Inredning
sled: [citat] Nu hänger jag med. Det är ju en kanon idé! tack tack tack =) Ska testa detta!
joflopp: Ett fullstort bord sägs ha dessa utrymmeskrav. Minimum: 505 x 375 cm Normalt: 555 x 425 cm Läs mer på Biljardexperten.
jstack: Kabellock ser ju snyggt ut! Och så kan man ju få igenom tjockare kontakter, och sedan ha ett mindre synligt hål! Tack! /J
xibeca: Cellplast och spottar? Kanske en dålig kombination med tanke på värmeutvecklingen?
Hybris: Det finns inga moderna varianter? Funderar på att ha en flexibel möblering. Kanske ett litet matslasbord som kan växa. Nätt stol/bord. Soffa med flebila soffbord som man kan äta vid? etc Någon som sett något crossover matsal/vrum? Rummet är lite över 20m2 med mycket ljus.
LAINE: Måste ju bygga minst 3 badrum för att kunna köpa en sån:mad: Är det bara jag som är tvekar på bärbaras kvalitet och stabilitet?
cust3000: Soffa: kan jag rekomendera "rambo" på Möbeltrend, dubbla divaner, snygg, bra kvalitét. Enda nackdelen, ....man somnar ;) Riktigt fräsch lght du fått tag i!
TheJo: [citat] Hoppas den här duger: [bild] Bifogar även två utan mått, men med en möblering som jag tänkt mig: [bild] [bild] (Bilderna är lite stora, men det är bara att högerklicka och välja "Visa bild")
Farzan: [citat] Håller med dig, samtidigt som jag håller med Pinebar om att det i många sammanhang är svårt att hitta andra alternativ. Ditt exempel tycker jag är extremt kul, "liksom" modernt på många sätt och samtidigt "liksom" väldigt rustikt!
AstaS: Jag har alltid köpt tyg och sytt gardiner själv. Det tror jag de flesta gör, annars lämnar bort dem till någon som syr dem åt en.
Jessica Pessica: Klart, dammet samlas. Idag har vi svart klinkersgolv för att viinte ville att smutsen skulle synas..jo men visst! Här syns ju all annan skit istället, smutsfläckar blir ljusa och dammråttorna seglar förbi...Jag hade kunnat städa 2 ggr/dag..men jag lägger tiden på att sitta här istället, ha ha. Kanske därför trappor brukar vara av ek, furu eller vita? Ok jag får nog lägga den
prtcha: Haha, ja det har du ju rätt i ;) Fick till det rätt mysigt ändå [bild]
AnnaJohanna: Vi har byggt två vägghängda loftsängar och fast vi måttade och funderade så blev det fel. Förstår inte riktigt hur vi tänkte, för ett viktigt kriterium var att barnen skulle kunna sitta upp i sängarna. Men mäter jag från madrassen och upp till taket nu så är det bara 60 cm. I sängarna sover en 10-åring och en 8-åring, båda ca 130-140 cm långa. De är nöjda med sängarna i
peeete: Tyvärr är det inte så enkelt, har varit på de allihop utan framgång tyvärr...
Pesco: Vid lampskärm m raka sidor? Var hittar jag det? E diameter på 30-40 cm, ca 20 cm hög och som sagt raka sidor...
Strip: Mitt vardagsrum ligger en halvmeter lägre än omgivande rum. Detta resulterar i (idag) tre små trappor på varsin vägg. Dessa ska göras om och av utrymmesskäl skulle jag göra dem så små och smäckra som möjligt. Men jag vill ju inte att de ska bli obekväma att gå i, det måste ju kännas naturligt att ta stegen in eller ut ur rummet. Idag är där en klumpig konstruktion i trä (se
malinahlen: Den här har vi. Jag tycker det är enklare att använda vanliga diskmedelsflaskan, detta gör det möjligt att ha den, men slippa se den. Och så har jag en vanlig pumptvål i snygg förpackning bredvid. http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=3509
Huslös: Hej, Vår hustillverkare påstår följande om inredningen i vår dryga 2 meter långa skjutdörrsgarderob : "ni valt inredning alternativ 2 och det är precis det som är levererat till er två garderober som ställs direkt på golvet utan ben och med en hylla och stång imellan. " Resultat två myresjögarderober i en skjutdörrsgarderob. Snickarens reaktion var att det inte ryms och att det
Chrissy: Tack. Ska leta efter klinkersen, har tittat lite och trodde det inte fanns. Verkar ju mycket lättare än att börja mura! Japp, det är betong, blev själv förvånad då många sa att dessa hus inte skulle ha radonproblem (åtminstonde inte från väggarna, marken vet man ju aldrig). Så nu blev det till att skaffa ventilation också, hade tänkt att installera Herufilter...
Johan Gunverth: Två alternativ. 1. ABI Trä i Frölunda limmar ihop en åt dig. Du får betala för dubbla längden eftersom biten som blir över är osäljbar. 2. Du ber dem beställa en skiva som är 1220 bred och kapar den direkt. Kan blir billigare. ABI köper av Fredricsons i Tuve http://www.fredricsons.com/Home.asp?id=1
howcan: Vad bör man tänka på om man försöker göra en sotfri eldstad med biobränsle? - Man kan hitta instats för ca 800 spänn eller så finns det anpassade målarburker 15-20 kronor styck; Rostfri låda, värmebeständigt glas, frigång från gardiner & annat brännbart... Mekanism för att kväva elden... Brandspruta / filt i närheten... Tacksam för kommentar? / Håkan
Jessica Pessica: Tapetsera garderobssidorna och bakom sämggaveln så blir det lite som en egen vrå. Antingen i enfärgat eller i något mer livligt och låt gärna den där grå färgen i sängen tas upp på något vis i fondväggen. Med så liten tyta är det ju bara att göra om allt eftersom man tröttnar :-) lycka till!
Jessica Pessica: Finns väl även på Optimera, du menar väl ett litet "klot" sådant där man kan köpa till utesektions-stolpar också, fast då av impregnerat trävirke?
deusljusdesign: Om du vill att glasbetongen ska lysa är det nog bättre att jobba med fiberoptik innuti, inte bakom. Jag vet inte exakt hur man går tillväga, men har sett det och det blir väldigt snyggt. Dock är ju fiberoptik ganska dyrt. Men du bör absolut testa dina idéer när det gäller belysningen innan du murar väggen. Det är inte säkert att det blir så snyggt att belysa bakifrån, och då är
Pesco: Som sagt. Letar skoställ/hatthylla med metallstänger, så att grus/sand ramlar ner på golvet. Men inte för 400 kr! Har sett andra varianter. Var hittar man billigare? Bild: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10152663
lt1cobra: Tjena! Var och klämde på en Birkeland skjutdörr på ikea förra helgen. Är sugen på att köpa sådana till sovrummet + hallen. Men jag skulle helst vilja kombinera någon av dörrarna så att det är en spegel där. Jag tittade inte jätte noga men tyckte ändå det såg ut som att man skulle kunna montera en mått beställd spegel? Är det någon här som provat?