Då säljarna kategoriskt vägrar svara i telefon eller på mail så undrar jag om någon har några uppdaterade priser på husen i Egnahemsserien ?

Såg att de nyligen hade utökat med ett par husalternativ i denna serie.

Jag är främst intresserad av följande objekt :

Harmoni

Kvadraten 1 1/2 plan

Längtan

Balans

Tack !
 
Halmstad_hus skrev:
Då säljarna kategoriskt vägrar svara i telefon eller på mail så undrar jag om någon har några uppdaterade priser på husen i Egnahemsserien ?

Såg att de nyligen hade utökat med ett par husalternativ i denna serie.

Jag är främst intresserad av följande objekt :

Harmoni

Kvadraten 1 1/2 plan

Längtan

Balans

Tack !
Antar att vi pratar om Gbg kontoret??? (såg du bodde i halmstad)
Har haft extremt dåliga erf av dem med..

Kikar själv på kvadraten
Finns en kille på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster som byggt detta och han nämnde 2,6-2,7 färdigbyggt inkl tomt (300 000 sek) samt garage och alla sina ändringar.

Minhembio.com - Hemma hos InSane - Husbygget
Länk till 55 bilder på husbygget

Efter att ha varit i kontakt med Eksjöhus centralt fick jag en indikation på 2,1-2,2 för ett kvadraten med inredd ovanvåning exkl tomt/anslutningar.
Kännns som ett rätt okej pris om man jämför standard på liknande hus av bland annat Hjältevadshus med framförallt Myresjöhus som har sitt jubileumshus och strandgården i samma härade..
Jubileumshuset

Det som i mina ögon gör Eksjöhus mer intressant är framförallt att du har lite större taklut så att du utnyttjar ovanvåningen avsevärt mycket bättre jämfört med myresjöhus 27 grader.

Var har ni köpt tomt???
 
Jag och min sambo söker fortfarande tomt. Eventuellt kan vi köpa loss mark privat precis utanför Halmstad men vi avvaktar nog lite till och får se vad kommunen har att erbjuda framåt.

Talade med kommunen och de sa att de skulle fortsätta släppa tomter i Fyllinge och Söndrum nu i "närtid".

Ja Gbg kontoret inger inget större förtroende så det blir nog tyvärr inget Eksjöhus , synd då de har ett par intressanta alternativ samt en bra standard.
 
Stellemark skrev:
Det som i mina ögon gör Eksjöhus mer intressant är framförallt att du har lite större taklut så att du utnyttjar ovanvåningen avsevärt mycket bättre jämfört med myresjöhus 27 grader.
Myresjöhus kan du lätt ändra till 45 grader. Dessutom kan du få vilken planlösning som helst. Trots detta hamnar vårt hus på 98 kvm i botten och drygt 70 kvm övervåningen med uppgraderad standrad (bättre än Eksjöhus) lägre i pris än Eksjöhus egna-hem serie där dina ändringsmöjligheter är begränsade. Vi har utgått från Myresjöhus "Villa Växa". Kan verkligen rekommendera dem. Med lull-lull och braskamin för 50 000 hamnar vi på knappt 1,7 MSEK (exkl. inredd övervåning och utvändig målning).
 
kungkokos skrev:
Myresjöhus kan du lätt ändra till 45 grader. Dessutom kan du få vilken planlösning som helst.

Ja och nej.. Deras Jubileumshus som jag hänvisar till är gjutet i sten.
Dock är vi inne på att se vad Aria/strandgården kan landa på om man väljer 45 graders taklutning. men har inte komit så långt i processen ännu.

Hade det inte varit så att den tomten vi hade på g inte tillät annat än enplans (muttrar då den var skitbillig) så hade vi nog slagit till redan eftersom det var rätt pris på kitet ;-)
1,8 med allt klart utom ovanvåning och tomten 75 000 med halva anslutningarna redan betald (troligen) hade varit en intressant affär minst sagt...
 
kungkokos skrev:
Eksjöhus egna-hem serie där dina ändringsmöjligheter är begränsade.
Visst är ändringsmöjligheterna begränsade om man pratar med Eksjöhussäljaren men de felsta ändringar som åtminstone vi gjorde i vår Lycka m vinkel hade jag separata kontrakt med entreprenaden att utföra. Vi flyttade väggar, drog om vattenledningar och byggde in en inglasad altan i vinkelns förlängning med samma tak och takpannor. Allt detta utan att säljaren behövde lägga sig i. -Det viktigaste är att det finns skrivet någon stans i era kontrakt med byggentreprenaden.

Vi hade 6 sepearata kontrakt utanför Eksjöhus leveranskontrakt, det var mark/grundläggare, snickare, rörmockare,kakelsättare, elektriker och målare. Det var ett riktigt duktigt team som vi lyckades få ihop. Snickarna tog på sig koordinationsansvaret eftersom vi inte kunde vara närvarande så ofta som vi igentligen ville.
 
CrilleC skrev:
Vi hade 6 sepearata kontrakt utanför Eksjöhus leveranskontrakt, det var mark/grundläggare, snickare, rörmockare,kakelsättare, elektriker och målare. Det var ett riktigt duktigt team som vi lyckades få ihop. Snickarna tog på sig koordinationsansvaret eftersom vi inte kunde vara närvarande så ofta som vi igentligen ville.
Det låter ju kanon. Personligen är ju detta precis vad jag vill slippa. Om jag kan göra allt detta via säljaren under ett kontrakt från början, och dessutom betala mindre för huset är valet för mig inte så svårt. Är det inte bl.a. därför man betalar extra för totalentreprenad?
 
Enligt Eksjöhus säljare så skulle man kunna få ändra fritt i EgnaHem-husen om man la till 100000:- på priset.

Vi fick pris på 1450000:- för Längtan, totalentrepenad med oinredd övervåning.
 
Efter mycket om och men så har jag fått följande pris:

Kvadraten 1 1/2 plans m. inredd övervåning 1975000:-

Harmoni inredd övervåning 1950000:-

Priser avser NF och kommer från Göteborgskontoret.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.