11 221 läst ·
3 svar
11k läst
3 svar
Erfarenhet av Hudikhus?
Hej! Undrar om det finns någon som har erfarenheter av Hudikhus? Har sökt men det finns väldigt få trådar där tillverkaren nämns.
Har begärt offert från dem i alla fall och kontakten med dem på Husknuten i Göteborg har varit strålande. Det var inga problem att bara ta delar av deras hus och sedan göra resten efter eget huvud.
Jakob
Har begärt offert från dem i alla fall och kontakten med dem på Husknuten i Göteborg har varit strålande. Det var inga problem att bara ta delar av deras hus och sedan göra resten efter eget huvud.
Jakob
Vi var på väg att bygga ett Hudikhus, billigt och en del fina modeller. Kruxet var att deras hus har endast isolering för fritidshus vilket kommunen där vi ska bygga inte godkänner. Hudikhus kunde ju lägga till men då går mycket av den ursprungliga bostadytan åt, och priset stiger. Alltså det som verkade så prisvärt från början blev inte det i slutändan.
Den Hudik-säljare vi var i kontakt med tyckte att vi skulle ha en torpargrund.
Johan-na
Den Hudik-säljare vi var i kontakt med tyckte att vi skulle ha en torpargrund.
Johan-na
Jag tänker bygga med källare och ha lättbetongblock som källartak och då alltså som innegolv (för att gjuta in golvvärme). Därför behöver jag inte deras golvbjälklag.
Jag skissade upp huset och lämnade in till Hudikhus tilsammans med det jag önskade (extra isolering och en totalt annorlunda planlösning) och det var inga problem för dem. I praktiken blir det bara ytterväggar, takstolar, tak och loftinredning jag beställer.
Jag skissade upp huset och lämnade in till Hudikhus tilsammans med det jag önskade (extra isolering och en totalt annorlunda planlösning) och det var inga problem för dem. I praktiken blir det bara ytterväggar, takstolar, tak och loftinredning jag beställer.
Klicka här för att svara