Hustillverkare
monsing: [citat] Hej alla Spovendiggare!! Vi håller på och bygger ett Spoven i Stockholm och jag har en del bilder från bygget jag vet att vissa skickar förfrågning till min IM jag har inte kunnat svara då jag inte kommit upp i 10 poster och har problemdator hemma kan inte ladda ner bilderna från kameran så fort jag får över bilderna till min dator ska jag försöka få ut några här är inte
monsing: [citat] Hej Det var nog jag som skrev i ett tidigare inlägg att som i vårat fall var det mycket jobb kvar att göra då hade vi tagit åt 1+2+3. FH säljer byggsatsen. Sen har de delat upp arbetet i 5 olika åtaganden för att få upp själva huset. Sen tillkommer målning,VVS,El.golvläggning. Sen är det upp till dig vad du vill göra själv men du kan inte plocka vissa delar ur ett
mmonika77: Jag får inte skicka sådana meddelande förrän jag har skrivit 10 meddelande i forumet. :'( Jag skickar min mailadress: monikaostergren@hotmail.com
DeSaKo: [citat] Du får kolla med din Fh säljare vad han kan göra för prisadrag för värmeanläggningen eller om ni väljer bort hela den delen. Att borra och installera bergvärme har vi i våran kalkyl räknat med ca: 150 000:-
Gladan: Hej! Någon som har fått ett pris på Villa Växa med oinredd övervåning ur den nya katalogen?
Aquaman: T.ex 7 st på samma område Tips på utflyktsmål http://www.skanenordost.se/bodagar/projekt.lasso?menu=13
jenfor: Vi hade också 38 veckor, men vi flyttade in efter 35... Väl tilltagen byggtid, men det beror såklart på den lokala byggfirman som sätter ihop huset.
ailedam: hej alla glada! vi tänkte att vi skulle bygga ett fusktimmerhus (timmerpanel) och har fått in offerter ifrån många olika leverantörer. billigast visade sig vara larsson-hus i falun! ngn som har byggt ett larsson hus eller känner till dem? tack!!!
bajan: Är det nån som har testat och stängt av el-stegen i värmepumpen och försökt å hitta brytpunkten "utomhus tempraturen" när vp behöver elsteg för att hålla varmt inne??
monky: hej hur gick det kunde de det? vad skulle du få betala för det? monky
Tiny: [citat] Nu vet jag ju inte var ni befinner er i er röra... Men (och jag ringaktar med detta på inget sätt era problem!!) av vad jag har lärt mig under de senaste månaderna hade VÅRA utsikter varit betydligt bättre OM vi hadre haft en totalentreprenad? Om du vill ha namn på folk (Stockholm med omnejd?) så har jag nyu både en tekniskt sakkunnig som man kan lita på (besiktningsman,
Anni_G: Vi lade till ett fönster i köket eftersom det bara fanns tre små på låg höjd. Nu har vi ett stort framför diskbänken så man kan se ut. ;) I badrummet ändrade vi den sneda väggen så den blir rund. Det blir snyggt ut mot hallen med en rund vägg. Bredvid ytterdörren har vi satt in två sidoljus (dvs smala fönster, lika höga som dörren). Vi har lagt till en kattvind vid loftet. Vi
JakobI: Jag tänker bygga med källare och ha lättbetongblock som källartak och då alltså som innegolv (för att gjuta in golvvärme). Därför behöver jag inte deras golvbjälklag. Jag skissade upp huset och lämnade in till Hudikhus tilsammans med det jag önskade (extra isolering och en totalt annorlunda planlösning) och det var inga problem för dem. I praktiken blir det bara ytterväggar,
Galadriel: Grattis Helene! Vi har fått vårat Ymer redan, väntar bara på slutbesikningen 13/9. Vi känner att vi är hel nöjda med allt visst finns det en del som vi ska ta upp med besiktningsmannen men förhoppningsvis löser allt sig. Så nu packas flyttlådorna för fullt=) Hade från början besiktning den 21/9 så vi har fått den lite tidigare. /Maria
klubbsson: Nej det går inte att beställa med kakel, du kan beställa förberätt för kakel med golvvärme och sånt. Dom vill inte sätta kakel för att fogarna överlever inte transporten.
Strixx: Nä den kommer inte i vägen.. Men jag har skorstenen nu på ovanvåningen, och det är vid genomgången av yttertaket problemet kommer. Skorstenen kommer precis där kupan kommer ut från taket.. Genomgången fär själva skorstenen ser ut att klara sig utan att behöva såga i takstolar och liknande till kupa, men däremot så blir det mycket strul på utsidan.. Som det ser ut nu så blir det
macko: Grattis. Det ska vi oxå göra. Har skrivit kontrakt men väntar på bygglov och allt sånt tråkigt. Har ni gjort några kul tillval? Ska ni inreda övervåningen ?? Du råkar inte ha nån länk till andra som byggt så man kan se lite bilder. Har bara varit inne i ett 117 en gång. Skulle vara kul att se hur andra gjort.
amanda_g: Jimmy i vilken stad tänker ni bygga Lammhult, funderar på den. Vi ska bygga i Falun.
Whilla: Vilket trevligt hus ni bygger!! Hur ska man kunna välja??! Ojojojojoj vilket trevligt jobb egentligen! Iallafall när man bestämt sig.. men lätt är det inte!
sanne78: Har ett Ähus, där vi har påbörjat övervåningen, har val att dra upp vattenburen värme till 3 radiatorer, gavel,gavel,kupa. har gjort 2 rum , kommer en toalett senare också men där blir elgolvärme. kostnaden för vattenburen värme är givetvis dyrare vid installationen men billigare i den drift som behövs, dock är det stora skälet till att man väljer den lösningen är vid en senare
wonder: [citat] Tack :) Jag misstänkte nästan att det var så... :)
neo1: Hej någon som har byggt nått hus från forsgrens? och har erfarenheter att dela med sig.
Mustang06: Vi ar formodligen mardromskunder, som har ideer och asikter om precis allt. Saljaren ar ganska svajig, och vi kanner inget jattefortroende dar. Borde kanske byta, men det kanns ju ocksa jobbigt halvvags i processen. Daremot tycker vi nog fortfarande att GH kanns som ett valdigt vettigt bolag att gora med (trots saljaren). En enorm frihetsgrad for att fa till ett hus som passar bade tomten och
fiddeli: Vi hade ett tag funderingar på att ställa huset på plintar och fick besked om att det är ok, vi har också via säljaren hört talas om dem som gjort en källare och ställt huset på. MEN smålandsvillan bygger hus som moduler dvs som lådor med ett färdigt golv/bottenbjälklag. Om man vill bygga med en platta på mark passar ett hus byggt av block - med väggar som kommer i hela sjok
lafamilia: har bara ett pris från expressen bilagan (eller om det va aftonbladet) från 2004; MYRESJÖHUS: Villa Avanti 1-plan, 137 m2 med 5 rum och kök och 150 m2 med 6 rum och kök. Grundpris i Stockholm, exklusive tomt och anslutningsavgifter: 1 981 0002 067 000: 2004-02-01