Mitt vardagsrum ligger en halvmeter lägre än omgivande rum. Detta resulterar i (idag) tre små trappor på varsin vägg. Dessa ska göras om och av utrymmesskäl skulle jag göra dem så små och smäckra som möjligt. Men jag vill ju inte att de ska bli obekväma att gå i, det måste ju kännas naturligt att ta stegen in eller ut ur rummet.

Idag är där en klumpig konstruktion i trä (se bild) som tar på tok för mycket plats. Jag tänkte mig att skippa i stort sett alltihop och enkelt uttryckt egentligen bara sätta en "hylla" halvvägs mellan planen som ett trappsteg. Men då är frågan, blir det obekvämt (eller ser det dumt ut) utan det översta steget - det som är i samma nivå som övre golvet?
 
  • trappa.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.