Hej!

Har 4 st LP-skivor som är lite speciella.

Tänkt bygga en tavla som är rektangulär och sätta in fodralen med skivorna under.

Någon som har tips?

Hade tänkt bygga en lite "box" med en lucka framtill med glasskiva som man kunde öppna uppåt med gångjärn.

Sätta någon svart filt som baksida.

Men en grej jag inte vet hur jag ska göra är:

Hur ska jag fästa fodralen utan att använda någon typ av list som dom vilar på..
Använder jag dubbelhäftande tape blir dom ju förstörda.

Samma gäller LP-skivorna. Vill inte sätta någon "plopp" i mitten som dom ska hänga på utan vill att det ser ut som om dom hänger "löst"
Vill inte använda dubbelhäftande tape..

Någon som har något tips?
 
Någon slags magnet? Om man hittar en som är hyfsat tunn kan man ju stoppa den innanför, filtad på ena sidan och magneta fast den på en klack som sticker ut (är du med?)
 
Redigerat:
moix skrev:
Någon slags magnet? Om man hittar en som är hyfsat tunn kan man ju stoppa den innanför, filtad på ena sidan och magneta fast den på en klack som sticker ut (är du med?)

Tanken med magnet låter spännade.. men nej tyvärr.. är inte riktigt med?

Hur ska magneten fästas på skivan/fodralet?

Funderar på om man kan bygga "tavlan" tunn.. så man pressar fast skivan och fodralet med hjälp av glaset.
 
sled skrev:
Tanken med magnet låter spännade.. men nej tyvärr.. är inte riktigt med?

Hur ska magneten fästas på skivan/fodralet?
Tanken är att en tunn magnet (om den är stark) inte behöver fästas, utan stoppas ner i konvolutet, suger tag genom insidan mot en utstickande klack (en fyrkantig träbit klädd med stål/annan magnet (vinkeljärn, t ex). Alltså behöver man inte göra åverkan på skivan alls, eller ev sätta en tunn tejp på insidan av konvolutet bara. Jag har platta (4 mm) superstarka kylskåpsmagneter som griper tag rejält.
 
moix skrev:
Tanken är att en tunn magnet (om den är stark) inte behöver fästas, utan stoppas ner i konvolutet, suger tag genom insidan mot en utstickande klack (en fyrkantig träbit klädd med stål/annan magnet (vinkeljärn, t ex). Alltså behöver man inte göra åverkan på skivan alls, eller ev sätta en tunn tejp på insidan av konvolutet bara. Jag har platta (4 mm) superstarka kylskåpsmagneter som griper tag rejält.
Nu hänger jag med. Det är ju en kanon idé! tack tack tack =)

Ska testa detta!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.