1 158 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
förslag på budgethus??!
Hej!
Vi kommer troligen att bli erbjuden "drömtomten" med vacker utsikt, via kommunens tomtkö, inom ett drygt år.
Tyvärr är budgeten begränsad. Hittills har vi tittat på Smålandsvillan och Älvsbyhus, bägge med fördelen att man själva kan inredda ovanvåningen själva och därmed komma undan ännu litet lägre (för att inte tala om att topplånet blir mindre ...)
Drömmen hade varit ett hus med lite mer modern/funkis känsla ... :är det någon som känner till några andra hustillverkare i lågprissegmentet??
MVH Fiddeli
Vi kommer troligen att bli erbjuden "drömtomten" med vacker utsikt, via kommunens tomtkö, inom ett drygt år.
Tyvärr är budgeten begränsad. Hittills har vi tittat på Smålandsvillan och Älvsbyhus, bägge med fördelen att man själva kan inredda ovanvåningen själva och därmed komma undan ännu litet lägre (för att inte tala om att topplånet blir mindre ...)
Drömmen hade varit ett hus med lite mer modern/funkis känsla ... :är det någon som känner till några andra hustillverkare i lågprissegmentet??
MVH Fiddeli
Finska Teematalot har bra priser tycker jag,det finns inga billiga priser i den genren... ;D
Där har man själv möjlighet att påverka priset genom sina val,avdrag och tillägg...
Har även hört att lettiska Swipars har bra priser,men jag vet inte så mycket om dem... :-/
Där har man själv möjlighet att påverka priset genom sina val,avdrag och tillägg...
Har även hört att lettiska Swipars har bra priser,men jag vet inte så mycket om dem... :-/
Ska ni bygga i trä eller betong? Vi har hittat en leverantör som levererar hyfsat billiga betonghus, Heda sand och betong, kolla deras hemsida. www.sandobetong.se
Hur mycket tänker ni göra själva? Nyckelfärdigt eller?
Nu levererar de bara väggar direkt på grund inkl montering.
Vi har även haft kontakt med Ipars från Lettland, men de är inte så billiga längre.
Lycka till!
Hur mycket tänker ni göra själva? Nyckelfärdigt eller?
Nu levererar de bara väggar direkt på grund inkl montering.
Vi har även haft kontakt med Ipars från Lettland, men de är inte så billiga längre.
Lycka till!
Hej och tack för alla fina svar!
Jo, jag hade gärna både ritat och gjort mer själv, men mer verklighetsanpassat behövs åtminstone en bottenvåning där vi alla fyra i familjen kan klara vardagslivet åtminstone ... för att sedan göra visst själv, t ex måla utvändigt, inreda ovanvåning, kanske en tillbyggnad såsmåningom. Betong,hmm... har inte tänkt på det. Jag har däremot läst en del om halmhus! Spännande, men orealistiskt mycket eget arbete ...
MVH Fiddeli
Jo, jag hade gärna både ritat och gjort mer själv, men mer verklighetsanpassat behövs åtminstone en bottenvåning där vi alla fyra i familjen kan klara vardagslivet åtminstone ... för att sedan göra visst själv, t ex måla utvändigt, inreda ovanvåning, kanske en tillbyggnad såsmåningom. Betong,hmm... har inte tänkt på det. Jag har däremot läst en del om halmhus! Spännande, men orealistiskt mycket eget arbete ...
MVH Fiddeli
Klicka här för att svara