Hustillverkare
Flamingo: Vi får rostfria vitvaror på köpet (värde 11.000:-) och 10.000:- i rabatt på braskaminen... A-hus är det vi bygger med.
Lollo: Hej! Det beror på hur du räknar.. Om du jämför med ett prefab. hus som tex. Trivselhus så tar deras stomresning några dagar och kostar kanske bara 50´ till 100´,eftersom det mesta av jobbet redan är gjort på fabrik. Eftersom Fiskarheden jobbar med färdigkapat lösvirke så tar stomresningen längre tid, eftersom det mesta av jobbet måste göras på plats , och kostnaden blir därmed
Rolle: Finns det någon på den här planeten som kan delge oss era erfarenheter av Agent Exellent??? Bygga eller inte bygga det är frågan...
HM: Ännu ett tips när man ska jämföra priser från olika hustillverkare: Jämför vad som ingår i de olika köken. Lägg till allt ni vill ha som tillval i köket, i detalj, och se vad slutpriset hamnar på. Tillvalspriserna när det gäller kök, vitvaror etc skiljer sig väldigt mycket åt mellan olika leverantörer och det är också olika vad som ingår i grundpriset som de presenterar
Proton: Hej Är det någon som har förslag på alternativa planlösningar på eksjö hus Havsvik. Alla lösningar är välkomna för att få inspiration till hur vi ska ha det. Är intresserade av detta hus som i och för sig har en god planlösning original men altid bra med alternativ. Någon som har egna bilder på huset ? Finns något hus byggt eller visningshus i eller runt Dalarna / Västmanland
Jennie_och_Ola: Vi är på det stora hela nöjda med resultatet. Vi köpte endast stomrest från Hem1, och har gjort väldigt stora delar själva, för att komma ned i pris. Visst har det varit lite småstrul, men Hem1 har löst alla problem som uppstått på bra sätt. Vad för typ av hus ska ni bygga? Hur mycket får ni betala? Du får jättegärna maila eller sända ett PM, så kan vi berätta lite mer om
karindur: Hej, Nu pratar jag om ett rent materialpacket, alltså ytterväggar, tak, fönster, dörrar. Allt arbete, grund och all inredning kommer i tillägg. Tidigare har jag hört att deras priser legat på runt 6000-7000 kr per kvm för detta och reagerar lite på prisökningen. Det blir inte billigt med 8500 kr per kvm för detta
Halmstad_hus: Hejsan ! Är det någon här som har erfarenhet av LB-hus i Halmstad och de entreprenörer som de anlitar vid totalentreprenad ? Alla erfarenheter mottages tacksamt !
byggklas: Snart slutbesiktning. Valde Håkans men inte Processkontroll för elen. Håkans kommer och kopplar denna veckan så vi får se om dom är bra eller inte...
påG: Vi ska ha en annan firma som stomreser A-hus gamla Äppelviken som jag såg att de tagit bort ur katalogen nu. Undrar om någon annan byggt detta hus, är ni nöjda med planlösning, behövs något ändras, vad betalde ni och framförallt har ni bilder??? Tack för svar!!!
Ulla_Ohls_Molkom: Vi har byggt Ekonomen 114 och vi har bara gott att säga om Ekeforshus. Allt funkade perfekt och allt kom i tid som lovat, och säljaren höll kontinuerlig kontakt med oss hela tiden. Alltså är vi jättenöjda!!!!
Huskul: Vi håller på med Trivselhus o ska snart börja gräva, allt annat är klart. Vi är nöjda med flexibiliteten med Trivselhus som jag upplever inte kostar all världen. Sen finns det kanske annat som inte är fullt så bra men mycket är personligt också.
limla: Vi har gjort en kalkyl i excel med alla de kostnader som kommer under vårt husbygge.. Totalt ligger vår kalkyl på strax över 2 milj.. Så gå gärna in på vår blogg och kolla på vår kalkyl.. *BlÃ¥stjärnan 4*
wmmabom: Vi ska bygga ett hus med totalentreprenad från Karlsonhus. Är det några som har erfarenhet av dom, gärna i Stockholmstrakten.
danny_falun: [citat] Som jag förstått det så kommer den gå närmare slalombacken, fast det är nog många år framåt !
Nysäters: Är det möjligtvis någon som har byggt/planerar att bygga Villa Brogården från Värsåsvillan i Göteborgsområdet?
jonasjeanette: Hej! Vi är intresserade av ekeforshus, deras ekonomen 128. Vi har fått kalkyl och ritningar men det enda "visningshuset" att få titta i ligger 45 mil bort. Är det någon som har byggt detta hus och som vi skulle kunna få komma och titta i? Känns konstigt att behöva åka 45 mil när man vet att det har byggts hus närmare men de är inte "visningshus".... Vi vill försöka bestämma oss
EmmaE: O ja, mycket bra svar! Jättebra att ha att jämföra med nu när vi snart ska träffa "vår" säljare igen. Upplever inte ert pris särskilt dyrt med tanke på de tillval ni har gjort. På våra amatörberäkningar landar vi nog 100-150 tusen kr mer. Vi har också tänkt att göra övervåningen själva. Men vi har inte fått någon slutoffert än, den ska göras när vi träffar säljaren. Jag
Kajen: Vi gjorde samma beslutsresa som du står inför. Efter att ha kombinerat säljarens trovärdight (referenser) och totalbudet så blev det Eksjöhus. Senare visade det sig vara ett bra beslut. De är rättvisa då man drar av saker, hela pengen dras då av. Mycket flexibla då det gäller ändringar. Men då väl kontraktet är skrivet kostar det att ändra. Jag blev inte riktigt lika nöjd med
Rutger: Dom är rätt dyra, vi fick ett pris på 2,6 för strömsäng, men man får säkert vad man betalar för. Väldigt trevlig och hjälpsam säljare är ett plus och att dom bygger med totalentreprenad (har jag för mig).
cammy: vi har precis ritat vår egna hus som vi spränger in bakdelen i berget och motfyller. vi var ute efter just ett hus med specifika önskemål då vi inte ville ha ett klassikskt sluttningshus med kök på övervåningen (som många har). vi fick napp hos värsårsvillan som kunde bygga efter våra önskemål. nordiska kvalitethus gör likaså som vi även var i kontakt med. kanske kan vara värt
matbr107: 3000:- i avdrag per garderob eller totalt?? 3000:- för en garderob är ju riktigt bra men för tio så är det ju ett skambud. Vi fick 2100:- i avdrag per garderob (Ballingslöv standard slät vit) för 1,5 år sedan med Vallsjöhus!
SubZ: Vid jul låg det på 2´035 std, dock har vi gjort ändringar och tillval på ca 100 punkter, vi är uppe i 2´600. /Subz
NilssonC: Jag tror att Höken var LB-hus tidigare lågprisserie. Just serien Höken finns inte längre, men kanske samma hus (eller mycket lika) finns i serien Ugglan?
Ylva_P: Kolla med KarlsonHus. Deras villa Annie går att bygga med ett extra rum (sovrum) på bottenvåningen. Annars är kanske Katrine ett alternativ. De ritar gärna om efter önskemål. Och jag tror inte att man hittar många missnöjda kunder hos dem. Lycka till!
danny_falun: [citat] http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33547-vaestkustvillan-vinga-129-a.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33377-vaestkustvillan.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33770-nu-har-vi-bestaemt-hus.html Kika på dessa !
Gizmo79: Hej! Har tittat en del lb-hus 1-plans, får man vara nyfiken och fråga vad ni har gett för era hus? Mvh Patrik
danny_falun: [citat] Du kan påverka priset massor om du gör jobb själv! Vi ska bygga fiskarheden och köper endast sjävla huset + stomresning. Resten ska vi göra själva!