex: Som jag har förstått det så finns det golvbrunn så skall golvet våtrumskyddas. Och det gäller hela rummet. Dock behöver man bara fall kring golvbrunn och där man kan tänkas ha vattenspill. Är det ångutsläpp (typ badrum) så skall även väggar vara våtrumssäkrad. Om inte så är det inget krav på väggarna.
6 svar · 24,4k läst
G
gullegrizen: [citat] Det är ju oxå en lösning... :D :D :D
25 svar · 55,8k läst
fresve
fresve: Beställ en köksbänkskiva på IKEA tex, sätt reglar på sidan och i bakkant, så borde det inte vara några bekymmer.
3 svar · 2,1k läst
M
malinahlen: Eller Rusta, de har ekskivor, både 80 och 90 cm breda, 160 alt 180 långa för en väldigt billig penning. Spana in deras hemsida, sök på ordet skiva. Vi har köpt där både till barnens skrivbord och till extra säkerhets-stabilisering under granitskivan i köksön. Kolla dock att skivan är rätvinklig, det kan vara lite si och så med det. Syns inte förrän man kollar med vinkelhake...
4 svar · 15,3k läst
F
Fjallman: Tack så mycket för svaret - Luckyman.
3 svar · 2,3k läst
Apprentice
Apprentice: Det är klart det är värt att kolla upp om spänntaket är av gedigen typ och går att laga. Husets charm kan ni ju alltid bibehålla med ett slätt tak i annat material. Panel finns ju flera varianter att välja på, men förändrar ju också intrycket mer än vad spån- eller gipsskivor gör.
1 svar · 2,9k läst
G
gsff: Din lokala glasmästare kan skära till en bit i önskad storlek.
4 svar · 10,0k läst
I
improwise: [citat] Håller helt med, har man plats så tycker jag ett "gammaldags" TV rum är att föredra framför TVn i vardagsrummet. Ofta kan man dessutom ha betydligt mindre rum för det ändamålet.
5 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.