C
Cliff: Nån som har koll på detta?
0 svar · 2,7k läst
I
isabelc: hej vi har tittat lite på fritidshus som vi har tänkt att använda som permanent hus när vi pratade med banken så tipsade han om Hudikhus, vi va och tittade på dom på husexpo i helgen de var väldigt fina moderna men samtidigt med gameldags utforminig alltså inga "skyltfönster". den vi har tänkt på är utö 80-40 men det finns mindre hus också........ Åk och kolla på någon
1 svar · 1,6k läst
M
Mustang06: Ett extra rum inkl dorr kostar kanske totalt en 4-5.000 kr? De har prislista, vaggen kostar extra per meter beroende pa material, isolering etc. Innerdorren ca 1500 kr beroende pa val. Sedan tillkommer ju en del extra jox - det blir extra eluttag, belysning mm, sa det ar inte bara vaggen som tillkommer om du valjer ett rum extra. Jamforelsevis ar Gotenehus valdigt tillmotesgaende med denna typ av
1 svar · 808 läst
volvo
volvo: Min erfarenhet av Bo Klok husen är att de är smarta lösningar på små ytor. Byggkostnaden är rimlig. Detta går dock ut på kvalitén och ytan. Bo Klokhusen är underhållskrävande och behöver ses över ofta p.g.a. sina träfasader. Jag har sett 10 år gamla Bo Klok områden som sett oerhört skabbiga och slitna ut med tanke på sin ringa ålder. Men visst är de ett rimligt alternativ
10 svar · 13,1k läst
M
Maline: hej.. Mjöbäcksvillan har det som visningshus på husknuten i göteborg. Om du går in på husknuten.se så finns det nog kanske bilder på det där oxå... Lycka till
1 svar · 4,0k läst
A.Nygren
A.Nygren: Mina bilder, 55st Mina erfarenheter är att trappans lack är urkass, den har spruckit på flera ställen i den "välvda" delen av ledarna. Det känns massor och ser rent ut sagt fördjävligt ut. Annars har vi ritat om mer eller mindre hela övervåningen & delar av entrévåningen. Vi valde bort HELA köket från Eksjöhus, även vitavarorna & köpte köket från en lokal firma, TLV
4 svar · 2,8k läst
C
christinas: Hej. Vi har byggt ett Tyr, och det är samma planlösning som Höner, fast vårat är bara en 1-planare. Vi har nu bott i huset sen i Januari och vi är väldigt nöjda med Älvsbyhus. :D Den enda stora nackdelen jag kan komma på så här på rak arm är väl den långa leveranstiden. Vi beställde huset i maj -04 och det kom i nov -05 :( Kolla gärna in våran hemsida, vi har ganska mycket
2 svar · 911 läst
R
Robban10: Hej, Vi funderar på att bygga antingen Lammhult eller Mariannelund. Vi skulle gärna vilja ha synpunkter på båda dessa varianter. Har någon byggt Mariannelund och tyckt att denna villa är för liten? Tvättstugan för liten? Någon som har dålig erfarenhet av torpargrund? Dåliga/bra erfarenheter av Smålandsvillan? Bilder att dela med sig? Alla synpunkter mottages tacksamt! /Robban
0 svar · 3,4k läst
P
Paddington: Jag har varit så snäv förut och bara tittat på de "kända" märkena. Blev så inspirerad av ett egenritat hus i en tidning (Bygga nytt och renovera) och började surfa runt lite. Såg att Eksjöhus har ett jättefint Mellangården tex. Men vad har eksjöhus för rykte? Och så såg jag att kärnhus och vimmerbyhus är billigare och vad är billigare och varför? Vad har de för rykte etc?
0 svar · 997 läst
B
brma: När beställde ni huset?
5 svar · 1,2k läst
N
nygatan: Vi ska bygga ett borohus i Karlstad. Ett Uppland 158 med ganska mycket ändringar. Vi har nog kommit fram till att de är prisvärda. Jag har fram till idag bara bra erfarenheter med säljarna i Värmland. 'Ta i trä'
8 svar · 3,3k läst
CallePe
CallePe: Hej, Är det ngn som har prisuppgift på kostnaden för schakt och grundarbete för en Smålandsvilla på ca 100-120 kvm? Schablonen på dera hemsida ligger på ca 180k  :-?, är det en realistisk kostnad f schakt o grund för "normal-tomt" (utan spräng, påln)? Förstår att kostnaden kan varierar ganska mkt beroende på tomtens förutsättning, men ändå, ngn som har tagit in offerter från
0 svar · 1,3k läst
K
k5054: Är det någon som har interiörbilder på "Linden" från Vårgårdahus? Tack på förhand.
0 svar · 826 läst
anderton_swe
anderton_swe: Vi ska bygga Lilla Herrgården i Borlänge och har då haft kontakt med kontoret i Falun. Säljarna där är suveräna, hur hjälpsamma som helst.
9 svar · 1,9k läst
J
Jenicha: Ja vi vill fixa allt det själv. Skåp och vitvaror, kakel och golv... Jag ville inte ha standard luckorna och de finaste var ju Ek och de tillsammans med rostfritt inbyggnadspaket skulle kosta ca 60 000 extra. Vi har istället valt att köpa ett ekkök fån Ikea och egna rostfriavaror dessutom får vi plats med en liten köks Ö som vi gärna ville ha och det kalaset skall kosta ca 50 000. Men
4 svar · 1,9k läst
I
impossible: [citat] Jag är självklart medveten om att jag kan ta kontakt med LB-hus för att få informationen. Men idagsläget väljer jag att fråga på detta forum då jag vet att ett flertal har byggt/bygger Ugglan 102. Att det eventuellt skulle finnas risk med variationer tar jag. //Impossible
2 svar · 1,9k läst
P
Phille: Tack för det LaZer!
2 svar · 2,7k läst
D
dumbo: Tack för era svar Carisma och Catrin :) Hoppas att fler vill svara. Carisma... Tänkte t ex på nr2 ;) men också på sånt som tvättmaskinen och en sak som går mig mycket på nerverna :-[, det är om man hör tydligt om någon går fram och tillbaka på övervåningen.
8 svar · 2,2k läst
P
Paddington: Är det någon som kan delge lite om den hustillverkaren? Eller rättare sagt, helst mycket om allt :-)
0 svar · 1,5k läst
K
Kim_E: Tack! Den är då på en rimlig nivå för oss, så skönt! Lycka till med ditt bygge.
4 svar · 5,3k läst
Carisma
Carisma: Det var 1 1/2 år sen vi byggde, men då har jag för mig att det låg strax under 1,1 miljoner. Tänk på att jämföra t.ex. utrustning och sånt också. Det som den ena leverantören har som standard (men som är lite dyrare) kanske man måste välja till hos den billigare leverantören. ;)
1 svar · 2,7k läst
W
Whilla: http://www.aftonbladet.se/vss/bostad/story/0,2789,712511,00.html
0 svar · 1,9k läst
B
Borsta: Smuts, kolla med eran lokala säljare om han kan ordna fram någon visning eller har något tips! Skall själv (+sambo) bygga ett Almnäs i Corps de Logi serien och vi är toknöjda hittills med allt, dock så har vi bara kommit så långt att bygglovshandlingarna skall skickas in nu så vi har ju knappt startat! :) Men standarden är väldigt hög och det finns inte mycket som man vill ändra
8 svar · 2,1k läst
V
Viktoria: Kolla på Kungshus, de har fina hus i lantlig stil.
2 svar · 3,7k läst
M
miaa1970: Vårt hus är snart klart. Vi bygger ett Prästgården från MH (se vår blogg: www.dammvagen.blogg.se) Vi har i stort sett bara positiva erfarenheter. Visst har vissa saker gnisslat men i det stora hela har det varit småsaker. Mycket bra byggkillar har vi haft och vår byggledare har haft rätt bra koll. Dyrt är det, men kvaliteten känns faktiskt. Vi bor nu i ett nybyggt BR-parhus och det är
1 svar · 2,0k läst
L
LoKa: Också intresserad av detta hus. All information är av intresse. ::) Har mailat smålandsvillan men ännu ej fått något svar. //LoKa
1 svar · 3,1k läst
S
stefan007: Vi har förlängt det där dem 2st sovrummen är med 6 kvm + garaget +förråd. Totalt blir det 173 kvm :)
3 svar · 3,0k läst
U
ulo2: Vi har en tomt i Norra Roslagen, nära Hallstavik, avseed för fritidshus och planerar nu att bygga där. Vi har ingen erfarenhet området och vet därför mkt lite om lämpliga hus/leverantörer. Har förstått att Norrtälje kommun har som schablon att tillåten upp till 80m2 (1-våning), inget sovloft. Kan någon hjälpa mig och förslå en lämplig husleverantör? Någon som har erfarenhet av
0 svar · 1,6k läst
M
Mikael66: Vår Garantibesiktning är redan bokad samt betald av oss = 6250:- Hälsn /Mikael//
7 svar · 5,3k läst
E
emto: Någon som bygger/ har byggt Modulenthuset Viken?
0 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.