4 246 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
trivselhus
Sida 1 av 2
Hej hej,
När det gäller Trivselhus så tycker jag att de är svindyra!!! Vi fastnade för Greenline 110 (vilket i och för sig är ett dyrt hus men det finns ju gränser...). Vi valde sedan att ta ritningen, ändra den något och sedan gå till ett mindre byggföretag. Gissa om vi blev förvånade när de höje standarden OCH sänkte priset med nästan en miljon.....!
Man kan tjäna mycket på att göra sina egna efterforskningar.
Lycka till!
När det gäller Trivselhus så tycker jag att de är svindyra!!! Vi fastnade för Greenline 110 (vilket i och för sig är ett dyrt hus men det finns ju gränser...). Vi valde sedan att ta ritningen, ändra den något och sedan gå till ett mindre byggföretag. Gissa om vi blev förvånade när de höje standarden OCH sänkte priset med nästan en miljon.....!
Lycka till!
Vi bygger just nu ett Solvik 204 med T-hus utanför Malmö.
Vi fick ungefär samma pris men vi valde att köpa allt material till ovanvåningen från T-hus och sen har vi gjort en mängd tillval så det gick på sammanlagt 1,8.
Då har vi valt till ett björkkök, extra dyra kakelplattor, öppet upp till o-våningen och en del annat.
Vi har även öppet upp till nock på o-våningen.
Om ni är intresserade av planlösningen eller bilder från bygget så kan ni titta på vår hemsida
www.phantazm.nu/husbygget
Vi fick ungefär samma pris men vi valde att köpa allt material till ovanvåningen från T-hus och sen har vi gjort en mängd tillval så det gick på sammanlagt 1,8.
Då har vi valt till ett björkkök, extra dyra kakelplattor, öppet upp till o-våningen och en del annat.
Vi har även öppet upp till nock på o-våningen.
Om ni är intresserade av planlösningen eller bilder från bygget så kan ni titta på vår hemsida
www.phantazm.nu/husbygget
Ååh!Skutt skrev:Hej hej,
Lycka till!
har ni någon hemsida???
vi fastnade också för Greenline 110, men gav upp pga. prisnivån, vi kontaktade en mindre husfirma och lämnade över egna ritningar där vi snott en del från GL 110 samt från andra kataloger.
Så det blir inget Greenline eller Trivselhus för oss men något liknande kanske!
Vore jättekul att höra om någon annan som bygger liknande.
Var
När
Hur osv???
MVH MoH
Oj oj 
Kan man verkligen göra så? Alltså få ner priset så hiskeligt...
Jag har min drömplanlösning, men just det huset är för dyrt.
Kan man verkligen göra så? Alltså få ner priset så hiskeligt...
BERÄTTA!
Jag har min drömplanlösning, men just det huset är för dyrt.
1.540.000:- för Greenline 110 , enbart BYGGSATS!
Säljaren sa till oss att visningsvillan i Danderyd som bilderna i Trivselhuskatalogen är tagna ifrån, gick på 2.8 mille (exkl. tomt)
priset är från huvudkontoret i Korsberga!
MVH MoH
Säljaren sa till oss att visningsvillan i Danderyd som bilderna i Trivselhuskatalogen är tagna ifrån, gick på 2.8 mille (exkl. tomt)
priset är från huvudkontoret i Korsberga!
MVH MoH
Vi har jämfört T-hus å Eksjöhus, mellan hus som är ganska jämlika. Lyckan m garage+förråd, Solvik 208m inbyggt garage. Prismässigt mellan d två husen var d inget som skillde. Men vi fick mer för pengarna hos Trivselhus. Men d blir nog Lyckan tror vi...
Tackar tackar ;D
Vi ska flytta in den 16/1 så det är lite kvar att göra än men vi uppdaterar ofta på hemsidan så kolla där med jämna mellanrum.
Det som gjorde att vi valde det huset var den öppna planlösningen, att det var öppet upp till andra våningen samt att det gick att välja en helt egen planlösning på ovanvåningen.
Priset är väl också okej för det huset eftersom vi gjort en hel del tillval.
Håller med om att man ska få bygga det man vill.
Om det inte bryter alldeles med omgivningen.
Vi ska flytta in den 16/1 så det är lite kvar att göra än men vi uppdaterar ofta på hemsidan så kolla där med jämna mellanrum.
Det som gjorde att vi valde det huset var den öppna planlösningen, att det var öppet upp till andra våningen samt att det gick att välja en helt egen planlösning på ovanvåningen.
Priset är väl också okej för det huset eftersom vi gjort en hel del tillval.
Håller med om att man ska få bygga det man vill.
Om det inte bryter alldeles med omgivningen.
Vi kommer att bygga Greenline 111 i Stockholm i vår, men Greenline serien är ju dyra, det är ju inget standardhus. Så att jämföra Greenline serien med andra hus tror jag är lite svårt, du får jäkligt mkt fin utrustning för pengarna, dock dyrt det håller jag med om. Men isåfall har man valet att välja ett annat hus.
Tycker tryggheten även ligger att köpa hus från ett stort och etablerat företag som Trivselhus, dels har dom husen bra andrahandsvärde och sen känns det skönt att Garbo försäkring ingår osv.
Men som standard utr ingår ju det en hel del, tälgstenskamin, Kährs parkett överallt mm mm
Tycker tryggheten även ligger att köpa hus från ett stort och etablerat företag som Trivselhus, dels har dom husen bra andrahandsvärde och sen känns det skönt att Garbo försäkring ingår osv.
Men som standard utr ingår ju det en hel del, tälgstenskamin, Kährs parkett överallt mm mm
Kan vara på sin plats att hänvisa till följande länk där man diskuterar om Trivselhus. Kolla särskilt Boppens inlägg
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1069091043
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1069091043
Mycket skitsnack också, alla husleverentörer har rötägg och idioter, jag har aldrig varit mer nöjd med en säljare som vi är nu på Trivselhus. Helt suverän säljare, ödmjuk, lugn och proffesionell. Det är en kvinnlig säljare .. kanske är därför det är så bra 
CC .. va kul, vi var o kika och tog lite foton på visningshuset i Enebyberg förut innan det såldes. Men vi fastna mer för Greenline 111 som vi kommer att bygga nu i vår såfort bygglovs handlingarna är klara.
Vart bygger ni nånstans ?
Vart bygger ni nånstans ?