L
lhmm: Jag undrar om ngn har erfarenhet av HM-hus? Det jag har hört att de inte bygger ett likadant hus och man kan lämna in egen ritning och det är mycket billigare än andra hustillverkare och att de bygger i lösvirke. Är detta sant? Jag har dragit öronen åt mig när det gäller dem men jag kanske har fel. /lhmm
0 svar · 1,6k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: [citat] Var bara glaaad för detta :) Annars brukar man bara höra om motsatsen..... :P Dessa snickare skulle nog många fler vilja anlita efter ditt bygge ;)
8 svar · 5,1k läst
TorpAnders
TorpAnders: Vi har planer på att bygga ut vårt torp med ca 25m2 i två plan. Vart kan man få hjälp med konstruktionsförslag och leverans/uppsättning av en "byggsats" till en sådan?
0 svar · 3,4k läst
K
k5054: Huset med grund skullle kosta 1,680' enligt prisuppgift från i höstas. Totalentreprenad. Gäller deras 125 kvm enplan.
4 svar · 2,5k läst
S
Sandra_Robert: Ja Myresjöhus Villa Växa 2 ligger i den prisklassen. Ett sådant har vi beställt, kommer i maj förhoppningsvis :D En klassisk villa med kanske inte den mest öppna planlösningen, men det går ju att göra ändringar. Vi har t ex försökt att få bort den tråkiga "korridoren". Hälsningar Sandra
24 svar · 3,6k läst
P
Paddington: Visst är det så att det är Finnmodogruppen som fixat den här nya krypgrunden som ska godkännas av SP? Och inte ä-hus? Har nån information hur den byggs?
0 svar · 1,4k läst
volvo
volvo: [citat] Jag hade föreslagit att arkitekten är ansvarig för upprättandet av alla handlingar, dvs är projekteringsansvarig. Ni skriver även ett leveransavtal med arkitekten där ni specificerar ett väl tilltaget vite för försenade eller felaktiga leveranser. Ni hittar sedan en (bygg-)entreprenör som är villig att vara generalentreprenör, dvs. en som även tar på sig ansvar för andra
14 svar · 5,3k läst
F
frasse: Vi köpte stomme av Vallsjö, kan inte jämföra med Skidsta då vi inte var i kontakt med dem. Det blev Vallsjö dels för att de låg rimligt i pris jämfört med flera andra vi diskuterade med, men mest för deras flexibilitet, vilja och bra bemötande (Vallsö huvudkontor/fabrik). Vi har lite special lösningar som flera andra tillverkade inte ville/vågade/orkade/kunde lösa, bla en stomme
1 svar · 2,2k läst
J
jonasb76: Var i Stockholm är det? Får man fråga vad priset ligger på?
7 svar · 3,6k läst
I
igelkott80: Hej. Vi har byggt ett A-hus i nyköping. det fungerade jätte bra med husförsäljaren. Bra standar redan från början man behöver inte lägga till så mycket på hus priset som man fått i kalkylen. ligger nog som andra i pris på 1½ & 2 plans husen har dom vatten radiatorer på övervåningen som standar. Många andra hus firmor har bara el element på över våningen som standar.
2 svar · 703 läst
P
peddap: Om du ställer frågan under Altan/ Uteplatser istället skall du få se...
1 svar · 4,1k läst
P
Paddington: såg i ett inlägg nångång att det fanns ett hyfsat billigt hus inkl. platta att beskåda... huset hade spröjsen så att den vågräta satt lite högre upp än i mitten... Det var lite öppet upp i trappen och nock i tak på bilderna i allrummet.. det var vinröd fondvägg. Känner nån igen detta? :'(
0 svar · 1,5k läst
S
samba: man lär sig mer hela tiden under bygget och vet bättre vad man verkligen vill ha. Där är största orsaken till att vårt bygge blir lite dyrare än kalkylen. Saker som tillkommit är mer grejer till köket, bergvärme istället för frånluftspump, centraldamsugare, OSB skivor i alla innerväggar.
3 svar · 1,3k läst
A.Nygren
A.Nygren: Oj, förlåt, det var Vimmerbyhus han jobbade för. Tomten var min svärmors, :) så vi har varit med sen det var en liten skogstomt, fy vad det tagit tid att göra om området till byggbara tomter. Ungefär 4 år!!! >:( Var i Ekängen är det du ska bygga? Skriv gärna i den här tråden också ;)
3 svar · 813 läst
P
Paddington: Undrar jag....Alltså, de hustillverkare som erbjuder det...hur vet man att det gör "rätt" då? Bygger de på olika sätt sin platta?
0 svar · 1,1k läst
Olmen
Olmen: En liten historia hittad pa natet: http://www.radron.se/templates/article____3580.asp
4 svar · 2,9k läst
M
mattias74lkpg: Hej! undrar om någon byggt Myresjöhus Lagmansgården och har nåt ca pris och kanske några råd?
0 svar · 782 läst
T
Thrill: Samma här... vi har byggt med Sjödalshus också. Har inte något ont att säga heller. Dom har verkligen ställt upp och hjälpt oss när vi väl har haft behov av hjälp! Rekommenderas varmt! /Micke
3 svar · 808 läst
D
DFS: Hallå! I vårt hus är den placerad ca 65cm från båda väggarna (halvvägs utanför badkaret). Mvh Jesper
3 svar · 1,1k läst
B
billy_baver: Small is beautiful! Er lösning kanske heter "compact living". Jag utgår från att ni inte räknar in tomten i er budget. Man räknar med en produktionskostnad om cirka 15 Kkr per kvadratmeter. Får man detta att stämma med verkligheten räcker era 1,2 Mkr till cirka 80 kvm. Utgå från det, och hitta en hypereffektiv planlösning! Hittar du ingen, får du väl uppfinna en själv. Jag tycker
4 svar · 1,1k läst
R
robban44: Allt står ju på deras hemsida,huvudkontor i Göteborg. Lokala byggmästare som under ett samlingsnamn bygger nyckelfärdiga hus.
0 svar · 2,0k läst
T
ThereseT: ---> drjoshua. Tack för svaret!
12 svar · 20,6k läst
·
Ella
Ella: Det är stor skillnad på dessa hustillverkare! Hjältevadshus gör massor av hus. Du kan visserligen göra om planlösningen en hel del så länge det passar med deras moduler, men det går inte att få ett Hjältevadshus med platta utan du är, p g a produktionsmetoden, hänvisad till krypgrund. Vi var nära att köpa hus av dem eftersom de hade en tomt som vi var riktigt sugna på, men det
2 svar · 2,1k läst
H
HenkeF: Vi ska dit tänkte bara kolla vad folk har tyckt!
2 svar · 1,4k läst
T
Tedde: Älvsbyhus svarade: ett badkar täcker flera bjälkar. Inga problem med hörnbadkar!
6 svar · 2,0k läst
Y
Yenlinn: Åh, vad bra. Då vet vi! Det blev säkert jättefint! Vi tänker också något åt stålhållet - eller ev. svart smide. Synd att dörren är smalare, men det går ju förstås att flytta karm och allt...  fast lite bökigare blir det ju. Tack så mycket för svaret!  :-*
3 svar · 2,0k läst
F
fredwel: Hej! Vi har tittat på Viggen, men det blev för dyrt. Vi tänker bygga Ugglan 135 i stället, liknande hus men mycket billigare. /FW
5 svar · 2,1k läst
morsan
morsan: http://www.myresjohus.se/ Fyra kloka hus - Malin Tog en stund att hitta det ;)
10 svar · 1,7k läst
A
Annna: [citat] Jadå, och det är bara att beklaga. Men det var länge sedan jag slutade tro på allt som står på privata hemsidor och jag tror inte att någon av oss här känner till alla fakta i målet. För egen del kan jag bara konstatera att något tydligen har gått rysligt snett, men att jag inte känner igen mig alls i hennes beskrivning av hustillverkare och -försäljare. Snarare tvärtom!
9 svar · 4,2k läst
HM
HM: I oktober fick vi pris på Anna, NF i Stockholm: 1706000:-
1 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.