Hustillverkare
marjalisa: Någon som planerar eller har byggt detta hus, skulle vara av intresse att höra litegrann om vad andra tycker. Tycker hursomhelst att Myresjöhus är jätte proffsiga.
DeSaKo: [citat] Vad hade seb hakat upp sig på som gjorde att ni inte fick låna pengar av dom men handelsbanken godkände er? Vårat problem med fsb är att dom vill låna ut exakt samma summa till oss om vi köper ett beg. hus bara pga av att dom inte tror att våran prod.kalkyl håller. Vi har ändå slagit på en massa extra i prod.kalkylen + 10% extra på hela prodkalkylen. Var det eran Fh säljare
sturegatan: Tjena Peter och Amanda! Vi bygger Aria i Källviken, hör av er om ni vill veta något, jag tror vi vet det mesta.... /Gurra, sturegatan@falun.cc
BII: Hej ! Jag har en bild på ritning( ritade själv). Inte så bra bild, kanske något tips. Mvh Bii
odin: [citat] Hej, Va kul det ska bli att se era bilder,Vi har tänkt ha balkong har ni det? Mvh :)
evagreta: ""En liten fråga, priserna ovan är det ink tomt och inredd övervåning? Om inte så måste jag säga att finns andra alternativ som är betydligt mer prisvärda och mycket högre standard. Kan oxå säga att i LB hus ugglanserien har du bara en kökslucka att välja på, det är en körsbärslucka, ska du byta lucka så får du lägga till mellan 5-20tkr beroende på lucka. Så kolla lite
nygatan: Vad ska vi tänka på, vi ska bestämma allt från minsta lilla damm till fasadutförande. Vad önskar ni att ni tänkt på tidigare?
martintimell: Juridiskt då? Hur funkar det om du köper hus av en säljaren som du tror arbetar på företaget? Fast han i själva verket är egen. Vem är ansvarig då? I mina ögon borde det väl vara tillverkaren eller?
jjoneil: Hej, Det här kanske inte är rätt plats för det här ämnet men jag har tidigare sett ett flertal personer som har sökt tomt i Kungsbacka kommun. Pga personliga anledningar, alltså inga som helst fel på tomten, funderar min man och jag på att sälja vidare vår nyinköpta tomt. Tomten finns utanför Anneberg, ca 200 meter till insjö, ca 4 km till pendeln, plan ängstomt på ca 1180 kvm.
pandora: [citat] Vi tar vårat "oinrett" funderar på att isolera mot tvätt kök och toa ;)innan vi ger oss på tapetsering Men har inte världens rutin på detta med snickeri men tapetsera och lägga golv kan vi
Jeppsson: Jag menar om det kostar lite extra att förbereda tomten för grunden, t.ex om det behövs sprängas bort något eller så. Det priset jag skrev var alltså med tomtkostnad på 205000. Tillvalen var ryggåstak. Säljaren har satt ihop ett paket med schyssta grejer som man sedan får välja billigare eller dyrare och på så sätt reducera kostnaderna om man vill. T.ex ingår klinker i hall och
Manmik: Hejsan Vi har våra funderingar på att LB-hus Talltitan. Någon som har prisuppgifter och erfarenheter att dela med sig om detta hus?
Henkemuff: [citat] Ok då är jag med... Det har jag inte glömt.. Trodde att du menade nått specifikt på Eksjöhus, nån avgift som inte var inräknad. Vi hamnar ungefär på en miljon för alla avgifter, tomt och sprängning. Surt sa räven!
portello: Hej undrar om det finns någon här på forumet som byggt trivselhus nr 810? Skulle vara kul att höra vad ni tycker om det tycke att det verkar vara ett mycket fint hus men vet inte om det kanske känns väldigt smalt?
Kermit_123: Vi hade också ovan nämnda säljare och har inget negativt att komma med. Allt har funkat bra med säljaren både före och efter
karmajoyst: Hej. Jag undrar om det är någon här som har erfarenheter av Trivselhus och deras Karlskrona organisation. Skall snart sätta mig i förhandlingar med dem så det vore intressant att få lite synpunkter och förslag på områden där man bör/kan ha en nagel i ögat under förhandling och bygge (såsom där de har brustit i sitt åtagande, missnöje med annat etc.) Om det är någon (ej
SvartePetter: Priset handlar ju om det byggtekniska de volymhus som byggs på torpagrund kommer ju i 2 volymdelar och ställs upp sen är det klart. Med platta på mark så kommer ju huset i flera delar och mer jobb måste göras på byggplatsen i form av installationer sammankopplingar och dylikt därav priset. Platta på mark i sig jämfört med torpagrund kostar ju ungefär lika mycket.
jedwardh: Har för mig att jag fick ett pris på 980k ungefär. Dock utan grund som säljaren sa skulle kosta 150k genom dem. Kan kolla upp mer exakt om du vill.
fubar: Vad tycker ni som byggt om standarden? Saker och ting känns ibland som kulisser, det känns lite för ömtåligt. Är det nån annan som upplevt det så? Vi kan ju haft otur... enligt vad jag förstått så var vinterns kalla (och snöiga?) inte bra för huset iom låg luftfuktighet. Men ett hus måste väl klara olika väder? Men (nu upprepar jag mej) hur tycker ni andra om kvaliteten på
Ella: Har ni tittat på husen från www.villavarm.se. Där kan ni säkert få en del idéer och uppslag!
Jeppsson: Det går att få vinkel på funkishuset, lägg på 70-80 tusen. Standarden är vanlig träfasad eller GS-fasadfick vi veta idag.
Vi-i-villa: Jag tror att det är standard med stående träpanel på Lyckan Funkis - kolla på Eksjöhus modell Sandliden. Puts kostar nog mellan 100-200 000 kr mer än träpanel.
bimbosorken: Du hittar även vårat trivselhus på Lindhardsens sida Solvik 618 De Luxe Special
portello: Vi ska bygga hus vid havet. Skulle vilja ha lite hjälp med att hitta rätt modell. Det ska ha gavelentre och kök och vardagsrum på samma sida och två badrum och tre sovrum. Någon som har något bra tips allt vill vi titta på . Vi plöjer igenom alla huskataloger men har inte riktigt hittat det rätta än tack på förhand
snackan68: Hejsan! Vi bygger för fullt med Allmoge - och är väldigt nöjda med husleveransen, kontakten med Allmoge, arkitekten och priset! Läs mer på vår hemsida! Lycka till! // Snäckan
ACC: [citat] Sne?...ja, det är ju en hörntomt ;D Dock vetefan om vi hittade rätt tomt när vi var där, vi såg att de höll på att bygga ett Älvsbyhus, och vi "tror" att E tomten låg i hörnet bredvid detta hus, kan dock ha fel :-?