Byggahus.se

LAPPLIHUS?????

1. I
    Medlem Nivå 1
    Någon som vet vad de har för priser??
    Leveranstid?

2. H
    Medlem Nivå 1

Re: LAPPLIHUS?????

Hej!

Senast jag var i kontakt med Lapplihus gällde bygge i Norrbotten. Leveranstid 6mån, inkl ändringarna gjorda i grundkonceptet. Dock hört av tid byggare att tiderna ska tas med en nypa salt. Utgick från Tjädergården 160.

/Husdoktorn

3. H
    Medlem Nivå 1

Jooo.....

...jag gömde säga att priset låg på 11T/kvm, nyckelfärdigt inkl listning etc. Tomten grovplanerad. Tomtpriset inkluderat (495T) + VA å EL ikluderat. Detta lltså i norrbotten, hösten 2004.

/Husdoktorn

4. R
    Medlem Nivå 2

Har precis byggt ett hus freån Lappli. Vår säljare hade bråttom med leveransen så det blev 8 veckor om jag inte minns fel. det var i alla fall vi som fick hålla tillbaka leveransen. Jag kan tillägga att vi är mycket nöjda med resultatet.

5. S
    Medlem Nivå 1

Gillar oxå Lappli. Vi skall bygga i Uppsala trakten när vi hittat tomt. Någon av er som byggt här eller Stockholm och hur är det lokala kontoret.
    Vilken standard håller huset, kaklade badrum??

6. R
    Medlem Nivå 2

Normalt så levereras Lapplihus helt "nakna" dvs inga ytskikt kök etc. Sen är ju frågan vad er lokala säljare lägger på för grejor i sin leverans. Vi köpte paketet och tog in hantverkara och köpte grejorna själva. Ett j-a jobb men det blir ju som man vill.

7. B
    Medlem Nivå 1

Kontakta mig, byggari@punkt.se, jag är Lappli-representant i Sverige och kan besvara säkert de flesta av era frågor.

m v h Ari Heikkilä, mobil 070 46 122 48