Hustillverkare
sandhall: [citat] Ingår ju i deras koncept i.o.m. att de profilerat sig på just modulhus. Gillar man inte det så får man ju helt enkelt välja en annan leverantör. Precis som man kanske inte bör välja en lösvirkesleverantör om man inte vill ha lösvirkeshus. Eller vända sig till en biltillverkare om man vill ha en båt. Har ingenting med kundanpassning att göra.
ssundell: Vi är på väg att lägga en beställning av en Väststugan Vision 78 för byggnation i Norrtälje kommun (Yxlan i Stockholms norra skärgård). Vi skulle dock redan nu vilja specificera vilket snickarlag som skall göra fritidshuset snickarfärdigt. Är det någon som har några bra rekommendationer? :)
FlitigaLisa: Jag kan nog inte, tyvärr, ge dig ett bra svar på frågan vad panelen kostade... Tittar i mina papper och ser att när vi valde till liggande funkispanel på nästan hela huset kostade det 28 000:-. När vi sen minskade huset 10 kvm och valde bort den liggande och tog stående var avdraget 200:-/löpmeter (46 löpmeter). Allt detta var under sommaren 2003. Så bäst är nog att fråga er
daniel_soderlund: Planerar att bygga ett Dalsäter från Götenehus, eller rättare sagt variant. Skulle vara intressant om det finns någon som byggt detta hus (eller liknande) som har lite feedback om bra och dåligt med planlösning o s v . Har tänkt att göra vissa förändringar. Bl a klämma in ytterligare ett sovrum, öppnare planlösning i kök/matrum/vardagsrum. Någon som har gjort något liknande?
Tuss: Jag tror också att det är viktigt att ta referenser på den lokala säljaren och även på de snickarna, elekrikerna och vvs-arna som ska bygga just ditt hus. Vi frågade runt andra Eksjöhusbyggare i vårt område om det var nöjda och även om det var något speciellt man skulle tänka på. Vi fick många bra och tacksamma tipps på det sättet. Det gör ju att man vet vad man ska ha ögonen
lasseman: Hej. För att ta reda på åtagande 5, så är det beskrivet i FH's katalog, egentligen den sista punkten "montage av samtliga i standardleveransen ingående komponenter". Men eftersom vi inte har nån lucka till golvvärme-fördelaren och inte heller till den renslucka som hamnat i tvättstugan, vidare så har vi problem i tvättstugan, då rören kommer ner från taket (kanske beror på
dave_o_hanna: jag tycker det är konstig att ingen har byggt med Hem1 ??? de bygger i andra område också.. vem har du använt? vad blev det? pris? vi kommer nog att bygga en funkis som har omkring 150 -170kvm... svårt är det med att veta om det ska bli en plans hus eller 1.5 plans hus...eewwww tack för svaret! jätte kul Dave
ompalompa: Hejsan, jag tror att ett "Viken" kostar runt 2,7 utan tomt. Jag vet inte riktigt vilka tillval dom gjort mer än kamin... Hejs Stefan
djpa: Tänkte så här ett ½-år efter vi har flyttat in i vårt nya Götenehus gå lite mot strömmen och faktiskt prisa vår säljare på Götenehus i Göteborg. Inget namn nämnt men en av de mest ärliga och pålitliga säljare jag mött. Oftast skrivs inlägg om hur säljare är ointresserade och "glömmer av" löften vilket faktiskt är helt främmande för oss. Allt som lovades levererades och
Lollo: Hej! Är på jakt efter erfarenheter av Animonhus och inte minst huset Fjällbacka. Någon här som byggt ett Fjällbacka?? Mvh / Louise
Gammelmormor: Hej! Tyvärr så har inte jag något Torgrim att visa er :'( Men lyssna med er säljare, så kan han ordna så att ni får komma och titta på ett sånt hus. Vet att många säljare säjer att det inte går att ordna, men om man talar om att man inte tänker att skriva på något innan man fått komma in i ett sånt hus så blir det andra bullar... Så sa vi och helt plötsligt fanns det många
samba: Jag ser nog mer kortsiktigt att ju mindre pengar jag behöver lägga nu för att bygga mitt hus desto bättre. Jag ska trots allt bo i mitt hus och betala på det i den närmaste framtiden. Om jag sen skulle sälja huset i framtiden så får man ta den smällen då. Dessutom skulle jag inte kunna tänka mig att inte slå in några spik i min blivande villa och inte veta vad som döljer sig bakom
hakwa: Från avropsbekräftelsen är det 19 veckors leveranstid på stommonterat.
mary_2: Hej Vi tittade också på K-rautas sortiment från Finland, men kom fram till att det blev dyrare än om vi tog kontakt med ett Finsk företag direkt. Vi valde ett hus från Plania Talo som vi fick levererat och monterat i mitten av juli. Kan bara säga att vi är helnöjda!
rojka: Vi har nu fått svar från vår försäljare och han säger som ni att det inte är nåt problem.... ;D skulle dock kosta ca 5000 kr för att de ska fixa skåpen och dra el...
A.Nygren: [citat] Jodå, vi ska träffa honom och se vad de har att erbjuda. Allt som "lovas" ska jag ha skriftligt, men det gäller vilken hustillverkare vi än väljer.
EllaBella: Jag har bilder på ett "trasten" om du är intresserad. Skicka ett direktmeddelande med din mailadress så kan jag skicka över bilder...
kontakinte: Hej! Vi funderar på att bygga ett hus från K-rauta..Modell Arabella. Finns det någon som har någon erfarenhet av dessa hus och eventuella pris uppgifter. ??? Är det möjligtvis billigare att hämta från finland direkt. Tacksam för många svar !!!! Å bilder är ju inte helt fel....... ;D
fun: Hej, Vi ska snart börja bygga med A-hus i Skåne och då bygger vi ett hus ur deras nya program som kommer med i deras sortiment först nu i höst, iom att det blir första huset av den typ i Sverige säljaren ville också visa huset och erbjud oss 15.000 i rabatt för en dags visning
så 30.000 låter hyfsat bra. Kan också tillägga att vi har hittills haft bara bra erfarenheter när det
fun: Hej, Beror mycket på hus typ, men i regel kan du räkna med att enplans hus är ca 500 kr/kvm dyrare än 1 1/2 plan
Och 12.500 kvm NF är troligtvis i grundutförande, när det är dags att skriva på TOLO brukar priset hamna på ca. 14.000-14.500 kr/kvm, men då har du hus med väldigt hög standard
mvh Fun
Ricky: Ingen moms på boende tror jag, men får du ett överskott på 20 000 om året får du väl ut mellan 5 och 10 tusen. Göran är en hård man. :P
nybygge: Hej ! Finns det någon som har byggt ett Torgrim i Uppland och som skulle kunna tänka sig att visa det för oss?? Tack på förhand! /Nybygge
johanami: Jag undrar om det är någon som har byggt med eksjöhus runt örebro området. Vad har ni byggt för husmodell och är ni nöjda med företaget. Vi funderar på att bygga eksjöhus Lyckan. Är det fler som har byggt lyckan? Tar gärna emot tips på vad ni gjorde för förändringar eller om det är något speciellt man skall tänka på när man bygger Lyckan. Under även om någon har fått nån
Stewer: Hej!! Vi valde bort allt i kök. badrum, toalett, alla gadrober allt i grovkök, samtliga vitvaror och golv. Det blir en del arbete att införskaffa allt själv, men sedan får man som man själv vill ha det. Priserna dom drog av var inte det som man får betala i butik utan dom har bra rabatt på allt, så dom drog av sina inköpspris. Att tillägga kanske är att vi köpt en materialsats och
vispan81: Hej. Jag och min man har beställt och ska bygga ett torgrim inom några månader. Undrar nu om det finns någon snäll själ här i vårt Skåneland eller närgränsande som har ett TORGRIM och skulle kunna tänkas att visa detta för oss? Vi har endast sett ett TYR och är väldigt nyfikna på hur vårt hus egentligen kommer att bli. Snälla hoppas här är nån som skulle vilja göra oss den
vispan81: vi har beställt detta och det var som tillval. så det ska inte vara några problem, var inte det för oss. har inte byggt vårt ännu men hittills det mesta ok.. spännande. mvh Ida.