1 205 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Crossover matsal/vardagsrum. Möbler?
Hejsan,
Jag har en matsal i samband med köket. Eller en del av köket skall jag säga. Skulle vilja nyttja matsalsdelen mer som kombinerat vardagsrum/matsal. Lite konstig fundering kanske...
Det jag klurar på är om det finns någon crossover variant på möbler som gör att man faktiskt kan kombinera det? Dvs behöver inte vara traditionellt högt bord utan kan vara lite lounge aktigt.
Alla förslag tas emot med stor tacksamhet! Speciellt länkar till tips!
Jag har en matsal i samband med köket. Eller en del av köket skall jag säga. Skulle vilja nyttja matsalsdelen mer som kombinerat vardagsrum/matsal. Lite konstig fundering kanske...
Det jag klurar på är om det finns någon crossover variant på möbler som gör att man faktiskt kan kombinera det? Dvs behöver inte vara traditionellt högt bord utan kan vara lite lounge aktigt.
Alla förslag tas emot med stor tacksamhet! Speciellt länkar till tips!
Vi har ett 60-talssoffbord som går att fällas ut på bredden och höjas upp till matbordshöjd. Menar du sådana lösningar? Ett tips är väl i så fall antikaffärer/blocket/myrorna för att hitta smarta lösningar från förr.
Det finns inga moderna varianter? Funderar på att ha en flexibel möblering. Kanske ett litet matslasbord som kan växa. Nätt stol/bord. Soffa med flebila soffbord som man kan äta vid? etc Någon som sett något crossover matsal/vrum? Rummet är lite över 20m2 med mycket ljus.
Klicka här för att svara