3 350 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Värsås villan??
Jag/vi har surfat runt lite här på sidan för att hitta info om denna leverantör, vad jag blir förundrad över är att det inte verkar finnas ngn som är nöjd med denna laverantör, stämmer det??
Vi har varit i kontakt med en säljare här i malmö och tycker att det verkar seriöst och bra, e vi lurade eller??
Vi har varit i kontakt med en säljare här i malmö och tycker att det verkar seriöst och bra, e vi lurade eller??
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Well Micke_011
så här var det....vi valde bort dem för att jag inte upplevde dem som seriösa men det gällde Norrköpingskontoret vilket jag noterat i någon tråd tidigare. Problemet är dock att det på ett sätt påverkar hela organisationen i min synvinkel. De uppgifter som låg till grund för en offert i vårt fall kom ju från "HK" och vi var inte nöjda med prissättningen som var helt uppåt väggarna. Man skall inte betala 16 000 kr/kvm för ett standardutrustat hus. Vi har haft direkt kontakt med Lundsbrunnkontoret också. En ritning kan inte skickas via mail t ex vilket borde kunna lösas året 2004. Det är ju dock människor vi har att göra med och det finns säkert representanter som är mycket proffsiga no doubt. Låt inte min uppfattning styra dig utan träffa ditt kontor och jämför dem och framförallt priset med andra leverantörer innan du bestämmer dig. Låt dig inte lockas av en speciell ritning. Alla leverantörer kan med enkla medel göra justeringar på sina standardlösningar som de alltid framför som "billigare". Det är ett säljargument för de.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Går alltid upp i ottan pga kids -you'll see ;D
Well, har fler exempel på trubbel med Värsåsvillan bl a en familj i Åby där plattan blev sned, en av våra dagisfröknar som bara haft negativa erfarenheter och när jag frågade om hon skulle bygge med dem igen så sa hon - "aldrig". Nu är det inte mitt jobb att kräkas för mycket, det kan ju som sagt finns positiva erfarenheter. De bygger säkert flera hundra hus varje år med nöjda köpare och det är bara de missnöjda som kraxar. Du har inte börjat hos VV som säljare va? Är ni på G med dem eller?
Well, har fler exempel på trubbel med Värsåsvillan bl a en familj i Åby där plattan blev sned, en av våra dagisfröknar som bara haft negativa erfarenheter och när jag frågade om hon skulle bygge med dem igen så sa hon - "aldrig". Nu är det inte mitt jobb att kräkas för mycket, det kan ju som sagt finns positiva erfarenheter. De bygger säkert flera hundra hus varje år med nöjda köpare och det är bara de missnöjda som kraxar. Du har inte börjat hos VV som säljare va? Är ni på G med dem eller?
Tackar för infon, även om det "spårade"ut lite.
Anledningen till att vi är intresserade av deras hus är att vi har hittat ett hus som passar oss och plånboken.
De leverantörer som vi har varit i kontakt med har inte kunnat matcha deras priser.
Vi kommer att fortsätta luska men det lutar åt V V.
Anledningen till att vi är intresserade av deras hus är att vi har hittat ett hus som passar oss och plånboken.
De leverantörer som vi har varit i kontakt med har inte kunnat matcha deras priser.
Vi kommer att fortsätta luska men det lutar åt V V.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
OK Micke - visst det låter bra, likadant för oss var det i början. Se till att luslösa den sk Produktionskalkylen, var kritisk och fråga en gång för mycket om något verkar oklart. Ni måste be dem definiera allt som ingår i detalj, or you will be fooled! Good luck to both Mickeys. ;D
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Bla bla bla....man kan stava fel när man är trött....sä dä sä!
Hej!
Vi har också fått priser från Värsåsvillan, 1,3 milj för Björkebo är med oinredd övervåning. Eller 673 000 som "byggsats"
Sörgården kostar 818 000 som "byggsats".
Vi ville bygga ut Björkebo med ca 10m2 och då kostar det ca 3 900kr per m2.
Vi har också fått priser från Värsåsvillan, 1,3 milj för Björkebo är med oinredd övervåning. Eller 673 000 som "byggsats"
Sörgården kostar 818 000 som "byggsats".
Vi ville bygga ut Björkebo med ca 10m2 och då kostar det ca 3 900kr per m2.
Klicka här för att svara