Hej!

Ngn som har erfarenhet av Eksjöhus? Kanske till å med i Uppsala.
Hur ligger dom till prismässigt i jämförelse med andra. Kvalitet? ::)
 
Har ännu inte börjat bygget, utan är fortfarande på pappersstadiet och väntar på bygglovet. Men hittills har de verkat mycket intresserade och seriösa (Avestakontoret). Snabba kontakter med Avestakontoret.
Får väl återkomma längre fram när bygget är klart, så får man hoppas man fortfarande är nöjd ;).
 
Kul att höra!

Jag har pratat med Eksjö här i Uppsala & dom var oxå väldigt trevliga & så men man vet ju aldrig.... (: Sen vill man ju inte betala överpris å bli lurad. Det e ju lätt att man kan bli det när man inte kan något.

Lycka till!
Ser fram emot att höra hur det går. ;D
 
brykthed skrev:
Har ännu inte börjat bygget, utan är fortfarande på pappersstadiet och väntar på bygglovet. Men hittills har de verkat mycket intresserade och seriösa (Avestakontoret). Snabba kontakter med Avestakontoret.
Får väl återkomma längre fram när bygget är klart, så får man hoppas man fortfarande är nöjd ;).
Jag har fått känslan av att de i Avesta är dyrare än vad de är i t.ex. Vänersborg. Frågade på pris på ett Sandhem och det skilde ca 250 000:-????

Men jag gillar Eksjöhus och det är sällan man hör något negativt om dem.

Lycka till med Er hus.
 
Hej!

Vi har tänkt att bygga i Uppsala med Eksjöhus. Vet inte hur d ligger till prismässigt med alla hus, men EgnaHem serien som vi har tänkt att bygga ligger nog ganska jämt med flera som vi jämfört med. Men däremot så är ju arbetskostnaderna dyrare här i 018/08 områdena än i Norrland...

Säljaren vi har kontakt med på U:A kontoret skulle jag nog säja att vi haft delade meningar om. Efter första kontakten va han väldigt "på". Men sen "glömdes" vi bort en period...

Han har tyvärr FÖR mycket jobb som ensam säljare verkar det som. Lite virrig, glömmer saker, tar en himla tid på sig. MEN när han åstadkommer något, så är det bara positivt! Han har följt med oss till banken och vi har kollat på hus.

Men annars mycket trevlig man som kan prata:)
Vi har pratat med flera som byggt med U:A kontoret och det var mest positivt. Mindre fel som de har ordnat med ersättning el dyl.

Lycka Till!



 
Vad skoj!
Tycker oxå att han verkar lite på men ändå väldigt trevlig.
Vi hade tänkt oss sandhamn.

Lycka till mer ert bygge!
Vart ska ni bygga?
 
Rodge68 skrev:
Jag har fått känslan av att de i Avesta är dyrare än vad de är i t.ex. Vänersborg. Frågade på pris på ett Sandhem och det skilde ca 250 000:-????
Det verkar också vara olika hur mycket som ingår i de olika kalkylerna olika säljare gör (trots att det är samma företag), så det gäller att läsa noga. Inte helt lätt alla gånger att kunna jämföra. Men läs på noga in i minsta detalj, det är i alla fall ett kul projekt (än så länge) att bygga hus. Och man får många bra tips på det här forumet!
 
Enligt vår säljare finns det endast en prislista. Orsaken till att priset skiljer från en säljare till en annan beror på vilka val säljaren lägger till i kalkylen. på vissa ställen är kakel till toa och groventre inräknade i standard priset hos andra inte med den påföljden att priset skiljer. Eksjöhus försäljaren har en prislista med allt, där kan du se priset på de olika varorna. Det är samma prislista som gäller vare sig du vill ta bort något eller köpa till.
 
Vi skall bygga med Eksjöhus i Gävle. Själva byggsatsen har inte kommit ännu, men hittills är vi väldigt nöjda med engagemanget som vår säljare visar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.