P
Pille: Jag har talat med EKOhus och tittat i deras katalog. Vid en första blick så känns det bra men att inte ha fuktspärr gör mig lite fundersam, är det någon som har erfarenhet av dessa? Annars är vi inne på att bygga en Fiskarheden Fasanen med förhöjt väggliv, är det någon som byggt en sådan, bilder inifrån? Något att tänka på? Tacksam för alla svar! / Pille
0 svar · 2,7k läst
M
mfransso: Läser man de inlägg som finns så förstår man att det största hotet mot Bollebygdshus kommer innifrån. Slutligen har man väl kommit till den insikten att ledningen måste ta sitt ansvar för den uppkomna situationen. Är det släkten, dvs övriga ägare, som tröttnat ?? Leveransen av vårt hus är nästan ett år försenad och vi tvingades därför häva entreprenaden pga deras
3 svar · 3,2k läst
S
skogstomten: Vi byggde i Södetäljetrakten och tar alla gånger hellre snö än regn. Snö rinner ju liksom inte in någonstans förrän det smälter. Och vårt hus var klätt med plast på alla väggar så det kändes lugnt ändå.
15 svar · 7,4k läst
volvo
volvo: Entreprenören får lov att vänta till 2års gränsen, men de får ta ansvar för om man får ett följdproblem p.g.a. att man väntat med att åtgärda. Det är altså de som gör bedömningen om när det skall göras. De brukar därför åtgärda läckage direkt, men vänta med tex. sprickor i tapeten eftersom det kan dyka upp fler fram till garantitidens utgång.
9 svar · 4,5k läst
L
Lello: Någon här som köpt ett hus från Götenehus som såldes som "Villor i Grupp", i det område där vi är intresserade av att bo så kommer Götenehus uppföra 6st villor, vi vet dock inte mer än så. Det som jag undrar är hur dom gör med tomterna på "Grupp byggda villor", någon som vet om det är en stenåker som dom lämnar efter sig (som när man köper ett hus av dom och har egen tomt)
0 svar · 3,2k läst
A
andersskold: Hej någon som har erfarenhet av baltic villa. Vore kul om någon vet som byggt eller tänker bygga en baltic villa.
0 svar · 2,0k läst
T
tfwesma: Vi fick också besked på att Eksjöhus har delad entreprenad idag. Vi ska bygga utanför HBG. Hade Ni flera kontrakt med Eksjöhus och vad är Era erfareneheter av detta?
17 svar · 7,3k läst
A
abbe_: [citat] Ja, uteluftsventilerad grund kan bli ett problem. Jag mätte upp hög relativ fuktighet förra vintern och sommaren. Såg förvisso inga problem med mögel, med för att sova bättre så gjorde jag som så många andra satte igen ventilerna och satte in en avfuktare. Det är ett ganska lätt och billigt jobb, det som kostar är avfuktaren. Jag valde Munters homedry som går på ca
3 svar · 5,5k läst
J
josnils: Har hittat ett hus hos Björklidenhus som heter Liljebo som vi tycker har en perfekt planlösning för oss. Är det någon som har bilder, prisuppgift etc på detta hus??
0 svar · 1,1k läst
viltfjall
viltfjall: [citat] Många standarddörrar går väl att få i skjutform? Behöver själva dörren vara 240 cm hög? Se ex: http://admin.dooria.net/Resources/Dooria/Files/PocketSV.pdf
3 svar · 4,1k läst
A
Annia: Hej Undrar om någon här har erfarenhet av Halssila timmerhus, hemsidan: Halssila Timmerhus Jag och sambon har blivit förälskade i många av deras husmodeller (speciellt denna: Halssila nyhet 1 ) och går i husköpartankar men det ligger kanske 2-3 år framåt i planerna. Har inte läst eller hört något om dem men kanske kan någon snäll person kolla in hemsidan och komma med lite tankar,
0 svar · 2,3k läst
S
Sannis: Någon som har prisuppgift på Vimmerbyhus Sörgården 178? Någon som har erfarenhet av Vimmerbyhus i Helsingborgsområdet?
0 svar · 1,1k läst
B
bool: Samma här. Vi valde bort frånluft och kommer att lägga jordvärme med VBX, bygger mellangården.
2 svar · 2,6k läst
Anders_S
Anders_S: Hej Vi har byggt björken i skåne och tycker oxå att det är lite garderober. Den klädkammaren som blev på ov räcker inte nån vart . Vi har köpt egna garderober till barnens rum på ov och ett extra handuksskåp i badrummet på bv. Synd att när man ritar hus så "glömmer man lätt bort" förvaringsutrymmena. Men det är väl dyra kv metrar att bygga. Frånsett det så trivs Vi kanonbra!
6 svar · 4,3k läst
Aji
Aji: Ja titta, nu var det utlagt! Tackar, tackar. Antar att det kanske fanns lite mer info i pappersupplagen än vad som rymdes i bildtexterna på nätet. Vissa priser anges med ett villkor typ "tomt ingår ej", "träpanel". Känns ju rimligt att ALLA priser som anges är utan tomt även om det bara står på något enstaka ställe men hur är det med plattan/grunden? Ingår den i de priser som anges?
3 svar · 2,5k läst
C
ClaJe: Kjell-G: Jag tror bestämt att man får vad man betalar för! Klart det finns olika kvalité på plattor, vissa kakel och klinkers ser mer ut som om man lagt på en film för att det ska stenaktigt ut medans annaat verkligen ser ut som om man huggit loss sten. Prisskillnad - ja! Säkert det dubbla. Sén finns det ju olika tjocklek, frostsäkra och inte, slittåligare ytor och mindre slittåliga.
15 svar · 8,1k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Vi har byggt ett mälarvillanhus. Hela processen från första träffen till huset var rest var otroligt enkel. Säljaren är både trevlig och kompetent, de övriga medarbetarna energiska. Resningen gick faktiskt otroligt smidigt. Gamle Jäder, herren med kranbilen var väldigt skicklig och resningssnickarna var flinka. Vi kan inget annat är varmt rekommendera Mälarvillan som leverantör.
1 svar · 3,1k läst
sandhall
sandhall: [citat] Fast flexibla vet jag inte om jag skulle kalla dem? När vi pratade med deras säljare var i.a.f. möjligheterna till ändringar begränsade.
6 svar · 4,9k läst
M
moorflax: Finns det någon i detta forum som vet något om hus från Ljusne-Woxne? Är det kanske någon som bor i ett sådant? Jag köpte detta hus förra sommaren och vill veta så mycket som möjligt om det. [bild] All information är bra. Länkar, bilder, allt är av intresse!
0 svar · 1,9k läst
H
HelBoB: tack för hjälpen. Hittade Åtvidaberg på: Takvåningar - Åtvidabergs Hus & Takvåningar AB Ser intressant ut. Fler tips om andra företag mottages tacksamt... /Helena
2 svar · 3,0k läst
P
POB: [citat] Lester, Kolla på "Vem bygger med Smålandsvillan?" på detta forum. Kristal har ett inlägg daterat 2007-04-05 Mvh POB
11 svar · 4,1k läst
cian
cian: Finns prisuppgift på den i senaste Leva&bo som följde med Expressen för några dagar sedan. Förvånansvärt billig kvm-kostnad = 13550/kvm. Kostnaden på de 184 kvm blir alltså 2 493 200 kronor.
1 svar · 6,9k läst
I
impossible: Vet igentligen inte vad du vill ha för svar på detta meddelande då det inte innehåller någon fråga, men jag reagerade på din beräkning av inredning av övervåningen. Jag, liksom du, trodde att det kan inte handla om några större summor. Men efter mycket sökning och läsning bl.a här på forumet om andra som inrett sina öv fick jag en annan uppfattning. Min schablon för denna post
1 svar · 2,3k läst
A
Anders1010: Man bör som sagt kolla med flera banker. En kompis fick blankt nej till att låna av Nordea( ville låna ca 1,7 milj). 6 månader senare fick samma familj låna 2,5 miljoner av sparbanken och då hade de ännu inte fått lönehöjning. Det gäller att inte nedslås. När vi köpte vårt första hus fick vi blankt nej av både SBAB, och Nordea, men fick ja av handelsbanken. Vi hade absolut inga
10 svar · 2,1k läst
S
SteachedMocca76: Finns det någon som byggt ett Villa Växa från Myresjöhus som har bilder att dela med sig?? Hur dyrt blev huset med totalentreprenad???
0 svar · 4,9k läst
danny_falun
danny_falun: [citat] Om du inte får snabbt svar här så kan du ju alltid slå en pling eller skicka ett mail hit goran.pettersson@trivselhus.se Tel 036-16 17 71
1 svar · 4,4k läst
jonny_martina
jonny_martina: jag laddade up den sammtidigt som bilderna på din sida. Glad påsk! jonny
30 svar · 32,1k läst
J
josefin_h: Villa ekgården och villa forshem från Värsåsvillan är spännande, lite annorlunda, med träfasad blir det lite fin känsla av gammal lada, om man nu är på jakt efter ett riktigt stort hus /J
5 svar · 2,8k läst
K
Kristina: Hallo! Beställde i måndags villa Västervik från smålandsvillan. De många och stora fönstren fällde avgörandet. Dom fällde även mina planer på att ta med mitt akvarium som är två meter långt. Jag undrar nu vad det är för mått under trappen från väggslutet där gången börjat och in under trappen till den punkt där det inte längre är 120cm högt? Detta mått skall nämligen
0 svar · 2,1k läst
A
AMW: Lyckan funkis skall ligga på ca 1.6 milj. Lyckan på ca 1.5 milj. Bra standard! Du har inte möjlighet att ändra väggar och altandörrar etc, men det är ett fint hus. 360 graders visning på eksjohus.se. Lycka till!
5 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.