D
Dahlino: ingår golvvärme, centraldammsugare? vad är det för vitvaror??
4 svar · 1,7k läst
K
Kermit_123: Vi har byggt ett oden (SX med bl.a trägolv) och det har kostat oss (alla tillval & tomt borträknat) ca 1 400 000. Då inkl. lagfart, pantbrev, markarbeten m.m.  
18 svar · 6,2k läst
·
A
athena: Försöker hitta det optimala huset för våran familj när det gäller utseende, planlösning, standard, kvalité och pris. Finns Plusshus husprogram på internet? Hittar inget på deras hemsida. / Athena
0 svar · 2,3k läst
K
Kermit_123: Vi har precis fått tid för denna besiktning... Får se sedan hur lång tid det tar till det blir fixat..
16 svar · 2,0k läst
I
Inglin: Hej har fastnat lite för modulenthus, är intresserad av att se hur deras hus ser ut inuti, är det någon som har interiörbilder från antingen, solgården, norrgården eller deras dalbyhus. Hoppas ni har Tack på förhand
0 svar · 1,2k läst
Severus
Severus: [citat] Det går lös på ca 270.000:- plus ev. schakt, sprängning och pålning. Fast pris....
8 svar · 3,7k läst
T
toysoldier: Jag såg när dom lastade av.... Verkar vara plockepinn..........
1 svar · 1,1k läst
A
amandasgarden: Hej! Kolla in hemsidan http://www.st-annahus.se/ Innehåller inte jättemycket information, men ändå ett litet prisexempel. //Anna
1 svar · 2,2k läst
D
Don_Tom: Efter en hektisk byggsommar har det snart blivit dags för slutbesiktning av vår Onsalavilla. Har hittat en del smarta råd på forumet i olika trådar, men tänkte höra om det finns fler? Tar mig friheten att kopiera en tidigare tråd från hempularen [citat] Mer.... [citat] Någon som vill fylla på?
0 svar · 1,8k läst
S
skogstomten: Gick inte Animonhus i konkurs i våras......
4 svar · 1,7k läst
H
h0tspur: 1 450 000 för Aria utan tillval vad vi fick höra
4 svar · 1,4k läst
T
toysoldier: Fick följande pris förra veckan. Gäller 08-området. Mycke eget arbete = Materialsats = 1250` Lite eget arbete =Totalentreprenad = 2400´ (exkl. tomt) Valet är ditt.... 8)
1 svar · 2,7k läst
Linet
Linet: Hej! Vi har nog bestämt oss om en vecka. Vi ska kontrollera referenser nu. /Linet
7 svar · 2,1k läst
Ella
Ella: Vi ska förhoppningsvis bygga inom en ganska snar framtid, men är angelägna att hålla kostnaderna nere så mycket det går. Det vi nu funderar på är om vi ska våga oss på att köpa stomrest och samordna resten själva. Kan någon ge en vink om hur mycket tid det tar och hur mycket man skulle kunna spara? Huset blir ett 1½-plans, men inredningen av övervåningen sparas i några år.
0 svar · 1,9k läst
L
linda_d: Hej! Både min svärmor och min sambos bror har byggt/håller på att bygga Trivselhus, tyvärr är jag osäker på vilka modeller då vi ansett att två Trivselhus får räcka i släkten ;) (vi satsar på Onsalavillan) I alla fall så har husen kostat 1,9 milj & 2,2milj lite beroende på storlek och tillval. Svärmors hus är byggt 2003 och hon är mycket nöjd! Det ändra är klart i
5 svar · 19,3k läst
kalleanka70
kalleanka70: Skyfox....kul, har åkt förbi er grund några gånger....vi skall ju nästan bli grannar. Du vet väl dock att du måste ha en hemsida..... ;)
6 svar · 898 läst
K
KarinD: Hej, Har spenderat manga veckor pa att läsa igenom hus kataloger och rita skisser pa hus. Nu är det äntligen dax att skicka ut förfragan till olika hus tillverkare. Undrar därför om det finns nagon som nyligen har skickat ut en anbudsförfragan till olika hus leverantörer och därför har en mall som jag kan använda ? Vore underbart att fa lite hjälp ! Stort Tack ! Karin
0 svar · 853 läst
M
Milli: Hej! Är det någon som byggt med Fiskarheden och putsat fasaden? Hur har det fungerat, kostnader etc?
0 svar · 1,4k läst
A
Amle: Hej! Vi har ändrat lite på planlösningen för att få huvudentren på kortsidan (dvs det som är groventre i originalutförandet). För att göra detta har trappan flyttats mot köket, innanför entren ligger wc/dusch som nog är ungefär lika stor som i originalet, sedan kommer tvättstugan som blivit mer kvadratisk, men är ungefär lika stor som originalet, skulle jag tro. På
3 svar · 2,0k läst
D
dave_o_hanna: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1124788500;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 4,4k läst
M
museo12: Vi har gjort kalkyl både med Älvsbyhus och Smålandsvillan med säljare och bestämde oss för Smålandsvillan, för deras kalkyl stämde bättre överens med verkligheten (dock ca 200.000 för grund). Vår kontakt på banken i Stockholm sade också att det kostade lika mycket att bygga Älvsbyhus och Smålandsvillan. Andra saker som avgjorde vårt val är att takstolen är kraftigare på
1 svar · 3,1k läst
B
byggimpert: [citat] Det var så, men de har redan hunnit ändra sig ;), vilket väl borde (kanske) betyda att det blir kvar :) MVH//Christina.
39 svar · 6,6k läst
P
paso: Vi fick priser på dubbelgarage ca 160 tkr, enkelgarage, 130 tkr och carport ca 115 tkr, från fler håll i höstas så skillnaden är oftast mindre än man kan tro. ???
2 svar · 1,8k läst
S
sanne78: ska man ha ett bubbelkar så gissar jag att man bara ska se till att det kommer över minst 2 reglar sen är nog saken klar.. ;) har själv ett 375Liter akvarie på nedervån totalvikt på 450kg ca , golvet sviktar något lite när det blev fullt.. dock inga problem..
5 svar · 5,0k läst
S
sanne78: kan du göra det själv så sparar du rejält med pengar , jämnfört med att få det gjort.. det blir ganska storas pengar i arbetslön/vinst för dom du ev beställer jobbet av.
1 svar · 1,2k läst
S
sanne78: man blir tvungen att höja karmarna.. vi har ju bara en guldlist under våra dörrar med 7mm golvet.. men det är väl inga problem att fixa det.. antingen gnäller du på snickarna så dom fixar det eller så gör du det själv när du får möjlighet till det.. ;)
1 svar · 2,6k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: [citat] Jo, det ligger i början till vänster. Hus nr 5 med gröna dörrar. Det kommer ytterligare ett v.36 tror jag det var. Det kommer ligga bakom det grå i svängen.
6 svar · 1,7k läst
F
fun: Hej, Läste innan att A-hus ”Viken” ska kosta ca. 2,7 milj NF exl. tomt. Låter mycket dyrt, undrar om det finns någon som har byggt detta hus eller har fått ett annat pris? Mvh.
0 svar · 1,6k läst
F
fridasven: Vi flyttade in i vårt Mariannelund i mars i år och vi fick ge totalt 1590000:- inkl. bygglov anslutning till el o va osv. De tillval vi gjorde var: Diskmaskin Tvättmaskin Torktumlare Varmluftsugn ekluckor i kök finare innedörrar innetrappa till ovanvåningen entréverandra spröjsade fönster dubbefönster på gavlarna på ovanvåningen garage 4,55X8,45 m (beställde vi genom Smålandsvillan
2 svar · 5,4k läst
F
fridasven: Det stämmer att Smålandsvillan letar ny fabrik. När vi var uppe i Vrigstad på invigning av deras utbyggnad av den fabriken som ligger där så pratade VD:n redan då om att det inom en ganska snar framtid var aktuellt med ännu en fabrik för att kunna tillgodose kundernas behov och för att korta ner leveranserna.. Så hoppas att det snart är på G... =)
3 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.