Hustillverkare
mfransso: Hej tusv, Gå in på Gar-Bos hemsida och klicka dig fram, GAR-BO FÖRSÄKRING AB, förmodligen är det klokt att göra en skadeanmälan. Du kan ju inte få mer än ett avslag. Det är ju annars fel som uppstår efter det att vanliga försäkringar och garantier har upphört att gälla som Gar-Bo är avsett att täcka. Det smartaste borde väl annars vara att anmäla skadan på din
Marie1977: Vi bygger 155T med Onsalavillan, men eftersom vi inte bor i Gbg-området kan vi inte få det nyckelfärdigt så jag kan inte hjälpa dig så mycket. Däremot vet jag att det finns någon på forumet som har byggt 170-någonting kvm för han svarade på en fråga jag skrev för ett tag sedan. Sök på inlägg kanske ?
imported_fr: Vi bygger också ett lyckan funkis. vi ska flytta in den 30 Juni. Just nu är spacklingsarbetet påbörjat. Kolla in vår hemsida så kan ni se bilder o följa processen. Det är ett mkt bra hus. Bra planlösning, alldeles lagom stort och så är det snyggt. lycka till. :: Bunnies och Hunnies nya hus ::
Henrik1: Vi har ganska långt framskjutna planer på att bygga ett Vårgårdahus, Ekenäs. Någon annan som har erfarenheter från detta hus? Mvh Henrik
limla: Idag kl.13.00 ska vi på byggstartmötet med LB-Hus!! Ska bli riktigt spännande!!
snickarboden: Såå, nu har Helsingborgs Dagblad även lagt ut artikeln på nätet... hd.se - VÃ¥rdbolag misslyckad byggherre och... hd.se - "Det gick ju lite troll i det" /Kent
AMW: Hejsan! Vi är i färd med att bygga ett Sandhamn på Västkusten. A-hus ligger väl i mellanklassen vad gäller pris och därtill standard. Prisvärt hus med bra standard tycker vi. Marbodalkök, svedbergs badrumsmöbler, ekparkett i hela huset, rostfritt, centraldammsugare. Vår säljare har varit jättebra. "Allt går att ordna". Han menar att vissa firmor/ entreprenörer inte får fortsätta
nybyggd: jag vill rätta mitt inlägg,stryk en bra grund färg gärna olje baserad sedan en färdig färg. Thats i't och detta är nog skitsamma vilket husfabrikat det än må vara.
JonJen: Hej! Vi har precis skrivit på för att bygga "Skärgården" av Myresjöhus. Vi tycker huset är otroligt stilfullt. Vårat mål var att köpa ett hus som är modernt på insidan och klassiskt på utsidan. Har inga bilder men huset finns på ett par ställen i Växjö ialla fall..... Det man skall tänka på är att halvmånefönstren, trappan, verandan är tillval. Så fler tips om
Borsta: Bygger med Sjödalshus i Stockholms skärgård (Dalarö) och vi hamnar på 24 475:-/kvm efter tillval på 180 000:- (hög standard från början men man vill ju det där "lilla extra") om det inte händer något speciellt under byggets gång. Och då med extra 100 000:- för oförutsedda utgifter inlagt i kalkyl! Perfekta byggförhållanden när det kommer till mark.
zno: Ställde liknande fråga i en annan del av forumet där JKPK_peter var vänlig nog att lägga upp ett par bilder: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33239-bilder-pa-goetenehus-trivselhus-eftersoekes.html Det blev emellertid inget Götenehus för vår del, vi gick vidare med Trivselhus istället då de var mkt flexiblare med utformning av huset.
klaskarlsson: [citat] Att resa ett ca 50 kvm stort hus på lättbyggd tomt under 1 milj, om man kan göra en del själv, bör nog gå. Gör en noggrann kalkyl innan så du ser vad kostnaderna blir bara. Själv bygger jag nu ett 45 kvm fritidshus på plint, på en sluttande tomt med morän (dvs rel lättbyggd tomt). Min totalbudget ligger på 250 tkr, varav husbyggsatsen kommer att kosta ca 130 tkr Dock kommer
seitoho: Håller på och bygger ett Höner nu, och har efter hand blivit förvånad över hur mycket som faktisk ingår, utifrån det rykte som Älvsbyhus har om att inget ingår. //TH
tibbass: Vi håller på att bygga ett 1 plansvilla med LB hus på 164 kvm. Kolla gärna in bilderna på hemsidan tibblin.tk Någon som vet någon bra tillverkare/märke på färg som är bra? mvh Fredrik
heba: Hej! Jag är ny här på forumet och har "dammsugit" det under några dagar! Massor med info som verkligen är nyttigt. Min fråga är som rubriken säger - har någon här erfarenhet av Åtvidabergshus/Emil villa och element? /Heba
Anders&Ylva: Jo, antagligen så är det så. Nu har jag fått lite offerter från Fiskarheden iaf, vi har trots allt hittat ett hus hos dem som vi båda gillar och priset kanske inte är så dumt ändå. Dessutom har en kompis till mig byggt just det huset så man har ju lite fördelar av att kolla hemma hos henne och bolla lite ideér. Huset är Svanen och går på i runda slängar 680k och sedan stomresning
Saile: Kan ni inte ge mig lite info om det... novis som jag är inom husbyggarbranschen!! :)
haddirajan: Ja, det är praktiskt taget samma pump. Jag tror att Nibe 410 ger närmare 4 kW så en sån upgradering gör susen som plåster på såren. Men så länge det är milda vintrar med få köldknäppar så kommer de att orka med huset, och ägaren elkonsumtionen. Vid stängare kyla blir snurr på elmätaren även med dessa uppgraderade pumpar.
Martinsson: Vi har byggt Brahus och delar gärna med oss av våra erfarenheter. Lämna meddelande så tar vi kontakt den vägen. Huset är bra men har en hel del att lägga till om den entreprenad vi avtalade med säljaren.
Rutger: Har för mig att korsgården i standarutförande ligger på ca 1,2 för materialleveransen. Total priset beror ju så klart på om man vill ha NF eller göra något själv. Beror väl även på vilka entreprenörer man anlitar. Vår säljare är också den som kommer bygga huset, vilket känns väldigt bra. Vårt hus blir lite dyrare då vi har en del tillval som t.ex annan panel
danny_falun: [citat] Hummm vad konstigt, min signatur har försvunnit... Här är sidan om vårat husbygge! Husbygget Falun
Nicki: För oss kostade det 40.000 extra att byta från eklaserad furu till massiv ek. Vi har dock två trappor i huset... Vi tyckte det var värt att ta "äkta" vara och inte lasera eftersom furu är ett mycket mjukare och känsligare material och med två barn i huset så......
Ella: [citat] Tyvärr har jag inte hört ett ljud från honom... Så de är nog borta från listan på intresserade hustillverkare :(. Det är förskräckligt vad man får ligga på säljarna i den här branchen. Även Myresjöhus (Linköping) har rensat bort sig själva genom att inte ringa upp som utlovat (han skulle ringa upp efter ett kundmöte som nu har varat i snart två veckor...). Nu har vi en
Anneli: Vi har/är i kontakt med Värsåsvillan och har bara positivt att komma med än så länge. Väldigt tillmötesgående och kommer med massor av ideer/tips för vårt kommande hus bla. hur man kan komma undan billigare osv. Jag tror att det hänger mycket på vilken säljare man har att göra med.
Benareby: Hej! Sitter med en prislista från LB-hus framför mig... Villa Falken 1 ½-plan nyckelfärdigt kostar (i Gbg, Bohuslän & Kba) 2 465 000 och Villa Domherren nyckelfärdigt 2 530 000. // Maria
Marelb: Vi har byggt garage under vårt hus (Västervik). Grunden gör ju inte Smv så ni kan ju göra hur ni vill där och inreda själva el. anlita någon i efterhand. Smv levererar bara själva huset. Men det vet ni säkert redan... Vill du kan du kolla på vår blogg hur grunden ser ut. Vår tanke var från början att ha källare under halva huset och trapp ner innifrån huset men kostnaden som det
Halmstad_hus: Efter mycket om och men så har jag fått följande pris: Kvadraten 1 1/2 plans m. inredd övervåning 1975000:- Harmoni inredd övervåning 1950000:- Priser avser NF och kommer från Göteborgskontoret.
bark: Hej! Vi kommer att bygga med Sävsjö trähus som konstruerat huset efter våra ritningar. Bygger i gbg området. //Bark