Nusnäs
Nusnäs: Jag har en gammal koppargryta som ett proffs gjort rent åt mig, kanonfin, han använde disel för rengöringen, själv har jag inte provat det men resultatet blev bra.
6 svar · 7,2k läst
D
danielr112: Varför ha en ram runt? Vi kör 2*90 utan ram och det funkar fint. Ihopskruvade undertill.
9 svar · 39,3k läst
M
MasMats: Tack för responsen. 2 planhyvlade med distans känns som en bra början.
2 svar · 4,4k läst
H
hen_rik79: Hej! Hittade en ny variant av malm på IKEA (elelr så har vi missat den innan). Den är gjort att hängas på gaveln och fungerar nog bra. Ska dock modifiera den lite * Köpt in jättefina handtag till lådan som jag ska montera * Ska fästa den i sänggaveln med kraftigare bleck * Måste skilja den från gaveln då sängen är något bredare än gaveln, bör då måla vinkelblecken eller
2 svar · 2,5k läst
snuttjulle
snuttjulle: Är inte 160 normalt den bredaste sängen/ botten som finns och sedan kör man 2*90? Så gavlar och fotände som 180 borde dt finnas om sedan IKEA har dem vet jag ej. Har Vattensäng själv i 180.
1 svar · 1,4k läst
pinebar
pinebar: Vi har ju också ett inbyggt akvarium på gång och var därför hos Akvarielagret i Bromma för att få lite tips. De kan också bygga akvarium med speciella mått. Bland det första de sa var "Hur långa armar har ni?" Som jag förstår det tänker ni er ett 95 cm högt 23 cm tjockt akvarium. De rådde oss till att inte ha högre än typ 70 för att kunna nå ner till botten. (Vårt ska vara 50
3 svar · 1,6k läst
DeEss
DeEss: Glömde förresten... Om du har utblås från fläkten som sitter på sidan av datorn, så glöm inte att ta hål i "lådan" till detta. Har ett hål på ca 10x10cm på vänster sida, mitt för gallret på datachassit.
2 svar · 859 läst
J
J.A: Tackitack! :)
12 svar · 1,9k läst
J
12 svar · 1,9k läst
H
Hitman: Hej! Ngn som vet vart man kan få tag på heltäckningsmatta som man limmar ruta för ruta (typ 30x30 eller liknande) /Hitman
0 svar · 3,8k läst
raveper
raveper: Skivan kan ju vara laminerad och då spelar det ju mindre roll vad den är gjord av.
1 svar · 5,0k läst
F
Fågelgrå: Jag har länge letat efter ett modernt soffbord som är lite högre än vad som är vanligt just nu men hittar inte vad jag söker. Material: Trä med metallben eller glas med träben Form: Det ska helst vara kvadratiskt eller rektangulärt och får gärna ha en låda eller hylla för fjärrkontroller etc Höjd: Så att det går att sitta i soffan och äta framför TV:n eller att man inte
0 svar · 2,8k läst
M
Mejram: Nu är det verkligen dags att planera soffa i vårt tv-rum. Hoppas på hjälp och råd av er. :) Vi har re barn och det är viktigt att ala får plats. När jag är själv ligger jag gärna i soffan. Funderar på två "treor". Är inte så inne på divandel... Gärna avtagbart tyg, har även börjat tänka på skinn. Det får inte vara ett måste att "puffa" kuddarna innan man lämnar soffan.
0 svar · 1,2k läst
B
Bac: Tack tack... Jo, den är det allt! Blir att beställa en sådan här framåt :)
2 svar · 1,2k läst
·
H
hallteks: På kjell.com finns fönstergenomföring. Lite skarvande, sen syns den inte.
3 svar · 1,6k läst
Frank_Vincent
Frank_Vincent: Hej. Finns det någon som vet var man kan hitta möbler från den franska möbeltillverkaren Antix i Uppsala eller rimlig närhet? Hälsningar FV
0 svar · 1,8k läst
K
knicklas: Tack ska ni ha för tankarna och idéerna. Precis när vi upptäckte rören funderade jag i ca 30 sekunder på att behålla en väggstump, men övergav funderingen snabbt. Tror att det blir en luftigare känsla på detta vis. Förmodligen kommer vi klä in rören så de nästan ser ut som en pelare, och sen sätta hyllplan från denna pelare in mot väggen. Det kommer alltså bli öppna, ganska
8 svar · 3,2k läst
P
PerraKalle: Villan har en snygg postlåda i varmförzinkad plåt och jag ser framför mig en gjuten varmförzinkad namnskylt. Har inte alltför ovanligt efternamn så det kanske finns färdiga. Annars skulle jag kunna tänka mig ett hobbyprojekt att ta fram en egen skylt. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av? Dimensioner på skylten ca 330×60 mm. Per.
0 svar · 1,0k läst
Linska
Linska: http://jysk.se/210/346/502/3812501/a/catalog http://jysk.se/210/346/502/3800901/a/catalog
3 svar · 2,5k läst
H
hempularen: Har deras skjutdörrar i Serien Milano. Helt OK. En detalj som skulle kunna vara ett problem på vissa ställen är att det inte går att justera höjden på rullarna mot golvskenan. Marginalen är väldigt knapp. När jag installerade så fastnade dörren först. Ramen tog i golvskenan. Då upptäckte jag att jag inte hade dragit skruven som höll skenan mot golvet i ena änden ordentligt, den
2 svar · 2,3k läst
P
Pucko96: Tack för tipset, funderar fortfarande men tycker det är svårt att veta hur många man skall lägga. Vill int ha för många men inte för få heller för det är ju lite jobbigt att komplettera när innertaket är lagt. Därför tänkte jag montera pottor och dra slang till fler ställen än vi kommer att installera i först och märka ut på en ritning så man vet var dom finns för eventuell
2 svar · 1,3k läst
Cricce
Cricce: Har inte IKEA något liknande? Tycker jag känner igen "bocken " det står på.
2 svar · 855 läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Wow, vilken sida du hittade!
1 svar · 1,5k läst
S
simba: Vi var också runt och letade efter detta i somras. Tillslut blev det de här http://living.se/sortiment/stolar.html Scrolla ner och kolla på "Sun 3" De är efterföljare till en modell som fanns på Mio tidigare som var väldigt bekväm (kommer inte ihåg namnet riktigt (kan ha varit Morris)). Sun 3 är inte riktigt i samma sittkomfort som Mio-stolen, men vi hade tröttnat på att leta och
7 svar · 7,2k läst
·
K
Kuben1: Hej, Någon gång i våras såg jag en tapet med champagneetiketter... men jag kan för mitt liv inte minnas var. Finns det någon här som kan tipsa mig om denna, eller liknande tapet som vi kan ha till en liten yta i köket? Stort tack!:)
0 svar · 1,0k läst
G
gronberg: Jag ska bygga bokyllor i mitt lilla engelska hus. Billy passar inte utan jag måste skaffa hyllplan som är upp till 140 cm långa. Jag har för mig att sådana hyllor kan byggas med hyllor av limträ, som inte sviktar efter en månad fylld med böcker? Kan någon tipsa? Vet någon vad detta skulle heta på engelska. Tacksam för snart svar!
0 svar · 3,1k läst
P
Pär Hansson: Håller på och pillar med ett badrum: http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/124367-koek-blir-18-m-badrum-i-tva-nivaer.html Vågade (?) steget att måla taket i samma mörkgråa kulör som klinkern: [bild] Jag tror såklart på detta som ett designgrepp. Kommer att följa upp med en klinker-nisch och klinkerkolorerade dörrar. Tror jag. Det valda kulörschemat: [bild] [bild] Har i princip
0 svar · 2,1k läst
P
Pesco: Jo, det var bra pris. Tyvärr ingen beige. Kanske Pysslarn kunde få ändan ur vagnen och berätta var han hittade sina mattor?
5 svar · 1,1k läst
v-g
v-g: Ska gå bådadera man får rugga upp ytan först bara, jag skulle höra med en fixtillverkare (tex LIP som jag _VET_ är trevliga) och höra vad de rekommenderar och sen följa deras förslag.
1 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.