Hej!

Är det någon som byggt ett Fjällbacka från Kunghus? Vad har ni för erfarenheter? Finns det någon som har lite bilder?

// Per

Hej!
Vi håller på att bygga ett Fjällbacka och har mest goda erfarenheter än så länge (men huset är ju inte färdigt ännu...).
Något speciellt du undrar över?

/Amle.

Hej!

Var bygger ni? Funkar kontakten med säljaren och entreprenören bra? Har ni gjort några ändringar i planlösningen? Vi funderar på att förlänga huset något för att få en större tvättstuga, vad tror du om det?

Hur långt har ni kommit? Har ni några bilder?

// Per

Hej!

Vi har ändrat lite på planlösningen för att få huvudentren på kortsidan (dvs det som är groventre i originalutförandet). För att göra detta har trappan flyttats mot köket, innanför entren ligger wc/dusch som nog är ungefär lika stor som i originalet, sedan kommer tvättstugan som blivit mer kvadratisk, men är ungefär lika stor som originalet, skulle jag tro. På övervåningen medför flytten av trappan att badrummet blir lite mindre och att sovrummet på andra sidan trappan blir lite större. (Gick det att förstå något av detta???)

Att förlänga huset är ju också en ide, kan nog bli bra om man gör det på båda sidor, för att behålla symmetrin och så skulle ju köket bli lite större också...

Vi bygger i Göteborg och huset ska vara klart i slutet av september (just nu undrar jag hur allt ska hinnas med, men jag hoppas det löser sig...)

Hälsningar,
Amle.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.