snackan68
snackan68: Hejsan! Naturligtvis ska besiktningsmannen se på alla entreprenader och ha ev. synpunkter på dessa. Det är ju besiktningsprotokollet du har som bevis på brister i entreprenaderna och genom detta du kan kräva juridisk rätt till ersättning. Är jobben självgjorda (du, eller ngn i familjen), eller betalda utan kvitton - ja, då spelar protokollet ut sin roll. det kan vara bra att i god tid
1 svar · 1,7k läst
F
Frosobo: Nu har vi fått ett pris på vår lösning - 763 tkr. Vi kommer att skriva kontrakt inom kort.
5 svar · 4,2k läst
A
Aquaman: Nej Impex verkar vara ett lyckkast Hade tyvärr bara möjlighet att ta 10000 aktier i våras a 2.5 kr st i deras första publika emission. Nu kör de sin andra emission till 7 kr. Lite handel förkommer inofficiellt på denna anslagstavla. http://www.inoff.nu/ Men man skall behålla dem ett par år. De vänder sig till medelstora byggare, de skall bli deras importavdelning. Skanska , NCC , Peab
10 svar · 1,1k läst
A
Aquaman: Om 1-2 år skall detta företaget bygga villor med importerade byggvaror bland annat fråm Polen http://www.bmimpex.se/ Lite sent för dig kanske ..
1 svar · 7,5k läst
Olmen
Olmen: [citat] Kolla ocksa www.blogg.se Tog mig 30 minuter att satta upp. Lite trixande.........Voila!!!
38 svar · 7,5k läst
·
T
trolltyg: Hej, jag ringde om 128 i förra veckan och då kostade det capris NF 1,6 milj
0 svar · 2,1k läst
Snailman
Snailman: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33403 Är oxå intresserad av det huset men har ingen tomt ännu..... :)
1 svar · 1,3k läst
T
TurboDykarn: [citat] Ja då är det ju lugna puckar, har nästintill egen grävmaskin ;DSå ni i Östergötland som vill ha billigt förarbete med grävning och uppsingling till grund hör av er ;)
12 svar · 10,7k läst
H
Halmstad_hus: Det blir nog tyvärr för mycket text om vi ska spalta upp vad som ingår i standardutförande. Det är lättare, som Jimman9 skriver, att själv gå in på respektive företags hemsida och kolla upp detta. Jag tror man snabbt får en uppfattning om i vilket segment de olika tillverkarna befinner sig, utifrån hemsidor och kataloger.
3 svar · 7,6k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: [citat] Men läser du svaren du får? Gå in på sidan så får du svar...
7 svar · 4,3k läst
N
NilssonC: Enligt den här tråden ligger priset på 2,8 miljoner: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33927
2 svar · 2,8k läst
T
Thewhitehouse: Halloj! Det är egentligen ganska enkelt varför avdragen för saker och ting är låga och tillvalen är höga. På standard utbudet så har ju husfabriken förhandlat fram nettopriser, när man sedan avviker ifrån detta så är det ju en större merkostnad för dem än vad mellanskilnaden i handeln är. Tex, säg att ett fönster i butik kostar 1200:- i träutförande och ska man lägga till
4 svar · 2,6k läst
snackan68
snackan68: [citat] Vi valde Allmoge! Hur ser ditt hus ut? // Nyfiken Snäcka
5 svar · 1,9k läst
B
Blåtummen: Vi fick pris på 1445tkr inflyttningsklart, inkl grund och golvvärme. Med div tillval som takkupa, fönster i gavelspets på övervåning och trappa så landade byggkostnaden på 1539tkr. Detta var i augusti i år och anbudet kom från säljaren i Västerås. Tror dock att det gällde villa växa visa II som inte verkar finns längre eller...? /JB
4 svar · 6,6k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Ordvalet hade ett skäl. Det fanns andra som tyckte ni redan nu skulle begränsa er och välja EN leverantör. Ett osedvanligt dumt råd tycker jag!
13 svar · 1,6k läst
H
Hidalgo: Hej igen: Nu var det ett tag sedan man rapporterade, så här kommer en kort uppdatering. Allt pekar på att vi kommer att bygga ett Allmogehus dels på grund av deras mycket höga standard i förhållande till priset och dels pga deras flexibilitet. Man får huset anpassad preciss som man vill. Man gör de ändringar man vill på deras standardhus eller kommer med egna ritningar, man pratar med
15 svar · 5,7k läst
P
prickigtparaply: Tror faktiskt att det enklaste man kan göra är att kolla med bankerna! Dom om någon vet ju om säljarnas kalkyler brukar hålla! :) Andra man kan kolla med är ju besiktningsmän, kvalitetsansvariga..
0 svar · 1,8k läst
K
kalle_kk: :)hej, har samma uppfattning som Lina. Gå på relationen med säljaren, det betyder mkt i er affär. Hade jag köpt nytt hus hade jag valt Hjältevad pga av högre std och mkt bättre finnish. Var ska du bygga, det har ju betydelse då det är oilka säljare på olika orter. Lycka till.
10 svar · 5,5k läst
StarGate
StarGate: Det finns ett i Norrköping, i bostadsområdet Smedby, ca 100 m från fotbollsplanen. Har för mig att det förr i tiden kallades det gåtfulla huset. Arkitekten är den samme som tidigare, noterade jag. Billigt lär det dess värre inte bli som färdigbyggt, gissar på siffror runt 3-miljonerstrecket för den "enklaste" modellen.
2 svar · 3,1k läst
S
Stenbacken: Hej! Vi har fastnat litegrann för Fiskarhedenvillans modell Lövsångaren som vi tycker är mycket hus på ganska begränsade kvadratmeter. Är det någon som har erfarenhet av detta hus och gärna lite bilder så vore jag mycket tacksam. Mvh, Johan
0 svar · 4,7k läst
W
wendelclark: Råder inget tvivel om saken att Platta är ett mkt säkrare, stabilare grundläggningmetod än torpargrund. Dock klarar de bästa avfuktarna att hålla grunden i bra skick. Känns ändå som att köpa ett hus med en sjukdom,  samtidigt som man skickar med medicinen(avfuktaren) Snart älvsbyhusägare
4 svar · 3,4k läst
W
WeeBe: Vi valde som jag sa tidigare en annan lokal byggfirma som gör väggblock och monterar. Detta eftersom Eksjöhus inte ville/kunde göra de förändringar vi önskade. Vi gjorde om en hel del, vinkeln är annorlunda placerad så att altan med tak kommer på framsidan av huset i västerläge tex. Vi gjorde flera ändringar med fönster, ytan något större ca 130 m2 mm Vi gör en sk delad
7 svar · 4,0k läst
S
Stomp: Du har inte rätt böjstyvhet i väggarna och golvet, så du måste gipsa väggarna och spackla golvet.
8 svar · 1,9k läst
G
Glider: Hej, Är det någon som har bilder på en köksö i ett Älvsbyhus? Mvh Glider
4 svar · 11,2k läst
·
M
muppen: Sök här på Forumet- vi är nöjda med Vittjärvshus på alla sätt. Det finns lite här på forumet.
2 svar · 1,7k läst
W
willsen: Jag har hittat ett hus jag gillar, Sundborn från Bra hus. Någon som vet priset på villan? Eller någon som har verkliga kort på och innefrån villan.
0 svar · 3,8k läst
T
tovenilstun: Vi står i begrepp att skriva avtal med Rörvikshus för att bygga ett hus i Södra Sandby i Skåne. Jag tänkte bara höra om det är någon som har någon erfarenhet av dem. De verkar seriösa och jag känner mig förtrogen med säljaren (trots att han är säljare), men man vet ju aldrig hur bra en firma är förrän det blir problem med något. Jag hittar inga referenser till Rörvikshus på
0 svar · 2,6k läst
L
larz: :)Hej Kan rekomendera ett Älvsbyhus Tyr. 3 sovrum och öppen planlösning, vi trivs mycket bra i vårt. Bilder finns på http://medlem.spray.se/tyr/ ;)Mvh Lars
3 svar · 2,0k läst
CallePe
CallePe: Hej, jag undrar om det är ngn som byggt villa Lammhult från Smålandsvillan och som vill dela med sig med lite erfarenheter? Till att börja med; * Har kalkylerna stämt? (produktionskostnad, driftskostnad, nettokostnad/månad) * Vilka tillval har gjorts? * Vad är ni nöjda med/ inte nöjda med? * Hur upplever ni Smålandvillan i jämförelse med andra hustillverkare ni har kontaktat? Ja, det
0 svar · 1,5k läst
N
Nora: Hejsan Visst är det konstigt ja. Husföretagen borde anställa nån marknadsassistent som sysslade med detta. Svarade på frågor etc. Det är grymt viktigt. Myresjöhus och Lb-hus var de enda som initialt svarade på våra mail. Det blev sen Myresjöhus som vi byggde med. Nora
12 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.