5 953 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Märkliga hussäljare
Vi gick ut med en anbudförfrågan på vår husritning till omkring 12 husleverantörer.
Hade kontakt med alla som lämnade in en prod.kalkyl - omkring 9 st.
Trivselhus var mycket duktiga och ansträngde sig på alla sätt för att vi skulle bli nöjda. Vi träffade deras arkitekt och gick igenom planlösningen.
Träffade även Anebyhus säljare som var den bästa utav alla. Snabb,korrekt, mycket informativ och lyhörd för våra önskemål.
Skulle vi valt hus efter säljarnas bemötande hade vi valt Anebyhus.
Till sist så valde vi Eksjöhus, mest för de goda referenser deras byggentreprenör fick när vi ringde runt.
Nu får vi se hur han kan leva upp till sitt rykte. De har stomrest huset idag. Äntligen på gång ;D
Hade kontakt med alla som lämnade in en prod.kalkyl - omkring 9 st.
Trivselhus var mycket duktiga och ansträngde sig på alla sätt för att vi skulle bli nöjda. Vi träffade deras arkitekt och gick igenom planlösningen.
Träffade även Anebyhus säljare som var den bästa utav alla. Snabb,korrekt, mycket informativ och lyhörd för våra önskemål.
Skulle vi valt hus efter säljarnas bemötande hade vi valt Anebyhus.
Till sist så valde vi Eksjöhus, mest för de goda referenser deras byggentreprenör fick när vi ringde runt.
Nu får vi se hur han kan leva upp till sitt rykte. De har stomrest huset idag. Äntligen på gång ;D
Ja, ibland undrar man varför vissa människor väljer att bli säljare...
Har f.n. kontakt med Åtvidabergs hus & takvåningar (http://www.atvidabergs.com/) ang. ett taklyft och kan väl bara säga att vår säljare är förvisso en riktigt trevlig prick som inger visst förtroende när man pratar med honom ansikte mot ansikte, men han har visat sig vara på gränsen till mytoman...
Lovar grejjer som inte alls hålls, kommer med påståenden som är snällt sagt något vinklade (ja, ja, det är väl definitionen på en säljare
).
Nu har jag börjat ringa direkt till tillverkaren när jag har frågor el. dyl. -Vilken skillnad! Trevligt, proffsigt bemötande med raka svar och inte allt för stora glädjekalkyler (vad gäller både tid och pengar).
/Fredrik
Har f.n. kontakt med Åtvidabergs hus & takvåningar (http://www.atvidabergs.com/) ang. ett taklyft och kan väl bara säga att vår säljare är förvisso en riktigt trevlig prick som inger visst förtroende när man pratar med honom ansikte mot ansikte, men han har visat sig vara på gränsen till mytoman...
Lovar grejjer som inte alls hålls, kommer med påståenden som är snällt sagt något vinklade (ja, ja, det är väl definitionen på en säljare
Nu har jag börjat ringa direkt till tillverkaren när jag har frågor el. dyl. -Vilken skillnad! Trevligt, proffsigt bemötande med raka svar och inte allt för stora glädjekalkyler (vad gäller både tid och pengar).
/Fredrik
Återigen: Tänk på att ni ska inte GIFTA er med husförsäljaren, det är det han levererar som spelar någon roll. Försäljaren är ju bara en mellanhand, vars uppgifter hela tiden måste dubbelkollas, det är ens ansvar som kund. Räkna med att bli dumpade vid altaret när affären är i hamn. 
KarlXII, håller med dig! Självklart så ska man ha allt på papper och inte lita på ngn muntlig överenskommelse. Men tror inte att du har träffat en riktig dålig säljare(?). Då menar jag en som inte ringer, om han nu skulle ringa så vet han inte vem han pratar med, fast han har alla uppgifter om dig. Frågar ca 10 grr vart ni är intresserade av att köpa tomt ngn stans, fast han har uppgifter på att ni HAR tomt. Skickar ritning på ett hus som ni inte begärt att få. Han ska, han ska hela tiden... inget händer...
D kallar jag en dålig säljare!!!
D kallar jag en dålig säljare!!!
Vi har byggt ett Trivselhus år 2003. Vi är supernöjda med vår säljare. Vi träffade flera olika säljare och fick flera olika offerter innan vi bestämde oss för TH. Den absolut bästa offerten vi fick var från Trivselhus. Mycket genomarbetad, välspecad och täckte in varenda kostnad. Nu när vi kan jämföra offert/kalkyl med verkligt utfall stämmer det skrämmande bra, inga oförutsedda eller glömda kostnader.
Vi ritade om huset flera gånger och la till och tog bort olika tillval och snabbt som ögat fick vi svar på våra frågor samt en ny specad kalkyl.
När kontraktet var påskrivet fanns fortfarande vår säljare kvar i bakgrunden. Var det något vi undrade över eller ville ha hjälp med kunde vi fortfarande kontakta vår säljare under hela processen. Vi kan inte säga att vi blivit bortglömda.
Vi har bara gott att säga om TH. Bra säljare, bra utgångsstandard, hög kvalitet, stor flexibilitet och mycket fina hus.
/P
Vi ritade om huset flera gånger och la till och tog bort olika tillval och snabbt som ögat fick vi svar på våra frågor samt en ny specad kalkyl.
När kontraktet var påskrivet fanns fortfarande vår säljare kvar i bakgrunden. Var det något vi undrade över eller ville ha hjälp med kunde vi fortfarande kontakta vår säljare under hela processen. Vi kan inte säga att vi blivit bortglömda.
Vi har bara gott att säga om TH. Bra säljare, bra utgångsstandard, hög kvalitet, stor flexibilitet och mycket fina hus.
/P
Härligt att ni drog en "vinstlott" vad beträffar säljare. Det betyder väldigt mycket när man inte är erfaren nog.
Jag gav tidigare några exempel på bra säljare, bl.a. från Trivselhus men också Anebyhus.
Ett motsatt exempel har jag från när jag och min fru besökte Husexpo i Stockholm och träffade en säljare från A-hus.
Vi berättade att vi hade en tomt och bad att få en produktionskalkyl på två hus som vi var intresserade av.
Men tror du det kom någon....nä
Jag gav tidigare några exempel på bra säljare, bl.a. från Trivselhus men också Anebyhus.
Ett motsatt exempel har jag från när jag och min fru besökte Husexpo i Stockholm och träffade en säljare från A-hus.
Vi berättade att vi hade en tomt och bad att få en produktionskalkyl på två hus som vi var intresserade av.
Men tror du det kom någon....nä
Klicka här för att svara