S
Stella: [citat] www.hagalund.tk
4 svar · 730 läst
M
mku: Hej, Jag och min sambo är intresserade av Borohus Uppland 158. Är det någon som har bilder/erfarenheter av detta hus?
0 svar · 878 läst
T
trolltyg: Tack för svaret :-)
7 svar · 1,2k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Sök på Björkliden på forumet så hittar du en hel del information. Vad gäller deras favoritserie så kan man inte göra några ändringar alls i princip, mer än att du kan spegelvända huset. Standarden är hyffsat hög i husen, ska enligt dem själva va högre än Smålandsvillan och Älvsbyhus. Du kan nog välja att köpa enbart stommen om du vill. De har en fabrik en bit ifrån Enköping
1 svar · 850 läst
H
husnu: Hej! Bygger ett Myresjöhus i Jönköping och säljaren här är jättebra. Smidig att ha att göra med och gör det där lilla extra för att få nöjda kunder. /Malin
20 svar · 4,9k läst
L
lkarlsson: Tack för en otrolig bra tråd! Skogstomten vad landade ert hus på med de ändringar ni gjort, vad blev total boyta? Byggde in Garage till också (i samma stil kanske) ? Du har inte ng liten bild du kan sätta in? /fam Karlsson (Linköping som går i byggtankar)
5 svar · 2,7k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Mellangården kostar ca 2300tkr, sök på forumet så hittar du lite mer info
0 svar · 3,5k läst
volvo
volvo: Eftersom ni kommit in med korrekta köksritningar till huslevetrantören i tid så anser jag att det är husleverantören som skall stå för hela kostnaden för de bortglömda förstärkningarna. Enda sättet de kan komma undan ansvar är om de kan visa på ett papper där ni kommit överens om att förstärkningarna skulle utgå.
3 svar · 1,3k läst
H
HenkeF: Visste inte i vilken kategori som jag skulle fråga i, moderatorn får flytta den om den inte passar. Jo de är så att vi har/håller på att bygga ett trivselhus och har valt ryggåstak i vardagsrum&kök och nu när snickarna har satt upp taklister så har man inte fått ihop listerna på något bra sätt, är det någon som har erfarenhet ang detta? Hur är det gjort i andra trivselhus? Vi
0 svar · 3,6k läst
·
W
wingmanslider: Vem har ritat det om inte en arkitekt????
80 svar · 7,5k läst
A
annabyggerhus: Vi är i valet och kvalet om vi skall renovera vårt torp vi kommit över eller om vi skall jämna det med marken och bygga upp ett nytt. ::) Kan man använda sig av den gamla torpar grunden, någon som har erferanhet. Vi (min man) är händiga och erfaren och skulle kunna bygga hus från scrach själva igentligen men jobbet tillåter inte det tidsmässigt, så vi har tittad på Älv-h. som
0 svar · 835 läst
O
odin: Hej, Tack för svaret. Är inte det mycke? ::)
2 svar · 3,8k läst
U
Uffe_Ulrika: OK, detta blir nog en tunn tråd men iaf: Vilka har byggt med finska Puutalo / Omatalo? Kommentarer kring konstruktion, grundläggning, pris, kontakter  och övrigt? /Uffe
0 svar · 2,7k läst
FredrikR
FredrikR: 1364425:- blir totalen på ovanstående. Nedan är de uppdaterade priserna på Domherren. Materiallev: 598000 Grund: 213400 Mont1: 87340 Mont2:72814 Mont3: 44000 Mont4: 44814 Mont5: 40000 VVS: 147394 EL: 67315 Måln. inv: 44074 Måln: utv: 34141 Golv: 87771 _______________ summa: 1481063
4 svar · 3,1k läst
J
jonasb76: Vi hade precis samma uppfattning som Harbybo när vi valde mellan Ähus och Svillan. Inte ens fönster ingår på ovanvåningen i Svillan. Blir ganska så mycket skillnad i pris. Vi är nöjda med vårt Ähus. Väldigt lite fel vid besitkningen och i princip alla är lösta nu efter 2 månader. Vi har källare under hela huset, parkett överallt och kaklat i köket. Vi skall kakla i badrummet och
14 svar · 1,4k läst
W
weezo: Hej! Jag tänkte dela med mig utav lite priser NF som jag fick igår. Priserna är standard med träd fasad. Allegro2 1,95milj Acapella 2,15 oinredd vind 1,77 Lidingö3 1,69 för tegel ca 175 000 extra Viken 1,685 oinredd vind 1,35
0 svar · 3,0k läst
M
mattias_j: Nä, putsad fasad var nog inte med i mitt pris. Golvvärme ingår inte heller i Myresjöhus standard, har tidigare fått pris på 30 000 extra för det i andra husmodeller, så 18 000 lät ju rätt ok ;). Däremot lär det vara med ryggåstak inomhus, kanske inte ingår i ditt pris, eller?
10 svar · 6,5k läst
J
jokeman: Någon som har byggt storgården! Erfarenheter!! Bra / Dåliga Bilder?? Jocke
0 svar · 712 läst
F
Frosobo: 1.) EkoHus i Uppsala - otroligt bra bemötande och service, mycket bra pris, dessutom ett koncept som ger ett sundare boende. 2.) Karlssonhus - de har otroligt fina hus (tycker vi), dessutom kan man också få dessa i "extra sunt utförande". Nackdelen är priset. 3.) Björklidenhus - vill man ha ett så billigt hus som möjligt byggt på platta på mark så bör man kolla upp deras
3 svar · 7,6k läst
lier
lier: Gratulerar!! Vad roligt när allt verkar ha gått bra för er.. :) Vi kanske flyttar in samtidigt då :) Vårat hus är bara snart 1månad försenat :o . Men hellre det än att det ska fuskas.. Förutom alla försenade leveranser av alla möjliga sake,r så har det flytit på bra hos oss med.. Inge byggstrul iaf. ;) Du kan väll lägga ut en bild på forumet när det e klart, så vi andra får
1 svar · 2,9k läst
B
Blåtummen: Det är möjligt att boytan inte blir större eftersom taklutningen är flackare. Annars var väl min tanke att takhöjden torde nå 1,9m "snabbare" eftersom väggen är högre. Detta borde göra en liten liten skillnad (jfr bild nedan) på boytan, iaf med oförändrad takvinkel. /JB
9 svar · 2,4k läst
·
A
Aquaman: Här är en länk http://www.skanenordost.se/bodagar/projektu_lasmer.lasso?huvud_id=95&under_id=11&menu=13 Tipsa gärna när de har nästa visning , gärna på denna tråden . M.v.h
6 svar · 1,9k läst
I
isha: Hej! Nej standarden är samma i alla län:-) I Malmö lägger säljarna på diverse tillägg, bl.a. kaklat badrum, spårade luckor i köket, ekparkett m.m, i den första kalkylen, utan att man ber om det, och utan att tala om det för en. Men man får ju betala för det! De försöker dock ge intrycket att det är standard!
2 svar · 2,4k läst
K
Kermit_123: Vi har bott i vårt i drygt ett år och några sprickor finns bla ovanför någon dörr. Inga större dock
2 svar · 3,7k läst
S
Soffin: Vi bygger en modifierad SymfoniExcellent 153, som den hette, i Kungsbacka utanför Göteborg, nu är det en variant av Vinga 153, fast med en annorlunda planlösning. Vi är väldigt nöjda och det blir finare än man kunnat ana, vi är särskilt nöjda med de speciella burspråken som det huset har, det gör att det känns annorlunda och spännande! Vet inte riktigt vad de tar för det nu, vi
1 svar · 4,3k läst
P
partymannen21: Hejsan! Jo man kan välja bort garderoberna och då blev avdraget 22 000, och det är ju finemang. Har även skrivit lite om detta på följande tråd. http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33066/15#27 Hörnbadkar valde vi till, fick även lite rabatt så försäljaren drog bort standard-badkaret så vi får hörnbadkaret rabatterat, försäljningsknep eller inte...bra är det iallafall
3 svar · 985 läst
A
andersmc: Den här tråden har tydligen blivit decapiterad (fått huvudet avkapat) under resans gång. Den som startat tråden har av någon anledning raderat sitt inlägg, vilket gör mitt svar tämligen obegripligt. Den urspungliga frågan var om man kunde vara kvalitetsansvarig själv.
2 svar · 745 läst
F
flizaliza: Jag är också intresserad av bilder på Ägir.. Skulle jag också kunna få lite bilder mailade? JAg är ny här, men vi har bestämt oss för ett Ägir. Väntar dock på att få svar på förhandsbeskedet.. suck! Min adress är: lizen@telia.com
4 svar · 3,4k läst
M
Missb: Hej! Vi bygger med Sävsjö nu och kan säga vi har i stort sätt aldrig tittat på deras katalog tillsammans med dem. Enligt vår säljare har de kataloger för konsumenten vill så gärna se en. Vi satt tillsammans med en arkitekt och har ritat vårt blivande hus tillsammans med honom och har på den vägen sparat ett x antal tusen lappar med att först söka arkitekt som ta betalt för att
5 svar · 1,9k läst
fubar
fubar: [citat] Ja det är ju en del... övervåning taklutning nätverk takfönster altan (varning!!! på tok för dyrt) kamin mm borde ha bytt golven...
9 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.