Vissa hus gör reklam för att de är p-märkta (?) och ce-märkta (?) och allt vad det heter. Vad innebär det att hus inte är märkta?

LB-hus är P märkta.
Det innebär att allt matrial de använder är godkända av nått istitut (kommer inte ihåg riktigt) Allt för att kunder inte ska drabbas av fel matrial å dylikt

P-märkta varor betyder att de blivit typgodkända att användas till det de är tänkta att användas till.
CE-märkta varor betyder att varan uppfyller vissa tekniska varukrav som leverantören specificerat. Dessa krav kan vara lågt eller högt ställda.

Ingen av märkningarna ger dig mer trygghet som kund eftersom lagkraven är redan så högt ställda.

I mina ögon verkar det vara ett desperat sätt att framhäva sin exellence jämfört med konkurrenterna, men det innebär ingen större säkerhet för dig som kund.

Är det någonting du inte kan Volvo? Kan man hyra dig som KA/besiktningsman/geolog/offertinsamlare/rådigare samt juridisk ombud? Det skulle kännas betydligt tryggare. ;)

Spix skrev:
Är det någonting du inte kan Volvo? Kan man hyra dig som KA/besiktningsman/geolog/offertinsamlare/rådigare samt juridisk ombud? Det skulle kännas betydligt tryggare.  ;)
Faktiskt kan du det, men jag undanhåller mig egen marknadsföring på detta forum.

Du hittar mig både genom SBR och eniro......kanske på en plats nära dig!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.