6 531 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
A-hus i är dom bra eller dåliga
Vi ska också bygga med A-Hus i Östergötland. De bygger många hus, så de är inte några problem. Våran säljare är riktigt bra, så det känns tryggt. Frågan är ju bara vilket bygföretag som ska snickra ihop huset. Det är ju det som är avgörande. Vi har helentreprenad, så det är ju helt ok.Gtre skrev:
/Peter
Peter- vilket hus ska ni bygga? Vi kollar lite på deras 1 1/2 plans hus Äppelviken. Men vi vill bara ha det stomrest och isolerat-ska snickra inneväggar själva. Vet du hur A-hus ligger i pris?? Ska ni ha nyckelfärdigt? Får man fråga vad ni får betala?
Mvh Sara
Mvh Sara
Vi bygger A-Hus Basic #3, 135 Kvm vinkel och ett enkelgarage, totalt, allt helentrprenad, 2050000 kr. inklusive en hel del tillval. Vi var inne länge på ett Skärhamn, men det blev till slut ett Basic. Passar vår ekonomi bättre.påG skrev:
A-hus i Östergötland har jag bara bra erfarenheter än så länge. Vårat bygge drar igång ibörjan av sommaren. Mer än så vet jag inte. Men många andra husleverantörer som jag träffat i Östergötland ger ungefär samma intryck, tycker jag. Myresjöhus har ju samma bygfirma hela tiden de kör med. Det har ju inte A.-hus. Behöver ju inte betyda att det blir sämre. Men de är vana at bygga en viss typ av hus. Jag är ingen skickare själv, så jag har ingen aning om vad jag skriver om. Men det borde vara så
/Peter
Hejsan!
Vi är i färd med att bygga ett Sandhamn på Västkusten. A-hus ligger väl i mellanklassen vad gäller pris och därtill standard. Prisvärt hus med bra standard tycker vi. Marbodalkök, svedbergs badrumsmöbler, ekparkett i hela huset, rostfritt, centraldammsugare. Vår säljare har varit jättebra. "Allt går att ordna". Han menar att vissa firmor/ entreprenörer inte får fortsätta om det visar sig att de gör ett dåligt jobb. Har de problem under ett bygge med en firma, lär den inte få fortsätta med nästa husbygge. Dessutom är det ju du som byggherre som ska godkänna entreprenörerna och du kan faktiskt välja en annan.
Lycka till!
Köpt tomt.
Fått bygglov.
Inflyttning till jul!?!?
Vi är i färd med att bygga ett Sandhamn på Västkusten. A-hus ligger väl i mellanklassen vad gäller pris och därtill standard. Prisvärt hus med bra standard tycker vi. Marbodalkök, svedbergs badrumsmöbler, ekparkett i hela huset, rostfritt, centraldammsugare. Vår säljare har varit jättebra. "Allt går att ordna". Han menar att vissa firmor/ entreprenörer inte får fortsätta om det visar sig att de gör ett dåligt jobb. Har de problem under ett bygge med en firma, lär den inte få fortsätta med nästa husbygge. Dessutom är det ju du som byggherre som ska godkänna entreprenörerna och du kan faktiskt välja en annan.
Lycka till!
Köpt tomt.
Fått bygglov.
Inflyttning till jul!?!?
Klicka här för att svara