Hustillverkare
garanti1: Hej, Min fru och jag funderar på att bygga ett Kullaberg från Mjöbäcksvillan. Huset är ett 1,5-plans villa med mazardtak och 200 kvm i standardutförande. Jag har försökt att hitta något om huset på forumet men ej funnit. Vore kul om någon har byggt detta hus och/eller funderar på detsamma, kunde dela med sig av sina erfarenheter/tankar. Mvh Pontus & Heléne
ulf08: Hej Läste att ni funderar på att bygga Gotland 199 från Boro. Håller själv på att upphandla det huset och skall bara beställa byggsatsen av Boro. Skall bygga i Tyresö, Sthlm. Har haft ett möte med Boro och utgångspriset är 1.019.700 innan man börjat diskutera tillval och annat. Har inte hunnit kontrollera kostnader för grund och ytterväggar. Har för avsikt att försöka beställa
Byggavillvi: Vi letar och letar och letar så nu måste vi fråga och fråga och fråga ;) Ett par som är mitt i djungeln av hustillverkare Madelene och David
bubbleboy: Hej Vi söker bilder på modellen svalan av LB hus. Tyvärr verkar detta vara svårt att få tag på även på vårt lokala lb-kontor, vilket känns lite konstigt. Man vill ju gärna få en känsla av hur det ser ut inne också. Man köper ju inte en bil utan att provsitta den ;)
Severus: Vi har fått höra ca 40.000:- extra ... Hur väl det stämmer vet jag inte.
Olmen: Myresjohus verkar ha koll pa grejjerna!! Sjalva sa skall vi bygga i Stockholm. Har dock inte skrivit pa an. Skall traffa MH pa mandag o fa offert. :o Men an sa lange tycker jag att saljarna har varit mycket tillmotesgaende. Och till MH's fordel; Horde fran min bank, som inte ar MH narmaste sammarbetsbank, att MH kalkyler brukar stamma mycket val. Det tycker jag later fortroendeingivande da det
Benny_o_Lina: [citat] Är väl bara att välja ett av dom larm som HAR en varnare för låg batterinivå då?..
Spix: Har ännu inte fått några bilder. Fick du mitt meddelande?
sanne78: det är så maer alla hustyper.. vattnet som "står" i ledningen mellan VVberedaren och tappstället måste ut först och det vattnet blir kallt... så ju längre slang/rör desto längre tid tar det.. tjockleken på röret är också att tänka på , ju tjockare dimension desto mer vatten ska forslas bort innan varmt kommer.. vi har ett höner, så det tar lite tid här också på toan, i
dennifrid: Än så länge är vi hel nöjda med Anebyhus - Skåne. De har varit snabba , åstakommit de förrändringar vi ville ha gjort med deras modell Askgatan och i det stora hela funnits där när vi behövt dem . Nu levererar vi mkt själv såsom tapeter , golv och toa inredning samt att vi själv hjälpt till att dra all elen !. Köket levereras v. 11 så då ser vi ju om den lev. är fullständig.
Christer_F: Galadriel: Vi har en del priser på olika tillval om du är intresserad så kan du bara skicka ett pm så skall jag svara på det jag kan. Vi skall också bygga ett Ymer ... v.40
metropol: Trivselhus har säkert fina hus, men man är inte bättre än sin svagaste länk. Och så länge Trivselhus använder sig av oseriösa underleverantörer och mäklare som de dessutom håller om ryggen bör man passa sig. Om du bor i Stockholm se särskilt upp med kombinationen Trivselhus/Mälardalens Tomt och Fastigheter/Mac Feeeze AB. Vi kontaktade Trivselhus för att vi ville stycka och sälja
FredrikR: Här nedan finns det en del byggen, vet dock inte om några byggt samma modell. ;) http://www.byggahus.se/andrasombyggt/
Krumeluren: Hej Annrixa Gammal tråd... men kanske kan återupplivas? Låter mycket intressant med Kärnhus. Vi har också fastnat för deras - i vår mening - harmoniska och smakfulla hus. I vilken utsträckning fick/får ni hjälp från Kärnhus med att ragga entreprenörer? Fick ni ta alla kontakter själva? Aantar detta kan vara beroende på var i landet man bygger, var bygger ni förresten? mvh
Sylvester: Har inte direkt haft det problem du haft. Den slutgiltiga vinnande säljaren för vår del hörde av sig lite lagom många gånger för att höra vad vi tyckte om offerter osv. Om ni har några påstridiga rackare på halsen, så är det bara att bemöta dem med samma strategi, med andra ord klargör vilken relation ni vill ha. Om de inte lyssnar på er, dvs kunden så får ni tydliggöra det med
Christer_F: Så gjorde Ä-hus detta åt er som ett tillval? När de gör detta så fördelar de förbrukarna jämt över faserna också (som någon skrev här innan) ? Som jag skrev förut så är jag lite torsk på detta med el, men som tur var har jag en elkille i famliljen ... dock en lärling så jag vet inte hur mycket jag kan lita på hans kunskaper ännu ;D
mammami: Och här i Göteborg har Modulent offererat ett hus på 154 kvm till 3 855 000 :- totalentrepenad ( och självklart ingår tomt i det då ). då är detta iofs ett område som skall byggas så en del gemensamhetsarbeten ( så som asfaltering av vägar , grävning av rör för el och VA osv ) slås ut på samtliga. Men det är DYRT och räkna ut kvmpriset på det du..... :o
Kalle_S: Hejsan allihopa! Goblin och Jeppeknaster: Program jag använder är Maya, är nog inte det bästa/enklaste program för att göra planlösningar, man får göra allt från början, dock har man bra kontroll när det gäller det renderingsbiten. Tar väl ett par år att lära sig ;) Det som vi tycker är schysst med planlösningen är att trots att det är öppen planlösning så känns det som
forester03: Hej Denma! Saxat från Ähus hemsida: I hus med inredningsbar övervåning ingår trappa, underlagsgolv och fönster. El/tele och vvs är förberett. Höner är en sådan. / Jocke
Lindhardsen: [citat] Jag tycker att ni har gjort det enda rätta! Jag skulle aldrig göre en så stor affär med en en arrogant snubbe jag inte tycker om! Var själv på byggmarknaden här om dagen för att beställa skjutdörrsgarderober till nya huset. Säljaren så bara problem med sättet vi ville ha det på ::)... Så nu hittar vi ett annat ställe att köpa våra garderober. /J
sandhall: [citat] Under förutsättning att entreprenören inte gått i konkurs, då. Det är ju där byggfelsförsäkringen är tänkt att träda in.
Kermit_123: vi fick vänta 1 och 7 månader. Vår inflyttning blev en vecka tidigare än planerat.. Älvsbyhus i Gbg
skogstomten: Vi tittade på ett avderas hus som hette symfoni 9 om jag inte minns fel. Mycket snyggt, vettiga detaljer och innehåll på husen. Bra pris med bra avdrag om man valde bort saker men världens största stolpskott till säljare!!! Maken till dålig och dryg säljare har vi aldrig stött på. Han jobbar på husexpo och förnamnet börjar på Ö. Vet flera andra som också fått exakt samma
Hans32: Jag vill också rekommendera Eksjöhus för allt har funkat utan problem för oss, stomresningen var för nästan exakt ett år sedan, nu har vi bott här ca 8 månader. Jag hoppas jag har tillräckligt med inlägg för att bli trodd här på forumet. MVH Hans
selle2: Vi är fortfarande mycket positiva till Sjödalhus i stort men jag fick just veta att man glömt beställa vårt kök >:( >:( Vilket innebär att vår planerade flytt blir nu minst 2 veckor sen, vilket känns mindre roligt. Enda anledningen till att detta uppdagades var att jag tog kontakt med kökstillverkaren och undrade varför inte vårt kök hade kommit. Efter en del ringande kom vi
micaelpersson: Jag har kontackt med ett ryskt företag. Och de vill dela upp betalningen på 4 ggr. Vad ska jag kräva lr vad kan jag kräva för garantier? De sa till mig att jag skulle höra mig för angående deras verksamhet. Här är adressen till deras sida http://www.stroyeco.com/ tacksam för svar!
christinas: Jag är inte klar än med installationen, men jag återkommer när jag är klar med projektet. I skåpet på vinden tänker jag samla följande saker: adslmodemet, routern, larmcentralen eventuellt radioenheten för trådlöstelefon. Beror lite på hur mycket störningar den skapar(den är ju digital!) /Dick & Christina
Bart: Hej goblin! några tips, om du inte redan har sett dem: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted3 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted5