Byggahus.se

Uniqhus

1. J
    Medlem Nivå 3
    Tjenare!

E ny här på forumet så jag vet inte om någon diskuterat dem tidigare.

Iallafall.... Vi funderar på att slå till på ett nybyggt Uniqhus i Malmö som skall vara klart 2007. Saken är nu den att vi hörde att de skulle göra om hustypen nu och bygga något de aldrig gjort tidigare. Detta gjorde oss väldigt besvikna då vi verkligen älskar den design de använt sig av i bl.a. bunkeflo osv.

Någon med erfarenhet eller kunskaper om just Uniqhus?
    Hur är dem gentemot kunden? Håller de vad de lovar?
    Hur är standarden? Är huset värt alla miljoner man lägger?
    Någon som vet om den nya och lite annorlunda designen de pratar om?
    Hur är materialet och valmöjligheterna vid nyproduktion?

Någon som vet lite eller andra intressenter får gärna skriva och säga varför just de valt eller tänker välja ett Uniqhus...
    Har ju besökt deras hemsida ett antal gånger nu men det kommer aldrig någon uppdatering. Personligen tycker jag att det är lite dåligt av dem.

Tacksam för svar.

Mvh...

2. J
    Medlem Nivå 3

Re: Uniqhus

Glömde...

Någon som vet någon annan tillverkare med liknande hus?

Den nya varianten skulle visst vara utan den fina nivåskillnaden och med lite midre fönster. Just det jag älskar med just Uniqhus! :'(

3. J
    Medlem Nivå 5

En god vän till mig bor i det första huset de tillverkade som finns i helsingborg. Uniqhus är NCC.. så gå in på NCC :s sida så kan du se på han hus. Han är för övrigt väldigt nöjd med huset.

4. O
    Medlem Nivå 7

Hejsan, Uniqhusen är väl Skanska och inte NCC. Uniqhusen finns iaf på Skanska:s hemsida...

// Stefan (Skanskaanställd)