Arlan!

Jag tycker ditt inlägg är bra och mycket förståndigt. Självklart skall en potentiell husköpare inte lyssna till Örnen eller förlita sig på våra erfarenheter. Bra att du har pratat med LB-Hus säljrepresentant och andra som har byggt med dem. Det förenklar saken och jag önskar dig lycka till med både ditt beslut och ditt bygge av Ärlan som är ett vackert hus.

Det bästa med ditt inlägg är att du föreslår ett sätt för LB-Hus att bemöta min kritik. Jag kommer dock inte att göra på det sätt som du föreslår. Helt enkelt för att LB-Hus inte bryr sig om sitt marknadsrykte, vare sig man hamnar i tidningar eller andra media. Idag går husbyggnadmarknaden så starkt i Sverige att byggföretagen helt enkelt räknar med reklamationer. Dessa får hela kundkollektivet betala genom förhöjda priser på nya hus. LB-Hus gör som strutsen när det börjar blåsa - kör ner huvudet i sanden och hoppas att allt ska blåsa förbi!

Spix förslag att lägga upp våra båda fall på Internet är jag mycket mer trakterad av då det är ett bra medium om man vill hjälpa andra potentiella husköpare att undvika sina egna, dyrköpta misstag. Det skall jag fundera på. Från min sida skulle jag hälsa det välkommet om LB-Hus parallellt lade upp en sida på sin sajt kring Optimal Living där de kunde bemöta mina "grundlösa påståenden" eller hur de nu kommer att rubricera det hela, på löpande basis. På så vis fick läsarna se båda sidor av myntet och kunde därefter, förhoppningsvis, fatta ett mer informerat och bättre beslut relaterat till sina egna planer. Från min sida skulle de också få skriftligt tillstånd att publicera detaljer ur parternas kommersiella relation om de bara bad om sådant på förhand och respekterade grundläggande integritets- och konfidentialitetsregler.

Vågar LB-Hus anta utmaningen så tror jag att vi tillsammans skulle ge landets bästa konsumentupplysning kring hur frågor kan, bör och skall hanteras när ett byggprojekt går fel!

Örnen (är beredd)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.