Inredning
BlomDröm: Sätt ditt fyramanna bord borta vid fönstrerna, en bit in och i mitten..så att den inte står mot någon vägg. sen så har du tv och soffa på var sin vägg i andra änden av rummet. lycka till!
Lycke: Fick katalog från WWF om ungarna vill bli "Pandasäljare" och i den katalogen fanns det supersnygga kassar att lägga återvinningen i. Vita, rejäla kassar liknande dem man får på ICA och Coop om man har självscanning - men dessa var som sagt vita med jättefint svart tryck föreställande konservburkar, glasflaskor och tidningar. Jag skulle gärna köpa dem men känner ingen Pandasäljare.
nimhed: [citat] Min lösning är mitt i för tillfället. Det saknas dörrar och resten av rummet håller på att gipsas. Men jag kan se om jag hinner ta en bild imorgon. De byggs in i väggen för att tjäna yttligare en knapp decimeter på djupet.
Gaardius: Vi ritar på ett 1,5 plans hus och behöver en trappa mellan våningsplanen. Vad skall man tänka på när det gäller trappor? Vi är en stor familj med fem barn, så det är högljutt hemma hos oss och mycket spring fram och tillbaks. - Hur kan trappan utformas så ljuddämpande som möjligt, både vad gäller materialet i trappan, formen på trappan (spelar formen i överhuvudtaget någon
se38005: [citat] Du ska naturligtvis fräsa en fals i kanten, annars kommer det att se ut som en fejkad spegeldörr.
Lozec: Jag är på jakt efter plåtskåp för förvaring av verktyg, färg och prylar i garaget. Tänker mis storlek H:200 B:80 D:40. Alla förslag på plåtskåp till rimligt pris välkomnas!! //Lozec
Pesco: Det lät fint...väggarna är fn gröngråa men det är en rätt dassig färg så jag vill ha nåt piggare/ljusare, men har inte bestämt mig än. Varmgrått kanskekan funka. Taket är antikvitt, lite grått i, så det bör ljusas upp.
Linska: Du skulle ju även kunna få en kombination av de tre alternativen genom att köpa alt.2 med separata vitrindörrar. Då hamnar ju dessa en bit högre upp och borde klara sig från de värsta härjningarna av småkillarna.
Akepouchen: Hej jag är ny här på forumet och jag skulle vilja ha hjälp mad en sak. Jag är ute efter en "Ljusspiral" Och jag såg att det fanns att inlägg här förut (2006) att någon annan var sugen på en sådan men när jag kollat runt på dom sidorna som rek då så hittar jag inte den.. Är kanske lite sent ute med det modet :) men skulle vilja ha en sådan nu. Tacksam för hjälp
yps: Pratade med min köksleverantör vad de sålde mest av nu, och han säger att 9 av 10 kök är matt-vita som de tillverkar. Så ekkök kanske inte är högst upp på listan idag :) /Magnus
kajsalajsa: [citat] Monterade ni fast TM o TT i bänkskivan eller hur löste ni det? Klarar bänkskivan tyngden från TM? Har ni satt sockel under överskåpet? Det hela låter som en urbra idé, för skåpsutrymme kan man ju aldrig få för mycket av!
Nockpannan: Hej! Nu börjar det bli dags för oss att börja tänka på en trappa till våran nya övervåning. Finns det någon här som vet en bra och billig trapptillverkare i närheten av Borås?
Pesco: Ikea naturligtvis. Finns fler ställen? 170x200 eller något större, mer kvadratiskt skulle behövas. T ex 170 x 240.
Pesco: Lampa med svävande känsla - var hittar man sån eller liknande???
Memnok: Hej! Har tappat bort länken till en tysk nätbutik som såld inredningsdetaljer med tysk design. Väldigt stilrent och avskalat. Undrar om någon har koll på vilken site det kan vara. Har en minnesbild av att man kunde köpa t.ex. en mekanisk badrumsvåg i rostfritt stål och liknande grejor. Lite 50-60 talskänsla på prylarna och makabert bra tysk ytfinish... (och pris därefter) Tacksam för
steffe_F: Vet inte om du tittat här! Här finns det lite länkar till olika lösningar tydligen. http://www.byggahus.se/forum/inredning/51713-hur-inreder-man-ett-lyxigt-dressingroom-2.html
MimmiE: Hej! Jag är på jakt efter en vanlig s k tvätthiss där ramen är i trä. Dvs en sådan där tvättställning som har linor som löper i trissor i taket och som man sänker ner när man hänger tvätten och som man sedan drar upp när den torkar. Vet att det finns för jag såg det för ett tag sedan någonstans. Då konstaterade jag bara att det fanns och hade då inget behov av det - men nu
Marlen Eskilsson: Lycke, det skulle vara kul att se en bild på rummet. Låter fint.
Lycke: Fint att ni ordnat bra belysning! Det brukar vara så trist belysning i såna utrymmen. Antingen för usel eller kliniskt kall.
pinebar: Jag tror att runda skivor är sällsynta på byggmarknader. Men kan inte loppis, Tradera eller Blocket vara källor för runda skivor?
toastmaster: Sedan många år har vi en lampa sm vi gillar mycket. Med tiden har skärmen blivit solkig. Tror det är svårt att rengöra den. Materialen är något slags plast som ser ut och känns som tyg på ovansidan. Helst skulle jag vilja ha en identisk skärm. Om det inte går att rengöra den förståss. Den är designad tillsammans med foten.
Marlen Eskilsson: Vi ska ha ljust grå kalksten på golvet i badrummet och likadant på en del av väggen (främst vid duschen) fast mindre plattor på väggen. Delar av väggen som inte har plattor ska vi ha bara vitmålat. Vitt kakel är annars ett säkert kort som passar till allt. Har sett någon som hade plockat upp ett par färgnyanser som finns i stenen och satt på väggen (grå/beige), också snyggt.
eipaque: Hej! Hur gick det? Vad köpte du för beslag och skenor? eller löste du det på annat sätt? Kan du posta bilder.
maja317: Sök på trappa med järnräcken så ring runt och förklara vad du vill ha, det finns i 100 olika modeller och "svängningar". gäller bara att hitta rätt företag till rätt pris. byggera.se lika.se Dessa två kan jag inte rekomendera av egen erfarenhet men vet att de har massa att välja på.... kolla efter något som är lokalt också.
malinahlen: Mm, de verkar ha möblerat om på Clas Ohlssons webbplats. Jag klickade mig fram till El & Elektronik - Belysning - utomhusbelysning. Ny länk som förhoppningsvis funkar en stund :) http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136231743
Mayia: [citat] Oj! Det var snabbt svarat! ;-) Ok, men då är den inte helt värdelös i alla fall. Tack för info!!