A
andy72: Vi har varit och tittat på kvadraten från eksjöhus, men gillade inte deras löning på entrén. Men vi har nu sett att man kan göra en entré som binder ihop huset och ett garage. Är det någon som har gjort det och vill dela med sig av sina erfarenheter?
0 svar · 731 läst
P
Pedda_P: Skiljer sig nog en del runtom i sverige men när vi var på visning i ett sådant låg det - om jag minns korrekt - på 2.2 mille i standardutförande, utan grund märk väl, de fanns då i två storlekar och jag minns faktiskt inte vilken det var vi kikade på, men troligen var det den största varianten
1 svar · 2,0k läst
J
Jezzie: Ja det måste han ju kunna fixa, vore konstigt annars. Funderar ni med på ä-hus?
2 svar · 2,4k läst
Micke_1
Micke_1: Hej Vi fick också pris på 12000kr vilket jag tyckte var för dyrt. Vi kollade upp lite tester med CD och det var ganska stor skillnad på olika märke och inte till fördel av Husky så vi kör på den som fick bäst i test och det blev E-lux och halva priset!!!!!!! ;D /Micke
2 svar · 1,3k läst
morsan
morsan: Jenna, om du går in på Sök i forumet, skriver in Mjöbäcksvillan i rutan Sök efter, klickar bort bocken i kontrollera allt, klickar i bocken i Hustillverkare, bestämmer hur många träffar som ska visas och klickar på sök i forumet så tror jag att du får att göra en stund ;)
1 svar · 3,8k läst
J
Jerker: Vi började också med tomten. Sen ville vi bygga med en lokal tillverkare enligt egen skiss. Tyvärr föll det på att de hade problem med att räkna på totalentreprenad som vi ville ha (priset bara steg och steg). Då tog vi "time-out" och tänkte efter. Nu bygger vi ett "budgethus" enligt teorin att det är billigare i framtiden att höja standarden än att bygga ut huset (vi bygger 117 kvm +
16 svar · 2,0k läst
J
Jezzie: okidoki =) bäst att beställa rummet naket då med andra ord och sen själv räkna på vilket alt. man vill ha.
8 svar · 2,5k läst
J
Jezzie: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Grund;action=display;num=1126510945;start=0]Grund och markarbeten[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,8k läst
V
valkyria: Någon som vet cirka pris för NF Ekefors Ekonomen 1-plans. Kvalitet? Typ av grund? Vad kan man ändra på och vilka tillvalsmöjligheter finns? Tacksam för alla svar.
0 svar · 2,1k läst
J
Jeppa: Var och tittade på scanhaus visningshus igår som sagt. I mina ögon ett väldigt fint hus, + att det går att i stort sett planlägga det som man vill. Mycket bra hjälp av säljaren m.m. Prisbilden är ok, med tanke på vad som ingår standard i deras hus. Det är STORA tilläggsposter hos andra, för att komma upp i samma standard. Man kan välja bort köket t.ex. om man inte gillar det som
19 svar · 4,0k läst
L
lisa: Hej! Jag hade varit in på er hemsida men missat fönsterna, tänkte nog att de skulle gå längre ner.Tack iallafall.Vi ska också bygga mimer och det skulle vara jättekul om du lag ut lite mer interiör bilder.Tog ni golvvärme i badrummet? vilket trägolv valde ni? Mvh lisa :)
2 svar · 2,1k läst
S
sofia_k: [citat] Okej :) jag förstår ditt resonemang
5 svar · 1,4k läst
O
OddJ: Jag har kollat in deras info och även sett på ett hus under uppförande. Jag är ingen expert på det hela men efter en del funderande får jag nog säga att min uppfattning är att det varken är ett bättre eller sämre sätt att bygga än något annat. Jag tror inte att det är lättare men inte heller svårare att bygga ett sånt här hus än ett traditionellt regelverkshus.
1 svar · 985 läst
J
Jenna: Har idag varit i kontakt med Mjöbäcksvillan - vilka bra priser. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av dem? Då vi bor långt från närmsta visningsvilla skulle jag gärna vilja se bilder om någon har, på just Mjöbäcksvillans hus. Jag var också inne på Scanhaus hemsida, mycket fina hus, men vet någon om de har rimliga priser?
0 svar · 1,4k läst
W
wendelclark: Förmodligen går det fortare än 1 1/2 år, men det är den tiden Älvsbyhus ger, för enligt dom är det betydligt trevligare att meddela köparen att leveranstiden blir tidigarelagd än tvärtom. Tillverkningen i finska fabriken går tydligen bätre än väntat.
28 svar · 1,8k läst
B
bmx: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1128598939;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 4,4k läst
H
husmyran: Vi valde mellan Hudik och Västkuststugan när vi skulle bygga. Vi hade valt ut en husmodell från UHdik som vi bad om att få en offert på men när offerten kom var den på fel hus. Så då föll dom bort. Det kändes inte seriöst, men vi kanske dömde dem för snabbt. En annan sak vi reagerade på var att de verkligen bara levererade stommen, de hade en bastu inritad på ritningen men
3 svar · 2,5k läst
H
HenkeF: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Fonster;action=display;num=1126438770;start=0]Fönster och dörrar[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,6k läst
E
emerson: Det "positiva" är väl att du får olika priser INNAN du slår till och köper... Efter kontrakt var igång så dök nya och olika priser upp efterhand beroende på vem man pratade med...,, Detta var dock i Stockholm,, men samman leverantör.
3 svar · 4,9k läst
matbr107
matbr107: Har precis efter två års letande köpt en tomt på 1500 m2 i Övre Svärtinge med en milsvidd utsikt över hela sjön Glan. Tomten sluttar från vägen mot utsikten och bäst skulle nog passa att bygga ett sluttningshus för att ta tillvara på nivåskillnaden på bästa sätt. Finns det någon som har byggt/bygger sluttningshus som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter/prisuppgifter?
0 svar · 1,0k läst
J
Jerker: Sparvhöken från LB-Hus (Bygger själv Duvhöken)
2 svar · 2,6k läst
T
Tjolahoppsan: Aha, jag får testa det.
8 svar · 4,0k läst
T
Tjolahoppsan: Hur sent kan man hoppa av hus- & tomtköpet? Vi är intresserade av några tomter, men är inte i läget att vi vet till 100% om vi kan flytta till de områdena. Tomterna går snabbt och köerna på hus är långa.
0 svar · 3,4k läst
T
Tjolahoppsan: Såg lååångt bak i trådarna att det är några som har denna lista. Någon som kan maila den till mig kanske? jeanettehenningsson@yahoo.se
0 svar · 2,0k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Ritarn har skrivit till mig med sina synpunkter. Jag hoppas att få dessa förtydligade inom kort. Har du eller känner du någon som byggt ett hus de köpt av bohuslänska? [citat]
8 svar · 4,0k läst
·
E
emerson: Med facit på hand,, efter ha börjat närma oss mål på vårt 1sta husbygge....,,,, Tror att jag hade först om främst försökt få fram en entreprenör där jag helst via bekanta kan få bra referenser. En entreprenör som faktiskt utför arbetet och vars affärer inte direkt står i relation till själva säljprocessen av huset, tillval, etc,, hade för oss varit ett STORT stöd för att
1 svar · 2,8k läst
Langbein
Langbein: [citat] Alltid samma efter annons och öppen visning när folk börjar tävla i vem som har mest pengar, då kan det gå väldigt fort eller ibland ta lång tid beroende på säljarens okända girighet:P
4 svar · 2,2k läst
L
LN: Hejsan. Ny på forumet och i färd med att köpa tomt och bygga hus. Behöver lite erfarenheter av er som har byggt hus med källare? Vi kommer förmodligen bygga 100+100 kvm samt källare med garage. Någon som har något hum om kvmpris för källare. Behöver även lite info från er som byggt med bla Trivselhus, Götenehus och Myresjöhus i Sthlm. Negativt/positivt? Dyrt/billigt? Andra bra
0 svar · 1,5k läst
U
Ullisojonas: Allt under tak redan? Ska ta en promenad ut till Brinken och kika nu! Spännande och kul, för Matte o Annika i synnerhet, men för hela området i allmänhet (att det drar igång på allvar nu!!!)
1 svar · 2,0k läst
T
Tjolahoppsan: Okej! Tack så mycket.
2 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.