12 091 läst ·
92 svar
12k läst
92 svar
Uppdrag Granskning, ikväll!
Vill bara kommentera ett gammalt tema i denna tråd...
Jag är fullt medveten om att de som tillverkade stommarna till vårt hus (Hustillverkare) är ett annat företag än det som reste nämnda stommar o vandaliserade vår egendom (Byggare).
Jag tycker dock att det är märkligt att Hustillverkaren inte verkar bekommas av att Byggaren ger dem dåligt rykte? För, trots allt, är det deras logga på skylten på vårt hus o det är deras namn som våra familjer, arbetsplatser o övriga bekanta förknippar med vårt bygge.
Det är oxå det företag som jag varnar min omgivning för; eftersom hantverkarna ifråga har fullt upp med de jobb som Hustillverkaren genererar är det inte sannolikt att man råkar ut för dem annars.
/Tiny
Jag är fullt medveten om att de som tillverkade stommarna till vårt hus (Hustillverkare) är ett annat företag än det som reste nämnda stommar o vandaliserade vår egendom (Byggare).
Jag tycker dock att det är märkligt att Hustillverkaren inte verkar bekommas av att Byggaren ger dem dåligt rykte? För, trots allt, är det deras logga på skylten på vårt hus o det är deras namn som våra familjer, arbetsplatser o övriga bekanta förknippar med vårt bygge.
Det är oxå det företag som jag varnar min omgivning för; eftersom hantverkarna ifråga har fullt upp med de jobb som Hustillverkaren genererar är det inte sannolikt att man råkar ut för dem annars.
/Tiny
Ivårt fall är det tyvärr tvärtom....det är hus leverantören/säljaren (A-hus) som är enterprenören av stomresning,grund,el,vvs,kakel ....där problemen ligger...Tiny skrev:Vill bara kommentera ett gammalt tema i denna tråd...
/Tiny
det är helt jävla sjukt hur de försöker att skylla ifrån sig.....
passa er jävligt noga innnan ni bestämmer er för att bygga ett A-hus...
det kan tänkas bli slutet på er relation om ni inte psykisk starka nog med att stå emot en jävla massa skit ifall problem uppstår....
Lycka till med ert hus val..
/R
Nu vet jag ju inte var ni befinner er i er röra... Men (och jag ringaktar med detta på inget sätt era problem!!) av vad jag har lärt mig under de senaste månaderna hade VÅRA utsikter varit betydligt bättre OM vi hadre haft en totalentreprenad?Kantarellen3 skrev:Ivårt fall är det tyvärr tvärtom....det är hus leverantören/säljaren (A-hus) som är enterprenören av stomresning,grund,el,vvs,kakel ....där problemen ligger...
det är helt jävla sjukt hur de försöker att skylla ifrån sig.....
passa er jävligt noga innnan ni bestämmer er för att bygga ett A-hus...
det kan tänkas bli slutet på er relation om ni inte psykisk starka nog med att stå emot en jävla massa skit ifall problem uppstår....
Lycka till med ert hus val..
/R
Om du vill ha namn på folk (Stockholm med omnejd?) så har jag nyu både en tekniskt sakkunnig som man kan lita på (besiktningsman, kvalitetsansvarig, "talesman"?) samt advokater (vilket inte har varit någon picknick att hitta!).
Pisk o pisk o pisk o PISK ska de ha!
Klicka här för att svara