C
Conan: Götenehus hade ett hus som hette Skogö. Det skulle man nog kunna ändra lite och få till det som du önskar. Det försvann från deras hemsida för 1-2 år sedan men dom kanske kan skaka fram en gammal skiss på det. Skogö hette det inte. Skarpö skall det vara: http://www.gotenehus.se/vr/skarpo/hall.html
4 svar · 3,2k läst
M
magg: [citat] Vi hade samma typ av kommentarer, och det var inga problem att få gehör för det. Målaren var med och hade tapetserat om någon del, fixat spackelskarvar och målningsmissar redan dagen efter. Även vi hade en plåt utanför ett fönster som blivit transportskadat. Man hade försökt knacka till det innan besiktningen men vi påtalade att vi ej var nöjda (det skulle fortfarande samlas
15 svar · 3,5k läst
P
Paddington: Berätta! Mvh Anna
0 svar · 2,2k läst
H
HPL204: Det fanns en tråd för 1,5-2 år sedan, den var inte positiv. Vet inte om det går att söka sig så långt tillbaka.
2 svar · 1,3k läst
snackan68
snackan68: Hejsan! Var på husmässa i Finland för ett antal år sedan och fick se ett lappli hus för första gången. Jag blev helsåld! Kvaliteten är mycket hög - då de arbetar med trä rakt igenom. Tog in offert från dem då vi skulle bygga. Valde till torn bland annat - det skulle ha bli jätte fint, men den tomt vi planerade för kom vi inte att köpa. Lappli ger mycket hus för pengarna, så man
1 svar · 1,8k läst
O
Oliven: Vi tittar på en massa olika hustillverkare, bl a Kontio. Finns det någon med erfarenhet från dem? Funderar på Kruunuhaka.
0 svar · 2,0k läst
T
Thewhitehouse: Hej 98 kvm tycker jag låter lite i minsta laget, om man ser till att ni någon gång ska sälja. Många barnfamiljer söker ju ofta minst 130 - 140 kvm. Om att hålla sig under en miljon tycker jag låter lite för optimistiskt, men det går säkert. Vad räknar du in i den miljonen? VA anslutning, el-anslutning, bygglovsavgifter mm mm... I det pris du anger på 726 000:-, ingår tex el, vvs osv?
1 svar · 1,9k läst
H
Hollsten: Jag har ett hus på 130m2. Jag behöver ett nytt badrum och ett sovrum till. Jag skulle tänka mig 40m2 räcker. Nu undrar jag vad som är bäst, bygga helt nytt eller sätta upp färdiga väggar? Vad skulle de olika alternativen ungefär kosta? Vart hittar jag färdiga väggar?
0 svar · 1,4k läst
C
ClaJe: Appropå Myresjöhus, varför har de bytt namnen på en mängd av husen??? Om man kikar på det gamla Harmonihuset som nu kallas Kärngården så är det förvisso större men planritningen är ju densamma. STÖRIGT!!!!
9 svar · 3,6k läst
·
S
SM5XJX: Hej jag funderar på ett jörnträhus som heter talltoppen 40 har någon erfarenhet av denna tillverkare? Kvalitet mm? Priset på stugan är 310 000kr inkl moms o frakt till byggplats. Då ingår i stort sett allt. hälsningar Fredrik
0 svar · 2,3k läst
P
Pokemon: Vi har precis byggt ett nytt hus. Vid slutbesiktningen anmärkte besiktningsmannen från GarBo på en vägg mellan hall och kök. Den står 4 cm snett i förhållande till väggen mittemot. Han föreslog att vi skulle komma överens med snickarna och husfirman om någon slags ersättning för den sneda väggen. Är det nån som vet vilken storlek av ersättning man kan få för ett sånt här fel
0 svar · 4,4k läst
M
Maja_O: När vi pratade med en säljare på eksjöhus berättade dem att det inte var någon som hade byggt det huset! Vi är också väldigt intr av att bygga det. Det låg på ca 2.5.
2 svar · 5,5k läst
T
thulebog: jag har idag pratat med trivselhus som gett prisuppgift på greenline 739 - 1,5 plans hus 188 kvm inkl platta men exkl markarbeten - 2,26 mkr m panel, 2,44 mkr putsat. Låter inte så farligt med tanke på kvaliteten men visst sticker det iväg efter garage etac etc
21 svar · 3,7k läst
·
volvo
volvo: [citat] Den kvalitetsansvarige kan ALDRIG utses av entreprenören!!!! Den kvalitetsansvarige är BYGGHERRENS (dvs. ditt) ombud och skall tillse att ditt bygge följer lagens krav. Detta totala ansvaret på byggarbetsplatsen är något som byggherren ytterst tar ansvar för. Att delegera detta ansvar till en person som man inte valt själv är inget annat än vansinne. Kräv av din husleverantör
1 svar · 1,2k läst
W
weezo: du får maila o fråga vad som ingår det är väldigt olika mellen olika leverantörer. Men jag vet att de har väldigt hög standard från första början,utan tillval.
3 svar · 2,0k läst
C
Conan: Hej Anders, jag har svarat i annan tråd. http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=49941
1 svar · 5,4k läst
A
AE-student: Hejsan! Jag heter Erik och läser Affärsutveckling och Entreprenörskap inom Bygg på Chalmers i Göteborg. Just nu genomför jag en undersökning inom ramen för Beteendevetenskap. Min undersökning är en jämförelse mellan hustillverkares och husköpares syn på föreliggande behov hos köparen. Med andra ord, hur hurtillverkaren tänker och tror att husköparen vill ha huset! Jag kommer med
0 svar · 1,2k läst
V
vonSassen: :(     :(     :(        VADÅÅÅÅ, rättegången  ??? http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=27259/0 Helena med Nationalschabraket
182 svar · 28,3k läst
B
Barea: Eftersom kontoret nu är öppet så har jag kollat priset för den som är intresserad. Sonat går på 2,3 mkr.
1 svar · 3,7k läst
S
sunemangs: Hej, Vad är det ni funderar på? /Sunemangs
0 svar · 3,1k läst
L
Lizzy: LB-hus och deras Ugglan serien, det finns en del hustyper att välja på.
4 svar · 3,5k läst
T
tupas: Hej tias50, hur har det gått med ditt husbygge ? jag har lite frågor om Bostadsinvent och deras lejonhus. Byggs husen upp i Svergie med svenska hantverkare? Vilka garantier har de, 10-årig byggfelsförsäkring ? Hur utförs besiktningarna? Vad är standard i huset? Hur är deras utbud på köks och badrumsutrustning, kakel o klinker, moderna? Kvalité på fönster (treglas?), dörrar, tak,
15 svar · 7,6k läst
S
stromen: Hej! Vi har tänkt bygga en hästgård bestående av boningshus, stall samt förråd/lada i u form. Vet någon om det finns någon hustillverkare som bygger denna typ av hus? /Magnus
0 svar · 2,4k läst
C
ClaJe: Har du funderat på att prata med byggarna/målaran direkt? De kanske går med på att sätta upp microlit om du pratar fint (eller betalar svart)
15 svar · 5,8k läst
C
ClaJe: Är väldigt nyfiken och förtjust i Allegro2/Modulent på visningsbilderna ser ju huset väldigt trevligt ut och upplevs rymligt. Men nu undrar jag. Är det någon som byggt detta hus och som kan dela med sig av bra/dåligt? Det som jag kan se negativt är att det stora sovrummet ligger vägg i vägg med köket, känns lite konstigt. Och så känns det som att ett vardagsrum + ett allrum vore
0 svar · 939 läst
M
Missb: Hej hej, min svåger och familj byggde med Sjödal för några år sedan. Vi funderade på de ett tag med. Huset är verkligen super fin och rejäl och de är helnöjda med sitt val. De hade jätte mycket strul med byggföretaget och säljaren (byggföretaget har konkat sen dess) men det har inget med kvalitén att göra.
5 svar · 1,4k läst
M
matteno1: Berätta mer om arkitekthus stockholm
2 svar · 5,4k läst
F
foken: [citat] Å vad härligt med politiska diskussioner på ett bygga hus forum...
17 svar · 2,7k läst
O
odin: Hej alla hus byggare med flera. Jag och min man har under veckan skrivit på för falstaebo med A Hus!! ;D Skulle vara kul att se bilder på byggda falsterbo eller andra med erfarenheter kring Ahus och falsterbo. Tack Mvh ODIN :D
0 svar · 1,4k läst
anderton_swe
anderton_swe: vårt landar på 1890k, då med en massa tillval Ex, nedsänkt golv, ryggåstak, annan entré(frontespis) uppgraderat kök, rostrfia vitvaror, fläktkåpa och bättre tvättmaskin och torktumlare, takfönster, fönster från golv till tak i vardagsrum, golvvärme i hela huset(fjärrvärme), braskamin, andra fönsterspröjs samt en carport med förråd. Sedan har vi extra på el och för annat
11 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.