Hej! :D

Har precis fått Mjöbäcks Villan:s katalog och fastnade för några modeller! ::)

Är det någon som har erfarenhet av Mjöbäcks villan?
typ "Nergården","Sjölyckan" eller "Kullaberg" ??? ???

positiva-negativa??? ???

Hur ligger de till prismässigt??? ???
 
Hej!
Vi fastnade lite på deras 1½-plan Fridhem (Husexpo Stockholm).
Tyvärr har vi hört så mycket negativt om Mjöbäcksvillan och då speciellt Stockholmsavdelningen så vi vågar inte slå till :'(
Mvh
 
jaha....vaddå negativt?

Är det säljarna eller företaget som sådant?

mvh Henke
 
Hej!
Sök i forumet på mjöbäcksvillan så kommer du att hitta MYCKET information!
Mvh
 
Hej! ::)

Vi har precis flyttat in i vår Mjöbäcks Villa och är jätte nöjda! Vi har absolut inga negativa erfarenheter, tvärt om har allt har fungerat till punkt och pricka & det känns enormt bra att nu få flytta in i ett nybyggt fräscht hus.

Mjöbäcks Villan var tillmötesgående och duktiga och hela byggprocessen har känts bra. De har hållt vad de lovat.

Själv blev jag tipsad av en nöjd kompis som byggt en Mjöbäcks Villa på Värmdö.

Jag kan i alla fall rekomendera Mjöbäcks Villan för de som ligger i startgroparna...

-Bengt-

 
Jag håller med benke! Kan inte säga nåt ont om mjöbäcksvillan!

Nöjd mjöbäcksvillan ägare!

8)

 
det är väl så med alla leverantörer! det gäller väl att ha lite tur med säljarna och hantverkarna förövrigt!

vilka modeller vade ni?(benke och sannanas)
 
>:( Hänvisar till mina tidigare inlägg!!!
Kan ju tillägga att efter att vi avslutat affären med Mjöbäck för att vi inte orkade tjafsa mer med dom/inte ville ha dom springandes i vårt hus mera...så hade vi en 1 punkt som skriftligen togs upp att DOM skulle avhjälpa det pga felets art och att ansvaret ligger hos dom.

Detta var en punkt från 2-års garantibesiktingen och skulle varit åtgärdad inom 2 månader...vilket var INNAN midsommar i år. Sen har hela sommaren gått..Ingenting har hänt...ingen har hört av sig...

För 3 veckor sedan skrev jag ett fax både till Mjöbäck och byggjuristen (som varit indragen sen årsskiftet från Mjöbäcks sida) om att felet inte blivit avhjälpt ännu...och att vi krävde att det skulle fixas omgående!

Fortfarandes har vi inte fått någon som helst respons...så jag ska väl ännu en gång stöta på med ett fax nu på måndag! Hur länge ska man behöva vänta/få ett besked? Hur behandlar dom sina kunder kan man undra? Men denna stil har dom haft under hela vår byggtid...så jag är inte förvånad!!! Är bara ;D om jag kan få några ev. kunder att dra öronen åt sig...och vara medvetna om hur det kan gå...när man som kund ställer krav! :'(

Mjöbäck har ju fått in det sista dom kunnat mjölka ur oss...så nu är vi inte intressanta längre! >:(
Men jag kommer inte att ge mig... ::)

Ha de´ gott folk och lycka till med era husbyggen...MEN STÄLL KRAV! Låt inte byggfirmorna göra hafsjobb och sen tro att dom kommer undan med det!!! 8)
 
Kan nu efter många om och men tillägga att vi ÄNTLIGEN har fått Mjöbäcksvillan ur världen! Det har tagit mycket kraft och ork och framför allt tid...så nu kan vi gå vidare...och försöka glömma allt elände!
Vi har fått vårt intyg som vi krävt och tjatat om i måååånader och dom har sent om sides åtgärdat "detaljen" för ett tag sedan.
Detta måste vi ju bara fira!!!!
 
Pegasus skrev:
Kan nu efter många om och men tillägga att vi ÄNTLIGEN har fått Mjöbäcksvillan ur världen!
Det låter ju skönt.

Vad var det för typ av entreprenad ni hade? Var det Mjöbäcksvillan som var kontraktspart även för entreprenadarbetena?
 
Både Benke och Sannanna luktar säljare...

Benkes alla (få) inlägg är av typen "Mjöbäck är hur bra som helst"-svar. Inget engegemang i övriga ämnen. Såna forummedlemmar ska man vara kritisk till i alla fall.

Ni får gärna dementera och bevisa att jag har fel!
 
Ja...vi hade totalentreprenad!!!
 
Byggare babe: Jag tänkte exakt samma sak när jag såg deras inlägg. Mycket dålig metod att "promota" ett företag. Hoppas verkligen vi husbyggare/ägare som är seriösa på forumet inte går på så ensidigt formulerade inlägg...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.