M
mikio: Köper man trådbackarna från Rationell-serien försvinner hela argumentet att det blir billigare att köpa på Ikea, sen såg dom inte lika höga ut tyckte jag. Elfa tror jag också blir en hel del dyrare. En back från Marbodal tror jag skulle gå på runt 110, medan från Ikea 70, småpotatis i skillnad förvisso, men de från Marbodal var ju för låga också. Elfa har rätt höjd på sina
3 svar · 40,6k läst
P
pewa: Vi håller på att bygga en lite ”stuga” bottenplan ca 50 kvm och en loftvåning. Mycket börjar komma på plats och tankarna börjar nu komma till planeringen av räcke och trappspalje. Det är ganska rena linjer i huset för övrigt (för att vara ”stuga”). I delen där det är öppet i nock är det kök/allrum. Budgeten är tajt så tyvärr blev det ingen trappa i ek
0 svar · 8,2k läst
·
F
FilippaB: Jag och min sambo behöver lite hjälp med idéer på hur vi kan inreda vårt andra plan i vårt lilla hyrda hus när vi får barn till hösten. Jag slänger med en bild på hur det ser ut i dagsläget. Det streckade är snedtak, så det är inte mycket boyta på planet. Rum 1 är vårt sovrum och är möblerat så som det är på bilden. När barnet är litet hade vi tänkt ha en liten säng
0 svar · 2,3k läst
R
rookiebyggare: inne och pillar i många IKEA trådar nu. Du har fyra stora produktsläpp per år, det största är i samband med ny katalog dvs 1 augusti. Om inte en produkt utgår pga kvalitetsproblem så vet folk i varuhuset i regel om det ca 6 mån i förväg. Sen finns det alltid ett reservdelslager men det är enbart för reklamationer. Ett tips från coachen... köp ALLTID en extra 60 lucka till den
5 svar · 2,7k läst
G
greenis: jag vet att tråden börjar bli gammal.... hade jag varit dig hade jag nog byggt väggen i glasblock. finns många olika typer, färger och storlekar så man kan låta fantasin flöda lite. Mvh Greenis
1 svar · 1,4k läst
·
jarlh
jarlh: Det blev en sådan här: [bild] Något för smal dock, så TV:n får stå lite vid sidan av mitten för att skivspelare ska få plats. Det fungerar bra med fjärrkontroll genom glaset, fast man ser inte displayerna på apparaterna.
3 svar · 2,0k läst
F
flubbe: bygg med mdf och köp beslag typ K50 kostnad ca 2000:-
7 svar · 4,5k läst
G
gaia: bauhaus hade vita och förzinkade ... har sett det länge sen på hyllor med beslag gaia
2 svar · 5,0k läst
·
S
Snoffi: Har dammsugit nätet efter en hållare till fyrkantiga (typ Arlas) mjölkförpackningar. Sådana som t.ex. tidigare funnits i trä med handtag, men som tydligen är helt omoderna eftersom de inte verkar existera längre. Vet någon var man kan hitta en sådan? Det enda jag hittat är en i vit plast på siter för hjälpmedel och den täcker bara halva kartongen. Jag vill ha en heltäckande och i
0 svar · 1,2k läst
Wasa
Wasa: Var på ikea i lördags. Vita stommar finns, som alltid, dock var de inte med på hemsidan. Men å andra sidan finns det ju en del utöver detta att önska av Ikeas hemsida...
2 svar · 2,0k läst
K
Kurtivan: Gör egna! Många takfläktar har 4 öppna lampkupor som påminner om 20-tal. Jag har sett många takfläktar på återvinningen så endera är de helt ute eller så har de bara strejkat. Det borde vara enkelt att få tag på två likadana beg takfläktar som du kan tillverka 7 hänglampor av.
2 svar · 1,4k läst
Linska
Linska: Vad du än gör blås inte på den med fönen när den ligger på bordet! Gjorde så (efter ett "husmorstips") och det blev fula blanka fläckar som inte försvann...
4 svar · 20,0k läst
S
savio: [citat] Hej! Tack för ett bra och välformulerat förslag d^_^b Dock så är det 2st mindre garderober med en vägg emellan varpå din lösning känns för avancerad. Jag är mer ute efter en smidig flexibel lösning med enkla klädstänger.
6 svar · 7,8k läst
joflopp
joflopp: Faran med att elda inomhus som du tänker på är inte att syret försvinner utan att kolmonoxiden inte ventileras bort. I och med att du har en fungerande skorsten uppstår inte detta problem.
1 svar · 1,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Firman heter Skinn Möbel Service. Gick in på eniro o såg att firman låg under "Tapetserartjänster" Andra sökord var Möbelomklädnad, Möbelrenovering, Möbelstoppning, Möbelöverdrag, Skinnarbete, Möbeltapetsering, Möbeltyger, Skinnmöbler. Ett tips är annars att gå in i en butik som säljer mycket skinnmöbler och fråga om de känner till någon som renoverar. Eller också kan du
7 svar · 13,5k läst
J
J.A: Lutar åt att vi kommer att köpa ett mörkbrunt Stornäs. Nu är det mest frågan om vilka stolar vi ska ha till... I nuläget har vi tre alternativ. Vi kommer att köra IKEA/lågprisvarianten då vi har tre relativt små barn som ska 'få' (hmmm.....) hacka i bordet i några år. Så får vi gå på dyrare, snyggare och bättre grejer sedan *s* Har dels funderat på Henriksdal stol (
0 svar · 2,3k läst
Z
zeno: Jag köpte till slut ett galler på Järnia Karlaplan. De säljer gnistgaller från Bolin Smide (http://www.bolinsmide.com/). Riktigt snygga grejer...
4 svar · 18,6k läst
T
Tomba6: Söker tips på trapptillverkare med låga priser. Ektrappa (rak u-trappa med vilplan). Räcke i rostritt stål och samt ekhandledare. Eventuellt målat underplacerat (z-format?) vangstycke. Någon som har lite prisuppgifter på trappor?
0 svar · 2,1k läst
B
bompa: Att komma fram till vad man verkligen skulle börja med att bygga om verkar svårare än jag trodde... - Vad skall man göra åt köket - Annan planlösning? Ideer mottages? - Vad göra med skåpet i vardagsrummet? - Stora rummet som man måste gå igenom för att komma till lilla rummet passar bättre som sovrum.. Kamin etc i lilla rummet.. Funkar det inredningsmässigt ? - Hur bör man inreda?
0 svar · 1,3k läst
J
JonasP: Det var en fin webbsida, precis vad jag letar efter. Tack! :)
2 svar · 5,6k läst
S
sled: Tack för att tips =) Discus bordet ser lovande ut! =D http://www.miljogarden.se/Produkter/tabid/77/CategoryID/8/List/0/Level/a/ProductID/382/Default.aspx
8 svar · 6,8k läst
·
lastkaj
lastkaj: Jag har satt PS3 reciever m.m. i rummet bakom väggen. Det ställer lite krav på signalerna för din fjärrkontroll (ej PS3), och så ser du inte eventuella displayer (ej PS3). Fast det är väldigt skönt att bara ha en platt TV på en vägg och någon högtalare här och där.
5 svar · 3,1k läst
·
H
hell_onion: purmo har släta vet jag.... tror även att jag såg en broschyr från dem med en massa olika färger att välja på radiatorn.... dessutom får du ett bra märke
5 svar · 1,7k läst
H
hell_onion: hade tänkt att slöjda ihop en tvbänk. mdf är det tänkt. vad är bäst för att dölja sidorna på mdfen? gera och kexa eller ska man bara skruva ihop dem och sen spackla? eller är jag helt ute och cyklar? lättast att få det snyggt måste väl ändå vara att skruva ihop och sen spackla eller?
0 svar · 2,3k läst
B
bompa: Har letat säng ett tag nu.. Hittade Bed Factory SWEDEN http://www.bedfactorysweden.se/ som enligt dem själva är samma som Carpe Diem. Stämmer det? Någon som handlat därifrån? Någon som vet mer?
0 svar · 2,8k läst
T
Tiger79: Klarar en MDF skiva som är upplagd i ändarna en bredd på 120cm?
7 svar · 2,6k läst
M
molarin: De har den eller en liknande på Nordik. Kanske Furninova som tillverkar den, de gör en del av deras soffor.
3 svar · 5,3k läst
RoTe
RoTe: Man kan ju ha vilka strömbrytare man vill om man bygger om elsystemet så att brytarna styr kontaktorer med 12 alt 24V. :-)
6 svar · 6,4k läst
·
F
Forbo: Lilli, Man kan ju i princip göra vad man känner för när det gäller inredning. Om det blir snyggt är ju en annan femma. Rent generellt måste jag säga att det nästan alltid blir snyggast om man är sann husets "själ"...Dvs, ett modernt hus har sitt formspråk och ett gammalt hus har sitt. Att spröjsa och pärlsponta ett så modernt hus som ni har är lite som att trycka in en rund boll i
15 svar · 8,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.