1 778 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Bygga tavla Vinyl
Hej!
Har 4 st LP-skivor som är lite speciella.
Tänkt bygga en tavla som är rektangulär och sätta in fodralen med skivorna under.
Någon som har tips?
Hade tänkt bygga en lite "box" med en lucka framtill med glasskiva som man kunde öppna uppåt med gångjärn.
Sätta någon svart filt som baksida.
Men en grej jag inte vet hur jag ska göra är:
Hur ska jag fästa fodralen utan att använda någon typ av list som dom vilar på..
Använder jag dubbelhäftande tape blir dom ju förstörda.
Samma gäller LP-skivorna. Vill inte sätta någon "plopp" i mitten som dom ska hänga på utan vill att det ser ut som om dom hänger "löst"
Vill inte använda dubbelhäftande tape..
Någon som har något tips?
Har 4 st LP-skivor som är lite speciella.
Tänkt bygga en tavla som är rektangulär och sätta in fodralen med skivorna under.
Någon som har tips?
Hade tänkt bygga en lite "box" med en lucka framtill med glasskiva som man kunde öppna uppåt med gångjärn.
Sätta någon svart filt som baksida.
Men en grej jag inte vet hur jag ska göra är:
Hur ska jag fästa fodralen utan att använda någon typ av list som dom vilar på..
Använder jag dubbelhäftande tape blir dom ju förstörda.
Samma gäller LP-skivorna. Vill inte sätta någon "plopp" i mitten som dom ska hänga på utan vill att det ser ut som om dom hänger "löst"
Vill inte använda dubbelhäftande tape..
Någon som har något tips?
moix skrev:
Tanken med magnet låter spännade.. men nej tyvärr.. är inte riktigt med?
Hur ska magneten fästas på skivan/fodralet?
Funderar på om man kan bygga "tavlan" tunn.. så man pressar fast skivan och fodralet med hjälp av glaset.
Tanken är att en tunn magnet (om den är stark) inte behöver fästas, utan stoppas ner i konvolutet, suger tag genom insidan mot en utstickande klack (en fyrkantig träbit klädd med stål/annan magnet (vinkeljärn, t ex). Alltså behöver man inte göra åverkan på skivan alls, eller ev sätta en tunn tejp på insidan av konvolutet bara. Jag har platta (4 mm) superstarka kylskåpsmagneter som griper tag rejält.sled skrev:
Nu hänger jag med. Det är ju en kanon idé! tack tack tack =)moix skrev:Tanken är att en tunn magnet (om den är stark) inte behöver fästas, utan stoppas ner i konvolutet, suger tag genom insidan mot en utstickande klack (en fyrkantig träbit klädd med stål/annan magnet (vinkeljärn, t ex). Alltså behöver man inte göra åverkan på skivan alls, eller ev sätta en tunn tejp på insidan av konvolutet bara. Jag har platta (4 mm) superstarka kylskåpsmagneter som griper tag rejält.
Ska testa detta!
Klicka här för att svara