M
makrill: Sorry ! Ugglan 121, ska det ju vara.
2 svar · 1,2k läst
T
Thewhitehouse: 2,4 tycker jag låter ganska dyrt... Om det är inkl platta på hamnar ju kvm priset på 16 666:- Skulle det vara UTAN platta dessutom så hamnar man ju på dryga 18 000:- per kvm!
4 svar · 1,4k läst
I
impossible: Hej! Priset ligger på mellan 20 000-23 000 kr för plattan och c:a 4200 kr för värmeslingor. //Impossible
1 svar · 2,6k läst
Marjaana
Marjaana: Ingen alls som har byggt??? :'(
1 svar · 2,8k läst
C
CrilleC: [citat] Är det Åke eller Magnus. S som du uttrycker som virrig. Båda är lite virriga men har mycket bra koll på vad de syslar med. Vi köpte våran Lycka m vinkel av Magnus på Linköpingskontoret. Han gav bra förtroende och kalkylerna var bra. Vi gjorde rätt många extra tillval som inte hade med Eksjöhus att göra. De ombyggnationer vi gjorde reglerade jag med särskilda kontrakt med
17 svar · 3,6k läst
Marjaana
Marjaana: Ingen som har inrett övervåningen på sitt smartstart?? Hade varit så kul att se hur andra har tänkt!!
1 svar · 2,4k läst
M
Mollemupp: Hej! Har också kikat lite på det huset, det som är bra är ju att det är 2,60 m takhöjd på nedre botten. Har sett det utifrån i verkligheten och det är jättefint! Men jag skulle vilja öppna upp mellan köket och vardagsrummet. Det borde man väl kunna göra om man växlar av med en balk?
1 svar · 3,1k läst
D
Diz: Och som vanligt är det olika vem man pratar med :) Vi är i fullfärd att köpa älvsbyhus från just hbg-kontoret, den säljare vi har pratat med har varit otroligt trevlig, välvillig när det gäller att svara frågor, och fått bra betyg av dom jag har pratat med. (Som nu bott i sitt hus i dryga året.) Vi har en kontantinsatts på 25000, har valt en hel del tillval och det dyraste huset, vi
13 svar · 6,8k läst
L
LoKa: Vore intressant att se hemsidan från Polen.
5 svar · 2,6k läst
B
byggari: Kontakta mig, byggari@punkt.se, jag är Lappli-representant i Sverige och kan besvara säkert de flesta av era frågor. m v h Ari Heikkilä, mobil 070 46 122 48
6 svar · 3,1k läst
volvo
volvo: Smarstarthusen är i princip ett Hjältevadshus som saknar ytskikt. (golvbeläggning, spackling, tapet, målning, inredning etc) Ovanvåningen på 1 1/2 planshusen får man inreda själv. Ett snabbt och smidigt sätt att få ett stomrest hus. Kvalité som ett lågpris kataloghus. Finish påverkar man sedan själv.
3 svar · 2,2k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Sök på villa trofast
4 svar · 1,3k läst
F
fredwel: LB-hus är inte pigga på att göra ändringar i dessa volymhus, så svaret du troligen kommer att få är nej, det går inte. :( /Fredrik
1 svar · 1,1k läst
J
JohannahDaniel: [citat] Svara via ett PM till er!
30 svar · 4,5k läst
poppsam
poppsam: [citat] Kan det virkelig passe at der ikke er nogen herinde som ved noget om Arholma huset? :-?
1 svar · 4,5k läst
B
byggklas: Vi har lagt ut frigoliten till plattan. Soutteräng 130+130. Vi landade på 2'' utan el vvs målning klinker. Har inte ångrat mig än... Har hört folk som bygger 2:a huset med dom.
5 svar · 1,2k läst
F
fredrikochemma: Hejsan Vi var på väg att bygga med hudik, också ett litet hus för permanentboende. Vi fastnade för både pris och utseende. Men med extra isolering stomresning och treglasfönster och de övriga ändringar vi ville ha så kröp priset bra mycket närmre övriga fabrikat. https://www.hudikhus.se/vara-hus/leveransdeklaration/ är länk till deras leveransbeskrivning. Kök bad osv ingår ej.
2 svar · 20,0k läst
M
magg: [citat] Hej Anna, Vi håller på och bygger Duvhöken (Modellen är nu ersatt med Ugglan 117, som är lite modifierad) - inflyttning i November. Erfarenheterna så här långt är bra. I vårt fall så hade LB-hus mycket att göra och låter en annan firma stå för husresning och snickerier. I grund och botten tycker vi fortfarande det är ett bra hus och hade valt samma husmodell idag (om vi
8 svar · 7,4k läst
L
Leeloo: Lyfter tråden för att se om någon har lite info att dela med sig av....
1 svar · 2,4k läst
B
BoPaLandet: Vi undrar om någon har erfarenheter av Rejnäs Villan i Göteborg?
0 svar · 1,6k läst
N
Nelly83: Ok, då låter det ju bra ändå! :)
22 svar · 3,1k läst
F
fredwel: Bygger också ugglan 135. Observera att det _kan_ bli billigare att sätta i nya fönster än att flytta befintliga. Om du flyttar fönster får du ju ett hål att laga. [bild] Vi har lagt till dubbelfönstrena på gaveln mot vardagsrummet. 2 st fönster 10x21/13 20.500:- Till sovrummet har vi satt en extra balkongdörr, den syns på den korta väggen inne i hörnet. Pris för detta blev
2 svar · 2,8k läst
M
MickeLar: Ok, låter bra. Var låg huset som ni tittade på, och var har era vänner byggt? De ligger ganska högt i pris; cirka 4 milj för 158 kvm med 400 kvm tomt. Visserligen hög standard med granitskivor i kök, bubbelbadkar, spots i tak, m.m, men ändå mycket pengar. :)
2 svar · 2,9k läst
R
robbiz: Hjälp! Ny på tråden. Jag har generalentreprenad. Men inte flyttat in än. Kan säljaren visa mitt hus nu oxå fast det inte är klart? Fattar inte. Det måste väl man komma överens om. Det är väl vår lagfart, eller, vi får tom med post till vår nya adress. ??????
22 svar · 3,7k läst
P
Paddington: Någon som sett ett sånt eller har åsikter? Priser?
0 svar · 980 läst
N
Nelly83: Tack för hjälpen! :D Fler?
2 svar · 3,9k läst
A
AoP: [citat] Håller med, härligt att höra att det gått bra för någon oxå!! Har ni som bygger runt S-tälje tips på några bra markentreprenörer att kontakta? Ang "fast pris" på entreprenaderna så är det specat i vår offert vad som ingår som standard. Vill man ändra på saker så tillkommer det kostnader. Vi har diskuterat vissa tillval och då fått fasta priser även på dessa,
22 svar · 1,9k läst
Snailman
Snailman: Vad jag vet använde husen på 70 talet stenull under en del av plattan för att den skulle kunna torka ut 'neråt' (eftersom de inte använde platonmatta och det då blev tätt uppåt) stenull släpper alltså igenom vattennånga, och det gör den i båda riktningarna, nuförtiden har man ju tät isolering under hela plattan (inte stenull) den måste då kunna torka ut EN gång, det möjliggörs
13 svar · 7,6k läst
M
matildar: ¨Hllå:) Nu har vårat bygge äntligen börjat ,Huset komer den 1 och 2 nov Vi bygger en västkustvilla och än så länge har det fungerat jätte bra Är lätta att ha och göra med, vi tittade på ungefär 5 st innan vi bestämde oss Lycka Till
3 svar · 3,2k läst
T
Tippas: Lasse1 Nu har jag mailat till dig
13 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.