2 875 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Framflyttat bygge pga kylan....
Så länge dom har en ordentlig maskin vilket dom med största sannolikhet har så är det bara dit med en kälkrok och riva på. Det finns även värmemattor att lägga på så att kälen försvinner.
Hej, våra grundkillar arbetar för fullt och gräver. De ska i dagarna gjuta grunden, platta på mark. Om det då är under +5 grader, vilket det kommer att vara har de ett värmetält över så att temperaturen inte blir för låg. Har aldrig hört talas om att ett husföretag skulle skjuta fram arbete pga kyla, låter lite skumt.
Mvh Iram
Mvh Iram
Som det ser ut nu så blir det iaf uppskjutet. Tråkigt, men
sånt är livet!!
Jag anar inga ugglor i mossen
, utan ville bara höra med
er om någon annan varit i samma situation och hur det då
gick till. Vi hade ju ändå tänkt bo i huset ganska länge så
när vi väl flyttat så tror jag inte vi bryr oss om någon vecka
hit eller dit.
Imorse var det iaf lite varmare bara -7! Har haft -18 - -22
några dagar nu..... Vart tog den skånska vintern vägen????
/Madde
sånt är livet!!
Jag anar inga ugglor i mossen
er om någon annan varit i samma situation och hur det då
gick till. Vi hade ju ändå tänkt bo i huset ganska länge så
när vi väl flyttat så tror jag inte vi bryr oss om någon vecka
hit eller dit.
Imorse var det iaf lite varmare bara -7! Har haft -18 - -22
några dagar nu..... Vart tog den skånska vintern vägen????
/Madde
Jag kommer just från vår utsättning och grundkillarna var där med sin grävmaskin.. Tjälen verkar bara vara runt 20-30cm djup. Dom behövde inte ens krok utan grävde med en smalare skopa.. Skönt... utsättning klar idag och grävning påbörjad.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden