Hej

Jag skulle vilja få lite synpunkter på att bygga med Trivselhus i Stockholms-området. Har någon några erfarenheter att dela med sig ?

Tack!

O.

Vi har inte byggt än men haft kontakt med dom och tittat på visningshus mm. Den säljare vi har haft har varit ganska bra, snabb ibland och lite glömsk ibland. Nu har vi bestämt att det blir th vi ska bygga med och väntar bara på avstyckning av tomt och få klart med banken.

Klein .. sök på forumet så hittar du massor av folk som byggt med Trivselhus osv.

Vi har i tre veckor bott i ett trivselhus (Solvik 204) sålt av Sthlm kontoret och uppfört på helentreprenad, dvs samma entreprenör för alla byggmoment.

Allt har fungerat mkt bra från A-Ö. De överraskningar i kalkylen vi drabbats av har vi förorsakat själva, dvs tillval och önskemål på konstruktionstekniska lösningar.

Hög kvalité i projektutförandet med nödvändig pappersexercis, förmågan att tillmötesgå önskemål på ritningsstadiet och inte minst entreprenörens flexibilitet och utomordentligt väl utförda arbete, gör sammantaget att vi är mkt nöjda så här långt.

Allt funkar, allt SER bra ut och kostnadskalkylen stämmer på kronan. Troligen har vi inte pressat säljare, tillverkare eller entreprenör tillräckligt hårt, dvs vi har säkert köpt en smula dyrt. Men det känns väl värt dessa eventuella extra utgifter. Vilka dessa är vill jag inte veta just nu. 8)

Mina varmaste rekommendationer således, givet en bra kontakt med säljaren och en duktig entreprenör.
//G

Hej
Vi är också intresserade av solvik 204 (och 205).
Vad är ett fick ni för grundpris?

mvh Andreas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.