K
kram: Undrar om någon kan rekommendera/icke rekommendera någon estnisk/lettisk hustillverkare...någon som har bra/dåliga erfarenheter?
0 svar · 1,1k läst
morsan
morsan: Så lite så :) ;) :D ;D
6 svar · 2,0k läst
M
muppen: Myresjöhus verkar bygga i Lule BBK-AIK 5-1.STORT! 8) 8)
6 svar · 3,1k läst
F
Freddi: Så bra! Tackar så mycket för svaret på min fråga.. Lycka till med allt när huset kommer!
1 svar · 1,4k läst
D
David: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1126110112;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,6k läst
G
Gammelmormor: Ingen som har valt tapeter till sitt Älvsbyhus ???
33 svar · 5,8k läst
B
birgi: Vet bara att det snart ska byggas ett i Luleå.
0 svar · 1,1k läst
F
fredwel: Huset är till salu nu... http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=54147072&OBJTYPE=CMFritidshus&mi=3573 Fredrik
7 svar · 3,4k läst
S
Strixx: Detta kan du hitta många svar om här på forumet, för detta har diskuterats i minst tre tidigare trådar de senaste månaderna... Mitt råd.... FIXA DET SJÄLV... Det är inte meningen att det ska kosta så mycket...
1 svar · 1,6k läst
D
Dolphins: :-/Låter inte bra!! Vad är det som inte har funkat????Var har ni byggt någonstans + vilket Borohus har ni valt??? Är intresserad att veta för vi har själva valt att bygga ett BOROHUS. ???
4 svar · 1,7k läst
M
morfar1: Tog tyvärr inga bilder. Kunden hade gjort lite tillval som föll oss i smaken. Bla andra innedörrar, andra köksluckor andra fönster som öppnad utåt, treglas och inte som standard delbara som öppnas inåt. En nackdel är att om man ska bygga in altan i vinkeln så är det krångligare eftersom du har två taklutningar. Blev positivt överraskad. Trodde inte att det skulle vara så fint som
4 svar · 933 läst
S
saren2: Vårt Dalby2 kommer på tisdag!! Efter det kanske vi har annan åsikt men hittills har allt fungerat bra med Modulent.
15 svar · 11,3k läst
E
EllaBella: [citat] Nä jag menar om jag ska bygga kan jag ju välja helt själv vilket hus det ska bli och då vill jag inte ha ett hus där jag inte kan få den standarden vi önskar i tex våtutrymmen och planlösning som inte passar oss osv... Köper man ett begagnat hus (oavsett tillverkare) får man ju utgå från befintligt skick och istället renovera och slå ut väggar osv om man vill det för att
2 svar · 1,5k läst
L
lisa: Jag efterlyser mer bilder på mimer invändigt! Ni som har fixat badrummet med kakel, klinkers och golvvärme, vad slutade notan på för detta.Om man vill ha fondvägg i nått rum,betalar man extra för det då?
10 svar · 2,5k läst
W
wingen: Jodå, de erbjuder totalentreprenad, och nu så här i efterhand önskar vi nästan att vi tog det. Men det beror som sagt på vår säljare. Vi har fått hålla i alla trådar själva, trots att vi har anlitat hans snickarfirma till färdigt utvändigt + även elen via honom. Vi har inte räknat exakt på hur mycket vi har sparat på att fixa allt invändigt själva, men det är nog ett par
4 svar · 931 läst
A
Amle: Hej! Nu har jag kollat mina papper lite. Priser för Stockholm 2004: Fjällbacka 1.038.000(hus) + 808.000 (arbete) Koster 1.084.000(hus) + 826.900 (arbete) kakel,klinker och utvändig målning ingår ej. Centraldammsugare har jag antecknat skulle kosta 11.000. Holmersund är en ny modell och finns ej med på min lista. Hoppas denna information kan göra lite nytta, kan kanske ge lite riktlinjer
6 svar · 1,6k läst
S
Sassalotta: Funderar på att bygga Jordugglan av LB-hus, det byggs rätt friskt i Ljungby, och tycker de verkar fina. Ska ju oxå vara något "billigare" än övriga modeller..? Min fråga är: Om man väljer nästan nyckelfärdigt men även vill göra markberedning, fyllnad, grund m.m själv, vad kan man beräkna kostnaden till då?? Har även egen mark så det som tillkommer där är avstyckning el och
0 svar · 3,3k läst
H
HenkeF: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=trahus;action=display;num=1125516929;start=0]Prefab trähus[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,9k läst
H
HenkeF: På våran ritning är det ett rundat burspråk i köket. Ska äventuellt tuffa till huset lite med annan panel, och då kanske det inte passar med ett rundat burspråk...? Hur ser erat burspråk ut? Tacksam mot att få se lite bilder....
0 svar · 6,4k läst
F
Freddi: Okej, tackar så mycket för svaret! Då kan man ligga lågt med att skaffa en takstege tills det blir akyuellt att ta dit sotaren i framtiden i så fall.. Ha det gott!
2 svar · 2,9k läst
O
ostni: Efter som "frasse" vil göra en hel del jobb själv så tror jag att ett Älvsbyhus kan vara rätt bra. Med tanke på att husets inredning är ganska så tråkig i standardutförande. Man har ju möjligheten att välja huset helt "oinrett" och med lite arbete kan man nog skapa ett mycket bra boend med hög standard. enplanshusen från Älvsbyhus har inga bärande innerväggar, vilket gör att du
3 svar · 2,6k läst
H
hanneli: Hej! I denna tråd finns vårt exempel: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1124225482 Vi funderade ochså på Nygården och Harmoni, Nygården börjar på knapt 1,8, Harmoni ca 1.9-2.0 beroende på storlek - om jag inte kommer i håg alldeles fel. mvh hanneli
3 svar · 2,9k läst
A.Nygren
A.Nygren: Vi har gjort egna ritningar och alltid ritat in ett hembiorum, av någon anledning står det alltid "Bibliotek" på ritningen som kommer tillbaka från husfabrikanterna ::) Men i vilket fall, man kan alltid flytta lite väggar så att man "får" ett hembiorum. Vi var och pratade med försäljaren för Eksjöhus och möblerade om lite väggar i ett Kvadraten så att det blir ett biorum & ett
1 svar · 4,1k läst
K
kellef: Hej vi är en famiilj i skövde som planerar att bygga hus inom det närmaste ,har fått en tomt på förhand på ett väldigt attraktivt läge ,vi ska bygga ett en plan hus på ca 200 kvm har inte hitta så många hustillverkare som har så stora en plans hus me jag pratade med sävsjö det var inga problem att lösa sa säljarn ,så jag vill veta om någon har byggt med sävsjö vad ni tyckte
0 svar · 2,4k läst
S
skogo: Vi bor i ett område med 16 st blandade Smålandsvillanhus i Varberg. Visningshuset är redan inflyttat men det går säkert att få se i alla fall. Kontakta Lennart Ljunggren på Halmstadskontoret. En fördel är att man kan göra saker själv mot att man får pengar "tillbaka". Vissa saker tjänar du på andra inte, men du får som du själv vill ha det.
4 svar · 2,3k läst
D
Dahlino: Någon som har några prisuppgifter på dessa hus från Götenehus. Jag bor i Småland Tackar
0 svar · 1,5k läst
J
johana-9: www.dolena.lt Har hemsida även på svenska. Dom bygger hus även efter egna ritningar.
1 svar · 5,8k läst
M
maddisen: Hej! Vi har kikat lite på Kungshus som har husmodeller som vi gillar. Tänkte höra om det är någon som har erfarenheter av dom?! Någon som fått prisuppgifter? Vad ingår? Vi har framförallt tittat på Koster, Fjällbacka och Holmersund. Ingår C-dammsugare som standard? Tillägg för rostfira vitvaror? Bygger dom även garage? Pris på det? ALL info mottages tacksamt! /Madde
0 svar · 1,5k läst
A
AndreasK: Kommunen klagade lite på att de körde med samma snözon oavsett var i landet de byggde samt att det förutsätts att man har en luftavfuktare i grunden för att inte få mögel.... /Andreas
2 svar · 2,2k läst
J
Jezzie: Vi funderar på samma hus och man kan inte få kylen vänd av ä-hus men enligt folk på sidan så kan snickarna ofta fuxa detta på plats (vår säljare "sa" att det kan ju kanske vara möjligt... Vi funderar påatt bygga i sundsvall så hör gärna av er om ni hittar ett hus som ni får kika på.
1 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.