Hustillverkare
Benny_o_Lina: Ahaaa.. nu e jag med igen.. Då blir det samma som vi kommer göra..
IoI: Om man går in på länkarna du gav och tittar på Tranan och Doppingen, så ser man att det finns en streckad linje på övervåningen i båda husskisserna. Den anger var den lutande delen av innertaket börjar. Jämför husen så ser du att Tranan har större andel snedtak än Doppingen. Golvytan är alltså lika stor, men du har större yta med full takhöjd i Doppingen. För att få en
Ulle-Bella: Vi fick tipset att säkra upp med tre av varje sort *ler* vad de nu heter, är det 10A och 16A?? Har kopplat in bastuaggregat och vattenburen golvvärme i garageplattan, funkar fint! Mvh /Ulle-Bella ;)
Ornen: Genom lite efterforskningar på nätet har jag funnit att det finns hopp även för sådana kunder som har blivit rejält drabbade av problem med sina byggnationer och där entreprenörer och hustillverkare inte har medverkat konstruktivt till att ställa saker och ting tillrätta. Många kommer säkert ihåg hur familjen Sedin drabbades av mycket stora problem när de byggde ett Eksjöhus för
ulle_72: Vi har kikat på ARIA i örebro. Precis den planlösningen som finns på deras hemsida passar oss precis. Två sovrum på nedre. Vi planerar att inreda övervåningen direkt på egen hand för att vi ha tre barn. På nedre plan blir lekrum samt det andra rummet blir kontor med dator. För oss känns huset öppet med vad vi tycker en bra hall med en "hel" vägg med plats för krokar och
stiletto: Hej De tillvalen vi har gjort kostar: Rostfria vitvarur 13000 kr Fullhöjd på kökskåp 4040 kr Spröjsade fönster 8130 kr Göller för Ugglan 102
volvo: [citat] Självklart kan man ändra sig efter avtalet är skrivet. Dessa ändringar blir då "ändrings- och tilläggsarbete" som regleras ekonomiskt och som sedan ingår i besiktningen och garantiåttagandet. Fel i tjänsten/varan står såklart entreprenören för på samma sätt som de ansvarar för övriga arbeten de utför. Däremot är det fel att påstå att de får använda vem som helst
Palle_Lkpg: Detta med visningshus är lite olika från olika husföretag. Men som det skrev tidigare använd det som ett ess i slutet av pris förhandlingen. Det är lättare att få bli visningshus om man bygger en ny modell som de vill visa till andra. Lycka till.
miki75: Hej Prova med IMPERA- ett polskt foretag, kanon duktiga killar. Tel.0738258380, killar pratar engelska.
Paddington: de flesta 1,5 planare utom den timrade... Och spoven och den gula 1 3/4...
Robert_Maria: Sidensjöhus bygger INTE på platta på mark. Det verkar vara som så att de som bygger på torpargrund är de husleverantörer som bygger modulhus. Storblocks-byggande husleverantörer väljer generellt att bygga platta på mark.
ViljeBlomman: Vad roligat att det har kommit in lite inlägg ang min fråga :) Synd att man in kan få besöka ett SPOVEN hus :'( men för oss är verkligen det huset perfekt, tycker mycket om planlösningen. Kul att höra att det känns "lyxigt" :) Fortfarande är man kvar i planerna :'( men hoppas på att planerna blir verklighet inom kort. Fortsätt gärna att skriva flera inlägg om Fiskarhedenvillan och
Ornen: Arlan! Jag tycker ditt inlägg är bra och mycket förståndigt. Självklart skall en potentiell husköpare inte lyssna till Örnen eller förlita sig på våra erfarenheter. Bra att du har pratat med LB-Hus säljrepresentant och andra som har byggt med dem. Det förenklar saken och jag önskar dig lycka till med både ditt beslut och ditt bygge av Ärlan som är ett vackert hus. Det bästa med
danieldanieldaniel: Någon erfarenhet ? vill veta allt eftersom jag är intreserad av ett hus där som heter Måseskär 160. Priser, kontakt, bra eller dåligt m.m. m.m.
Mikael66: Hej igen! Jo tack. Det är lätt att priset bara rinner iväg med allt vad det innebär/medför. Jo, det är området med ca 30st tomter varav 5st är GH. Vi har skrivit kontrakt på den norra tomten med GH. Även vi var tveksamma i första skedet. Vi titta och var mycket nära att boka en tomt cirka 1,5 km längre nordväst från detta område där Hjältevadshus bygger. Valet föll trotts allt
funkisen: kire: Föll valet på ett annat betonghus? I så fall: Vad gillar ni hustypen och vilken leverantör blev det?
jeppeknaster: Här hittar du mer : http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted4 /jeppe
trezegol: Vi har också valt att bygga Lommen. Vi valde ryggåstak i vardagsrummet/köket + att vi ändrade fönsterna precis som robocop skrev. Inflyttning blir sept/okt.
Kosmos: Jag isolerade min vattenledning, jag antar att vattenledningen ligger där den ska inför monteringen, isolera den delen som sticker upp ur makadammen + en bit ner i makadammen till frostfritt djup, kommer inte ihåg hur mycket det är men 0,5m - 1m? men det vet nog din grävgubbe, tror dock inte heller att det behövs, särskilt inte här nere i södra Sverige, vi har haft en minimi temp i
Gammelmormor: Hos oss så fixade besiktningsmannen en massa smågrejer samma dag. Sen så kommer både snickarna o besiktningsmannen tillbaka o fixar till det sista. /Gammelmormor
annann: Det går att pruta på alla leverantörer och alla butiker :D. Förmodligen kommer säljaren försöka få er att tro att ni är de enda som någonsin har kommit på tanken med att pruta men det är nog fler som gör det än inte försöker. Tyvärr kan jag inte uttala mig om Sjödalshus men när vi skrev kontrakt ställde vi två leverantörer mot varandra och fick ner priset en bra bit. Lycka
Jarppan: Hej på er... Det är lite knasigt i början o komma igång :-/ Men håller med om att "först titta till sig själv" -Var? -Planlösning? (framtiden barn m.m) -Ekonomin? Brukar var som en liten ond cirkel i början, man går till banken och kollar hur mycket man kan få i byggkredetiv, och då vill oftast banken ha ett "objekt" att räkna på.... :-? och det har man inte riktigt i detta läge.
Vege: Vi har köpt tomt som är bunden till Kungshus. Undrar om någon har hört ngt om de?
christinas: Måttet på garderoben i badrummet är 40*210cm ( Vi har ett Tyr men det är väl lika i alla kan jag tänka)
kalleanka70: Verkar vara ett ryskt husföretag.....generellt sett bör man ha en restriktiv hållning mot österländska byggare. Det kan bli ditt livs bästa affär men också ditt livs sämsta.....
Lunda: Hej Vi har byggt ett hus som KarlsonHus levererade. Det är ett tvåplanshus som vi tog fram ritningarna till själva med hjälp av KarlsonHus. Våra erfarenheter är i stort sätt bra. Som för de flesta andra så stötte även vi på problem. Det har varit en del mail och telefonkontakter mellan oss och farbror Karlson innan saker och ting redde ut sig. Anledningen till att vi valde KarlsonHus
Strixx: Jojomensan... vistt gör det... Men säljarna får det gärna att låta som om det inte gör det... Vår grundgrävare (som valdes och bekostades av Älvsbyhus) valde till och med att själva ta bort matjorde (helt kostnadsfritt för oss) vilket iofs bara tog 1 timme och till Jonny... alla våra grannar valde att köpa säljarens markentreprenad (vilket dom trodde att dom var tvugna till) så har
volvo: [citat] Faktiskt kan du det, men jag undanhåller mig egen marknadsföring på detta forum. Du hittar mig både genom SBR och eniro......kanske på en plats nära dig!
Deralte: Någon som har erfarenhet av att bygga Myresjöhus Villa Garbo? Vi funderar på att bygga alternativ 2 i Halland. Har just skaffat tomten. Huset har sk Pulpettak, vi har fått lite olika uppgifter om isoleringens tjocklek i taket. 1.För att uppfylla energimyndighetens/boverkets nya regelverk (lär vara på g ) om max energiförbrukning (uppvärmning + hushållsel) på
steelis: jag har fått 1476000 NF på fiskarheden Hägern...